Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
@gespierde spijker:
Ik heb zelf een FZ6s van 2004 gekocht eind september 2014 particulier. Weliswaar woon ik in Zweden, dus de prijs (ongerekend ong. 19000 SEK = 2100 EUR) is wellicht niet helemaal vergelijkbaar. Er is hier niet zoveel aanbod, maar aan de andere kant wellicht ook niet zoveel vraag., dus het is een beetje lastigiger om wat te vinden, maar ook om een motor kwijt te raken. Tevens had deze motor wat lichte schade aan de bovenkuip. Verder gewoon netjes en iets meer dan 30.000 km op de teller. Het ding heeft binnenkort wel weer een beurt nodig en een nieuwe ketting (een nieuwe ketting zat er bij).

Komend van een Diversion 600:
- de vering vind ik erg hard, maar ik zag ook dat de vorige eigenaar de achterste demper op maximale voorspanning heeft ingesteld.
- het frame en het sturen is gewoon helemaal het einde als je een diversion gewend ben. Ook de remmen vind ik helemaal top. Het sturen geeft zeer veel vertrouwen en kleine schuivertjes (verlies van grip in een bocht) merk je sneller maar is ook sneller gecorrigeerd.
- het motorgedeelte gaat tot de 6000 tpm redelijk gelijk op met de diversion. Daarna komt de beer los eng aat door tot 13000 tpm. dat is een enorm verschil met de diversion. Moet het wel echt van hogere toeren hebben. Vind ik geen probleem, maar als je een beetje lui wilt kunnen gassen en direkt een stevige reactie verwacht bij lagere toerentallen dan kan de 600 dat niet bieden. Ik vind de versnellinbsbak wat rauwer dan die van de diversion. Iets langere schakelwegen en hardere Kloink bij het overschakelen.
- ik vind het instrumentenpaneel wat matiger qua afleesbaarheid en vorm. Geen hoofdzaak, maar toch.
- ik vind het design met uitlaten onder het zadel wat meer sexy, maar het is niet zo praktisch.

Wat kleine euveltjes.
- contactslot haperde, maar dat heb ik nu aangepakt door em flink te doordenken met WD40 en toen ging het alweer een stuk soepeler.
- schakelen ging op een gegeven moment erg haperig, maar bleek simpel: een kwestie van het asje van het schakelpedaal smeren.

Verder tot de winter iets van 1500 km gereden schat ik en ben heel tevreden. Verbruik rond de 1 op 18 gemiddeld. Uitschiters gehad naar 1 op 16 en 1 op 21.
Olieverbruik niet geconstateerd.
Verder geen andere gekke dingen. Het functioneert gewoon en geeft zeer veel vertrouwen.

Ik kan mijzelf nog steeds voornamelijk voor mijn kop slaan dat ik deze overstap niet eerder heb gemaakt.

Nu staat ie aan een druppellader in de stalling te wachten op gunstiger tijden.
 
Heeft iemand ervaring met het laten branden van beide koplampen (bij dimlicht) van een oer fazer? Ik kom de volgende Engelse handleiding tegen die me wel te doen lijkt: Fazer Headlight Mod for mark 1 FZS600

Tips voor een goede xenon-kit (voor beide koplampen) zijn ook welkom!
 
Laatst bewerkt:
Xenon heb ik gehad op de 600 maar altijd verblindend geweest voor tegenliggers of mensen die voor je rijden. En weinig zicht op donkere wegen zonder lantaarnpalen. Bij mijn 1000 branden allebei de lampen en dat geeft veel meer licht. Ik weet niet of die origineel ook allebei branden.
 
Ik heb zelf een fzs 1000 gehad en die lampen horen beiden te branden.
Om het zelf te doen schijnt niet zo heel moeilijk te zijn
echter moet ik het antwoord daarop schuldig blijven daar ik dit nog nooit
heb gedaan 😳
Maar hier is vast wel een techneut die je het uit kan leggen 👍
 
Hallo allemaal,

Zoals het er nu uitziet ben ik ergens eind deze week (afhankelijk van het weer :') ) de nieuwe eigenaar van een FZ1S GT uit 2008 (de GT aanduiding is met de "volle kuip" las ik)

Maar wat mij opviel is dat de de kleur van de achterschokbreker veer blauw is en ik dacht dat dit standaard wit was bij dit type.

Ik vroeg mij dan ook af of dit een "aftermarket" veer is en de verkoper kon mij dit ook niet vertellen.

Kan iemand mij bevestigen dat de originele veer iig wit is?

Bedankt alvast en als ik de motor heb zal ik mij degelijk voorstellen met een fotootje er bij :Y
 
Heeft iemand ervaring met het laten branden van beide koplampen (bij dimlicht) van een oer fazer? Ik kom de volgende Engelse handleiding tegen die me wel te doen lijkt: Fazer Headlight Mod for mark 1 FZS600

Tips voor een goede xenon-kit (voor beide koplampen) zijn ook welkom!
l



Dit is de goede methode, heb dit bij diverse fzs600 en fz6s uitgevoerd.
Kan zonder problemen.
Nog mooier is het on het geheel in de stekker te verwerken ipv een kabelschoen.
Er zwerft vast wel ergens een donorstekker rond.
Voor de koplamp geldt hetzelfde, even een stekker voor een H4 van de sloop. Of een nieuwe haakse kabelschoen gebruiken...
 
Het is er niet beter op geworden nu de verlichting uitgaat op snelwegen 's nachts. Ik knal regelmatig over de A5 in het donker, net teveel verkeer om met groot licht te rijden. Als er wat op de weg ligt zie ik het niet aankomen met 1 koplamp van een FZS600.
 
Laatst bewerkt:
l



Dit is de goede methode, heb dit bij diverse fzs600 en fz6s uitgevoerd.
Kan zonder problemen.
Nog mooier is het on het geheel in de stekker te verwerken ipv een kabelschoen.
Er zwerft vast wel ergens een donorstekker rond.
Voor de koplamp geldt hetzelfde, even een stekker voor een H4 van de sloop. Of een nieuwe haakse kabelschoen gebruiken...

Thanks, goede tip. Weet jij of met deze methode het dimlicht uitschakelt als grootlicht aangaat? In de unit die nieuw brandt zeg maar.
 
full
bij mij zat er een grijze op, dit is een originele 2008 maar als je een andere kleur hebt (blauw of grijs) kan de veer weer een andere kleur hebben.
Er zijn ook veel overjarige modellen verkocht met gt delen.
Wacht de foto van je fiets wel af :)
Hallo allemaal,

Zoals het er nu uitziet ben ik ergens eind deze week (afhankelijk van het weer :') ) de nieuwe eigenaar van een FZ1S GT uit 2008 (de GT aanduiding is met de "volle kuip" las ik)

Maar wat mij opviel is dat de de kleur van de achterschokbreker veer blauw is en ik dacht dat dit standaard wit was bij dit type.

Ik vroeg mij dan ook af of dit een "aftermarket" veer is en de verkoper kon mij dit ook niet vertellen.

Kan iemand mij bevestigen dat de originele veer iig wit is?

Bedankt alvast en als ik de motor heb zal ik mij degelijk voorstellen met een fotootje er bij :Y
 
Ook bij mij is er een grijze veer gemonteerd
Ik bezit een zwarte FZ1N uit 2009 wel een naked
maar geloof niet dat daar onderscheid in gemaakt wordt.
 
Thanks, goede tip. Weet jij of met deze methode het dimlicht uitschakelt als grootlicht aangaat? In de unit die nieuw brandt zeg maar.

Hij schakelt van dim naar grootlicht. Het enige wat je namelijk doet is de aansluiting van de schakelaar op het stuur naar de lamp kompleet maken. Alles ligt er, behalve het stuk van de stekker onder de tank naar de H4 in de kuip...
 
