vessel slagschroevendraaier draairichting

ronaldt

MF veteraan
15 mei 2013
4.856
310
Heerenveen
weet iemand of je de draairichting van een slagschroevendraaier ook om kunt draaien?
ik heb een Vessel uni impact slagschroevendraaier te leen maar het lijkt alsof hij alleen rechtsom wil draaien. vaag want wie wil zijn schroeven nou ongelooflijk vast draaien... :?

als ik op de schroevendraaier druk draait hij echt rechtsom.
 
full

full

Er staan inderdaad een L en R onderaan.
Volgens de hierboven genoemde omschrijving(type 2500) het handvat en de bithouder tegen elkaar in draaien. Oké morgen checken. Hoop dat het werkt dit is een 2600... Maar principe zal hetzelfde zijn hoop ik.
Laat van me horen, alvast bedankt voor de snelle reacties
 
Dus: Klap met hamer op 't ding.... en de kop draait "CC" (Counter Clockwise) ?

Een slagschoevendraaier moet je niet testen door er simpelweg een schroef mee in 't hout te gaan draaien.
 
Oké niet duidelijk geweest. Ik heb een schroef met de accuboor in een stuk hardhout gedraaid. En daarna met slagschroevendraaier de schroef door een tik op de kop dus nog verder in het balkje gedraaid. Hij draait nu dus rechtsom.clockwise.
 
Ze zijn ook niet om vast te zetten, maar los te krijgen. Je hebt namelijk linkse en rechtse draad.
Zoals erwinko zegt en dan een beetje indrukken dan kun je hem ongeveer een kwart slag draaien.
Dan werkt hij andersom.
En het is 1 van de betere in zijn soort, niet te vergelijken met een Gamma/Action shitding wat je na 2klappen weg kunt gooien..
Je houd hem goed vast en draait alvas de kant op waar hij heen moet draaien, een ferme tik op zn kop en los is het.
 
Intussen is het me gelukt om de draairichting om te draaien, als je het weet is het zo klaar......

Meestal zo he :X
Indrukken en rechtsom draaien bleek hem van richting te veranderen. Ging wel zo stroef dat ik het draaien met een tang moest doen. Zal komen door sporadisch gebruik.

Mannen bedankt
 
Schijn bedriegt. Vessel behoort tot de oudste schroevendraaier fabrikanten in Japan. Absoluut niet vergelijkbaar met private label China meuk. Ze zijn jaren leverancier geweest van bijna alle grote motor fabrikanten.

En Ik heb een vessel kruiskopschroeven draaier
en die past heel precies in mijn Suzuki kruiskop schroeven.
Veel beter dan de standaard ph schroevendraaiers.
 
En Ik heb een vessel kruiskopschroeven draaier
en die past heel precies in mijn Suzuki kruiskop schroeven.
Veel beter dan de standaard ph schroevendraaiers.
Vessel is een merk. Maakt bijvoorbeeld schroevendraaiers met JIS punt. En dat is net iets anders dan PH of PZ.
Vandaar dat een Vessel JIS beter in een JIS kop past, dan een PH of PZ schroevendraaier (van welk merk dan ook).
Ik gok er hierbij even op dat je een JIS Vessel hebt :)
En: past idd veeeeeeel lekkerder :Y
 
Intussen is het me gelukt om de draairichting om te draaien, als je het weet is het zo klaar......

Meestal zo he :X
Indrukken en rechtsom draaien bleek hem van richting te veranderen. Ging wel zo stroef dat ik het draaien met een tang moest doen. Zal komen door sporadisch gebruik.

Mannen bedankt
Misschien een drupje smeerolie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan