Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Hallo mannen,

Heb even vluchtig een paar pagina gelezen maar nog geen antwoord op mijn vraag helaas.
Dus bij deze.
Weet iemand een bedrijf in NL welke en standaard ecu van een kawa zx10r 08/10 kan re-mappen. En dan niet alleen injectie, maar ok ontsteking, ref. Limitter, sec. Trotle valve en vlinder klep in uitlaat ed.

Ben me rot aan het zoeken geweest op internet afgelopen dagen maar kan alleen bedrijven in uk en usa vinden XD.
 
carmo.nl

Hallo mannen,

Heb even vluchtig een paar pagina gelezen maar nog geen antwoord op mijn vraag helaas.
Dus bij deze.
Weet iemand een bedrijf in NL welke en standaard ecu van een kawa zx10r 08/10 kan re-mappen. En dan niet alleen injectie, maar ok ontsteking, ref. Limitter, sec. Trotle valve en vlinder klep in uitlaat ed.

Ben me rot aan het zoeken geweest op internet afgelopen dagen maar kan alleen bedrijven in uk en usa vinden XD.
 
Hallo mannen,

Heb even vluchtig een paar pagina gelezen maar nog geen antwoord op mijn vraag helaas.
Dus bij deze.
Weet iemand een bedrijf in NL welke en standaard ecu van een kawa zx10r 08/10 kan re-mappen. En dan niet alleen injectie, maar ok ontsteking, ref. Limitter, sec. Trotle valve en vlinder klep in uitlaat ed.

Ben me rot aan het zoeken geweest op internet afgelopen dagen maar kan alleen bedrijven in uk en usa vinden XD.
Is dat dezelfde software als de 07 of een 11? die heb ik namelijk wel. zal even verder kijken voor 08.
 
Dank u! Das iig al iets :).Wel zelfde merk ecu, maar ik weet ook niet of het dezelfde software is.
Hmm dan kost het mij teveel moeite om nu even uit te kouwen. Maar volgens mij is die fiets wel al geflashd dus moet het te doen zijn. Ik vermoed via k-line
 
Mijn FZ6 S2 2008 heeft sinds aankoop al last van een abrupte aan/uit gasrespons. Nu heb ik begrepen dat je dit met een PC voor een groot deel kunt fixen.
Al Googelend zag ik dat de PC3 en PC5 allebei nog te koop zijn, maar voor de PC3 zijn veel meer standaard maps downloadbaar. Kan een map van een PC3 gewoon gebruikt worden op een PC5?
En is het inderdaad zo dat de PC op een volledig standaard motor een betere aan/uit gasrespons oplevert?

Edit: Ik zie trouwens het loshalen van de lambdasonde vaak langs komen in dit topic. Als ik hem loshaal op mijn motor krijg ik geen foutmelding te zien, en de motor draait normaal rond en rijdt prima. Kan dit kwaad? Zit hij in een soort van noodloop en is een eliminator nodig (zo ja, welke?) of is het prima zo?
 
Laatst bewerkt:
PC is ook voor een standaard motor een verbetering, mits goed afgesteld. Volgens de site van power commander kun je wel een PC3 map naar de pcv converteren, maar als je het echt goed wil doen en geen risico wil nemen, moet je de motor af laten stellen.

De lambda moet idd met een eliminator worden omzeilt, die de originele computer laat "denken" dat het mengsel goed is, en op zijn beurt niet in gaat grijpen. Anders gaat je computer het mengsel corrigeren en heeft een pc geen zin.
Waar je ook nog aan kan denken is een pcv met een autotune module, dan plaats je een lambda sonde op de plaats van je originele sonde en die meet dan het mengsel en stuurt die naar je pcv toe, die op zijn beurt zelf-lerend werkt. Enige waar je dan wel op moet letten is dat je dan ook de gears in gaat leren, zodat de autotune niet gaat regelen in de hoogste versnelling, althans, zo lees ik in de tips.
 
Ik ben eigenwijs en heb de lambdasonde al los getrokken: ik krijg geen foutmelding in beeld. In de handleiding van de PC5 staat ook nergens dat je een eliminator moet plaatsen bij het installeren van een PC5 op een FZ6 S2, dus ik ga ervan uit dat dat niet nodig is.
Als ik een PC5 koop installeer ik hem zelf, dat is niet lastig. Afstellen kan ik niet zelf, dat zal een expert moeten doen. Is het niet slim om dan al een map van Dynojet te kiezen die analoog is aan mijn set-up, en om hiermee naar een goede tuner te gaan?
Edit: Nog tips voor een goede tuner omgeving Eindhoven (mag best uurtje rijden zijn) die binnen niet al te lange tijd heeft, naast Ritzen in Weert? Ik heb het idee dat de lijst in de OP niet meer helemaal up-to-date is...
Hoe belangrijk is het om de temperature input aan te sluiten? http://www.powercommander.com/downloads/22-014/install/pcv/engI22-014.04.pdf
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er zo'n module van carmo.nl? Ik zie dat de software voor Windows 98 ook is en maar gaat t\m XP?! :? :? :?

Wat is het verschil met een PC3 bijvoorbeeld?
 
Nadat de PC5 is geïnstalleerd moet een dynorun worden gedaan. Moet je AIS daarvoor geblokt zijn? En hoe doe je dat zonder blockplates erop te zetten?
 
Nu mijn CBR 929 RR total loss is wil ik de Rapid Bike 2 module gaan gebruiken voor mijn toekomstige Blade (wss 2005 model).

De module kan ik overzetten en ik hoef "alleen" een andere kabelset.
Nu zie ik alleen dat deze kabelset al dik 220 euro moet kosten (!!).