Laatst bewerkt:
~mpostma schreef op 12 januari 2015 @ 13:02:[/b

Komend van een Diversion 600:
- de vering vind ik erg hard, maar ik zag ook dat de vorige eigenaar de achterste demper op maximale voorspanning heeft ingesteld.
- het frame en het sturen is gewoon helemaal het einde als je een diversion gewend ben. Ook de remmen vind ik helemaal top. Het sturen geeft zeer veel vertrouwen en kleine schuivertjes (verlies van grip in een bocht) merk je sneller maar is ook sneller gecorrigeerd.
- het motorgedeelte gaat tot de 6000 tpm redelijk gelijk op met de diversion. Daarna komt de beer los eng aat door tot 13000 tpm. dat is een enorm verschil met de diversion. Moet het wel echt van hogere toeren hebben. Vind ik geen probleem, maar als je een beetje lui wilt kunnen gassen en direkt een stevige reactie verwacht bij lagere toerentallen dan kan de 600 dat niet bieden. Ik vind de versnellinbsbak wat rauwer dan die van de diversion. Iets langere schakelwegen en hardere Kloink bij het overschakelen.
- ik vind het instrumentenpaneel wat matiger qua afleesbaarheid en vorm. Geen hoofdzaak, maar toch.
- ik vind het design met uitlaten onder het zadel wat meer sexy, maar het is niet zo praktisch.



Veervoorspanning maakt de veer niet harder
 
Laatst bewerkt:
dan denk ik toch dat dit een aftermarket veer is, ik dacht eerst een hyperpro maar die zijn meer paars...of de veer is verkleurd...dat kan ook nog.

Op deze foto kan je de kleur wel zien maar niet echt duidelijk maar het is in ieder geval geen grijs of wit :P




 
Laatst bewerkt:
haha, ja hij is wel heel erg zwart zo :+
maar daar komt wel wat verandering in dmv witte accenten straks :Y
 
Mooi zwart is niet lelijk ;) al is het dan volgens sommigen geen kleur :o
Ik had eigenlijk wel zwarte velgen gewild maar ja om dit aan te passen
staat mijn gedachte nog niet naar :N
full
 
Ó
dan denk ik toch dat dit een aftermarket veer is, ik dacht eerst een hyperpro maar die zijn meer paars...of de veer is verkleurd...dat kan ook nog.

Op deze foto kan je de kleur wel zien maar niet echt duidelijk maar het is in ieder geval geen grijs of wit :P

[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/908/ohbHII.png"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/WIZGqO.png"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/xRefBf.png"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/eX2qMg.png"]afbeelding~][/URL]

Lijkt wel een ander schokbreker.
Zo te zien is de veervoorspaning met een schroefdraad en niet met de 7 standen die standaard zijn.
Zie het als een pluspunt.
 
Laatst bewerkt:
Over smaak valt niet te twisten maar toch leg ik ook deze vraag graag hier neer O-) })

Ik heb 4 verschillende uitlaten in gedachten om de originele schoorsteenpijp (smaken verschillen.... ;) ) mee te vervangen.

welke zou jij kiezen?

1: Ixil hyperlow
Met DB Killer
Zonder DB killer:

2: Leovince Alu
3: Leovince Carbon
Zonder DB Killer:

4: Mivv GP Carbon

5: geen één van bovenstaande maar....(in reactie aangeven welke jij hebt/zou kopen)




 
Zoals jij al aangeeft smaken verschillen.
Zelf rij ik met de LV gppro en als ik die niet had dan zou ik gaan voor een
akra in carbon uitvoering en die dan inkorten
Maar dit is een keuze die jezelf zal moeten maken
 
Zoals jij al aangeeft smaken verschillen.
Zelf rij ik met de LV gppro en als ik die niet had dan zou ik gaan voor een
akra in carbon uitvoering en die dan inkorten
Maar dit is een keuze die jezelf zal moeten maken

:^

Ingekort hoeft wat mij betreft niet eens. Is een mooie pijp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan