Remvloeistof reservoir vervangen

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedemorgen Leden,

Vorige week heb ik het volgende besteld:

1m7gj.jpg


Deze wil ik graag gaan vervangen voor het huidige reservoir (dat is nu een blok) Yamaha FZR. Is dit mogelijk en zou ik de huidige steun kunnen gebruiken, of moet ik er ff een mount/steun bijzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Briljant :)

Het is altijd opletten met de chinese discounters. Er zit echt een hoop rommel tussen. Zowel qua constructie, gebruikte materialen als afwerking. Of een combi van die drie.

Het valt een plaatje met prijs echter niet te zeggen. En ik snap het: risico lopen zou ik ook niet willen, en wat doe ja als het niet bevalt? Weer er af halen en terugsturen naar China?

Wat ook wel aardig is: er zijn diverse Europese leveranciers van after market spul. Dat zijn dan dezelfde sets als die je rechtstreeks in China kunt bestellen, maar dan via een Europees bedrijf verkocht. Allerhande onderdelen. En dan prijs x 3.

Tis maar wat je wilt :)

edit
zelf zou ik voor degelijk en kwaliteit gaan. Maar ik kijk niet op een paar tientjes, zeker niet als het goed besteed is :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er worden vaak zat onderdelen van de FZR aangeboden, een jonger type heeft wel het losse reservoir.
En weet je zeker dat je goed zit. Kost vaak ook maar een paar tientjes.
Ik heb zelf een 92er en daar zat het ook al los op. Daar ik naar een streetfighter ging moest ik alleen het reservoir verplaatsen.

Aah kijk X7 heeft al n link geplaatst ervoor.
 
Laatst bewerkt:
Tnx X7 :D

@Ruudje, ik heb zelf een 1991 en daar dus niet :/. Nadat ik de oude remhandel incl het reservoirblokje verwijder, is er dan nog wel een bevestiging voor het pompje aan het frame?

Deze zou ik er op kunnen zetten?
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Beetje mroaalridder, maar weet je wel zeker dat je dat zelf wilt doen? Gezien de vragen die je stelt en de spullen die je koopt ben je volgens mij geen ervaren sleutelaar. En het zijn wel je remmen. Of vraag wat hulp van iemand die er ervaring mee heeft.
 
Klopt, ben nog een beginner en probeer zelf het meeste onderhoud te doen, en deze optische dingen laat ik door iemand doen, daar ga ik niet zelf aan kloten en met mee kijken kan ik het ooit zelf wel aanpassen. Snap dat het voor de meeste gesneden koek is, maar vind het gewoon leuk om wat dingen te veranderen/verbeteren soms met en soms zonder hulp. ^^
 
Laatst bewerkt:
Zoals x7 al zegt, zou ik ook voor die gaan hij aangaf.
Ziet er wat frisser uit, hoewel dat ook weer niet alles zegt over de staat van de zuiger.
En ja je kunt daar het reservoir voor gebruiken wat je al hebt gekocht. Het bevestiging beugeltje heb je ook al.
 
Terug
Bovenaan Onderaan