Heeft er iemand een adres waar je deze goedkoper kan krijgen?
Ik vind de prijs van de kabel nogal... uhm.. fors...

thanx, TNT
 
Dat is een beste kabel inderdaad. Al op Ebay.com gekeken?
 
Laatst bewerkt:
Voor een goede tune moet je AIS geblokkeerd zijn, maar betekent dit niet ook automatisch dat je je katalysator moet vervangen door een recht stuk pijp. Anders lijkt het me dat de A/F ratio die je meet niet helemaal klopt...
 
Hey,

Ik heb bijna een maand een GSX-R 600 K7 met een Yoshimura GP EVO 1(cat met eindpijp). Sinds gisteren zit er ook een K&N luchtfilter in. Nou hoor ik verhalen dat mijn motor nu te arm zou lopen. Niemand weet dit ook zeker. Op GSX-R forums hoor je weer dat hij iets armer zal lopen maar dit helemaal geen probleem zou zijn.

Tevens heb ik even gekeken naar mapping opties. Powercommander lijkt me te overkill en te duur. Wel lijkt YoshiBox ECU mapping mij wel wat. Ik heb even rondgekeken waar dat kan en hier in de buurt zit Jeroen van der meer die schijnbaar een goede naam heeft. Ik heb ze opgebeld en hij heeft mij verteld hoe ze te werk gaan. Motor gaat op de testbank, en met de YoshiBox gaan ze de 3 stappen grove tuning toepassen.
Hoeveel winst aan vermogen zou ik eigelijk kunnen krijgen? Is het echt dat je zegt WOW of valt het meer mee? Het gaat mij eigenlijk meer om de powerband.
Ik heb gisteren lopen zoeken naar dyno runs maar ik kon geen vergelijking vinden met stock vs K&n + uitlaat.
 
Bij de K7 zit de cat in de demper voor zover ik weet. Dus je hebt een Yoshimura GP EVO 1 met daar in een cat?

Hoegee stelt ook op die manier af en dat werkt prima (had mijn K6 bij Hoegee af laten stellen). Voor het extra vermogen hoef je niet te doen want die 5 pk's merk je niet.

Zij gebruiken sowieso geen Power Commander (of andere add on tool). Voor diepgaande tuning gebruiken zij een hele andere ecu. Voor het gewoon op straat rijden voldoet de Yoshibox aldus Marc Hoegee himself :)

Het is sowieso aan te raden want uit de fabriek komen motoren niet in de optimale afstelling vanwege alle wetgevingen (dus los van de pk winst wel of niet).
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier trouwens ook mensen die met een eigen wideband controller rijden (of gereden hebben) om zo zelf het 1 en ander te loggen en te kunnen verstellen?
 
Laatst bewerkt:
Bij de K7 zit de cat in de demper voor zover ik weet. Dus je hebt een Yoshimura GP EVO 1 met daar in een cat?

Hoegee stelt ook op die manier af en dat werkt prima (had mijn K6 bij Hoegee af laten stellen). Voor het extra vermogen hoef je niet te doen want die 5 pk's merk je niet.

Zij gebruiken sowieso geen Power Commander (of andere add on tool). Voor diepgaande tuning gebruiken zij een hele andere ecu. Voor het gewoon op straat rijden voldoet de Yoshibox aldus Marc Hoegee himself :)

Het is sowieso aan te raden want uit de fabriek komen motoren niet in de optimale afstelling vanwege alle wetgevingen (dus los van de pk winst wel of niet).
Dat klopt, ik heb een cat. De uitlaat is meer een stukje pijp :}

Wat merk je dan precies? Dat het niet voor de PK's is dat heb ik begrepen. Ik las dingen over gas respons maar ook dat vond ik nogal vaag.
 
Ga er maar van uit dat je helemaal niets merkt met jouw setup. Van je gashendel bijstellen zal je meer merken denk ik.

Neemt niet weg dat het bevorderlijk kan zijn voor je blok. Te rijk of te arm is geen optimale verbranding en dus niet ook optimaal voor je blok.
 
Laatst bewerkt:
Ga er maar van uit dat je helemaal niets merkt met jouw setup. Van je gashendel bijstellen zal je meer merken denk ik.

Neemt niet weg dat het bevorderlijk kan zijn voor je blok. Te rijk of te arm is geen optimale verbranding en dus niet ook optimaal voor je blok.
Dus het enige wat ik dan kan zeggen is dat ie getjoend is? :')
 
Je hebt hem toch al getjoend? Er hangt een andere demper onder en een ander luchtfilter :+
Plak er nog paar stickers op en dan hoef je het niet eens meer te vermelden ;)

Als je naar Hoegee gaat kan je zeggen dat die door Hoegee is getuned!

Genoeg stof voor in de kroeg denk ik dan. :+

Ik zou het sowieso doen. Bij Suzuki heb je nu eenmaal het voordeel geen aparte dure module nodig te hebben om af te stellen. Zonde om daar geen gebruik van te maken.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha :P . Vaak hoor je van mensen dat ze hun motor niet meer herkenden. Of omdat ze ervoor betaald hebben dat ze willen geloven dat de motor anders is geworden.

Ik hoor regelmatig de vraag waarom ik geen PowerCommander koop want ik zou dan zoveel procent meer vermogen hebben. Het wordt ook steeds erger en erger. Chiptuning met +10 pk. Heb dan helemaal geen 1000cc meer nodig man :P En dan moet je ook nog eens altijd V-Power of 98 tanken want dan heb je weer extra Peekaatjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan