Hoog verbruik en stationair FJR 1300

BenFJR

Die hard MF'er
12 jan 2015
431
2
Spijkenisse
Kenners,

Mijn FJR doet erg vreemd!
Na de koudstart na ongeveer 20 seconden, begint ie te pruttelen, net of ie op 3 poten loopt.
Als de motor warm is begint ie na 30 seconden hoger stationair te lopen, soms zelfs tot 2500 tpm.
Motortemperatuur geeft dan 3 blokjes aan ipv de normale 2.
Komt een benzinewalm uit de uitlaat.

Gas blijft ook wel eens hangen, zo lijkt het, tijdens schakelen op 2000 tpm.
Pakt ook niet lekker op vanuit lage toeren, gaat dan hakkelen, als je vanaf stationair abrupt een stootje gas geeft hoor je hem inhouden/pingelen(ontsteking??).
Op de rijksweg, gas ineens helemaal open om bijvoorbeeld in te halen, houdt ie eerst even in om vervolgens te versnellen.
Rijden op constante toerentallen bijvoorbeeld 2000 tpm in welke versnelling dan ook gaat perfect.

Het verbruik was de laatste keer 1:12,5!!!
 
ik heb een half jaar rondgereden met een stotterende ford[diesel] naar mijn gevoel comuniseerden er 2 sensoren niet goed met elkaar, dit ook uitgelegd aan de monteur die er vervolgens de laptop aanhangt en niks kan vinden.
met een fles reiniger in de tank weer op pad gegaan, dat hielp natuurlijk niks.
de monteur maar volhouden dat het absoluut niet iets electronisch was, een paar weken later de aircopomp naar de kloten[toevallig] en dat verklaarde ook het stotteren volgens de monteur want die pakt toch zo'n 8 pk .
na reparatie, je raad het al, nog stotteren, als laatste is de frod daar 2 weken geweest en met behulp van een duitse dealer, fabriek??? was het toch een sensor.

doe het dan zelf zeg je?
ik reageer op gevoel en probeer dat naar die monteur te brengen in de hoop dat er wat lampjes gaan branden, maar de laptop zegt niks aan de hand hoor, karren maar.
geweldig genoten op de A4 met al die trajectcontrole. :r
want laat dat kutding nou precies tussen de 90 en de 100 stotteren, daarboven was het goed.

Andere garage zoeken.
 
Perfect verwoord!
Het is nog altijd jouw auto/motor en jij mag de rekening betalen...


Als ik in mijn werk eerst alle suggesties van de klant zelf moet nalopen, is de klant bijna altijd duurder uit. Zonde van zijn geld en mijn tijd.

Veel belangrijker is dat de klant zo duidelijk mogelijk de klachten kan overbrengen, zonder bijzaken en randverschijnselen. En geloof me, dat is al moeilijk genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan