Intruder topic (deeltje II)

Een C1500 ipv VL1500? Ik ging uit van de website: deze is van de 2008 :

http://www.felix-jos.be/2005-2006/struct/content.php?cid=357&reeks=2909&cat=5&init=yes


En waarom zou ik dan voor de 2008 moeten gaan?


ps: prachtige motor heb je trouwens.


ps2: en welk model had die 2 kleinere koplampen naast die één grote koplamp

thanks

pfff sorry voor het vragenuurtje, maar hoe is deze motor met lange mensen, ik ben 1m93 en op de huidige motor (bmw R850R uit 1999) zit ik na 2 uur niet echt lekker meer op. Vooral mijn benen beginnen dan te irriteren doordat het bloed in de lies word afgekneld.

Je zult met jouw lengte geen problemen hebben qua zit op een intruder Vl1500, daar kun je probleemloos een paar uur op sturen
 
thanks, ik heb inmiddels een Intruder gekocht...geen VL1500, maar een VZR1800

2rfu3a0.jpg
 
vraagje
ben mijn 1400 intruder deze winter onder hande aan het nemen
was op zoek naar een sidemount kenteken houder en forward control
de vorige was zo slect dat het schroot geworden is, bepaalde delen liggen nog in duitsland van die sidemount

was aan het zoeken geweest op internet, maar kan zo niet echt wat vinden

alvast bedankt
 
vraagje
ben mijn 1400 intruder deze winter onder hande aan het nemen
was op zoek naar een sidemount kenteken houder en forward control
de vorige was zo slect dat het schroot geworden is, bepaalde delen liggen nog in duitsland van die sidemount

was aan het zoeken geweest op internet, maar kan zo niet echt wat vinden

alvast bedankt
Zoiets?
 
vraagje
ben mijn 1400 intruder deze winter onder hande aan het nemen
was op zoek naar een sidemount kenteken houder en forward control
de vorige was zo slect dat het schroot geworden is, bepaalde delen liggen nog in duitsland van die sidemount

was aan het zoeken geweest op internet, maar kan zo niet echt wat vinden

alvast bedankt

full

Of zoiets?
 
vraagje
ben mijn 1400 intruder deze winter onder hande aan het nemen
was op zoek naar een sidemount kenteken houder en forward control
de vorige was zo slect dat het schroot geworden is, bepaalde delen liggen nog in duitsland van die sidemount

was aan het zoeken geweest op internet, maar kan zo niet echt wat vinden

alvast bedankt

Misschien is de site van Thunderbike iets voor je...ik heb er de meeste spullen van en munne brommert ziet er best lekker uit zo
full
 
:W allen!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het enige dat ik gemeen heb met jullie is dat ik ook een Suzuki rijd. Maar deze vraag stel ik niet voor mijzelf, maar voor mijn vader. De man zit tegen de 60 aan en ik heb hem gelukkig kunnen besmetten met het virus door een proeflesje cadeau te doen. Na de eerste les met een lach van oor tot oor afgestapt en gelijk maar alle vervolg-lessen ingeboekt. Leuk om eens een verslavende hobby te kunnen delen met iemand die ook echt snapt wat je zegt. *D

Inmiddels is het rijbewijs in de pocket en begint hij langzaam op jacht te gaan naar een eigen motor. Een goede vriend rijdt een 1500 Intruder en - niet beperkt door enige algemene kennis van de motorwereld - 'moet dit hem nu ook gaan worden'. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik geen fan ben, maar op die leeftijd een motor voor de hobby zoeken: die moet je kiezen met je hart en niet je verstand. Mijn steun heeft hij dus.

Mijn puntjes:
- Goede motor om te beginnen?
- Een 800. Gaat enkel gebruikt worden om op zondag een beetje te toeren. Voldoende?
- Budget van €7500. Kom je volgens mij uit bij omstreeks een 2011-model. Nog typische aandachtspunten bij deze reeks?
 
:W allen!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het enige dat ik gemeen heb met jullie is dat ik ook een Suzuki rijd. Maar deze vraag stel ik niet voor mijzelf, maar voor mijn vader. De man zit tegen de 60 aan en ik heb hem gelukkig kunnen besmetten met het virus door een proeflesje cadeau te doen. Na de eerste les met een lach van oor tot oor afgestapt en gelijk maar alle vervolg-lessen ingeboekt. Leuk om eens een verslavende hobby te kunnen delen met iemand die ook echt snapt wat je zegt. *D

Inmiddels is het rijbewijs in de pocket en begint hij langzaam op jacht te gaan naar een eigen motor. Een goede vriend rijdt een 1500 Intruder en - niet beperkt door enige algemene kennis van de motorwereld - 'moet dit hem nu ook gaan worden'. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik geen fan ben, maar op die leeftijd een motor voor de hobby zoeken: die moet je kiezen met je hart en niet je verstand. Mijn steun heeft hij dus.

Mijn puntjes:
- Goede motor om te beginnen?
- Een 800. Gaat enkel gebruikt worden om op zondag een beetje te toeren. Voldoende?
- Budget van €7500. Kom je volgens mij uit bij omstreeks een 2011-model. Nog typische aandachtspunten bij deze reeks?
Ik heb wel een hele mooie 1500 te koop, als ik mag spammen....
10.000 km op de teller.
 
Ik heb wel een hele mooie 1500 te koop, als ik mag spammen....
10.000 km op de teller.

Ik heb hem doorgestuurd, al was hij vrij zeker over de 800-keuze. Wel een heftige (in positieve zin) kilometerstand zeg, 10k op een 2005-model!
 
Ik heb hem doorgestuurd, al was hij vrij zeker over de 800-keuze. Wel een heftige (in positieve zin) kilometerstand zeg, 10k op een 2005-model!
Een 1500 is idd wel wat zwaar om mee te beginnen dunkt me, maar dat moet natuurlijk een ieder voor zichzelf weten.


Zocht nog wel eentje maar heb net een hele Intruder (m'n 3e) gekocht, dus mijn zakgeld is voorlopig eerst weer op.. :+
 
Jongens, even een kort vraagje. Ik heb gemerkt dat mijn accu compleet gaar is, dus ik wil deze gaan vervangen. Ik heb dit echter nog nooit eerder gedaan, kan iemand mij even uitleggen hoe ik de oude er uit krijg en de nieuwe er weer in? Ik weet dat de accubak net voor het achterwiel zit maar dat is ook alles.

Alvast bedankt.
 
Jongens, even een kort vraagje. Ik heb gemerkt dat mijn accu compleet gaar is, dus ik wil deze gaan vervangen. Ik heb dit echter nog nooit eerder gedaan, kan iemand mij even uitleggen hoe ik de oude er uit krijg en de nieuwe er weer in? Ik weet dat de accubak net voor het achterwiel zit maar dat is ook alles.

Alvast bedankt.
Eerst - los, dan + los.

Even kijken hoe je accu bakje zit, los maken, accu er uit, nieuwe er in.

Eerst + vast, dan - vast.
 
Motor moet rechtop staan, het liefst het achterwiel een beetje van de grond. Daarna de accu los maken zoals Martell aangeeft. Aan onderkant van de accubak zit een scharnierend klepje welke je van beide kanten los moet maken. Denk daarbij erom dat je het klepje ondersteund want de accu komt zo naar beneden zetten. Bij aanschaf van een nieuwe erom denken dat je de polen aan de zijkant kunt vastzetten.
 
Goedenavond,
Ik wilde een vraag stellen voor een maat van me hij heeft een 92e model 1400.
En hij wil hier nu wat geld aan uit geven.
Waar halen jullie vervangen onderdelen vandaan.
Wat wil hij aanpakken achter brug 260 bandje plaatsen bredere kroonplaten en andere hoek ander voorwiel,
Heeft iemand een site toevallig?
Thanks alvast michel,
 
Kut, de nieuwe accu zit erin maar hij start nog steeds niet. We vermoeden nu een carburateur probleem of een dodemansknop probleem. Tijdens het vervangen van het stuur zou de kabel van de knop massa kunnen maken met het stuur, makkelijk op te lossen dat scheelt. Wat ik ook vermoed is dat de carburateur vies is, wat ik wil vragen: De carburateur loshalen en reinigen is dat zelf te doen? Hetzelfde geldt voor het eventueel vervangen en monteren van de rubbertjes etc. Ik heb momenteel een eventuele noodoplossing en dat is een additief die ik kan toevoegen aan de benzine die de boel een beetje reinigt. Ik hoop dat dit werkt zodat ik de motor naar een maat van mij kan rijden die daadwerkelijk een werkplaats en brug heeft.
 
Dat is het achterste luchtfilterhuis ja, die van de voorste zit voor onder je tank, net voor/boven je radiator. Maar de achterste zal wel voldoen, eventuele problemen zitten hem ook vaak in de achterste carb.
 
Ik weet niet of jullie bekend zijn met dit filmpje maar deze gasten laten, zo te zien probleemloos, een VX800 blok (= zelfde als VS800) op 1 carb lopen. Iemand weet hoe dat zit..?? Normaal speelt het vacuüm binnen de beide carbs toch een grote rol..!?

 
Laatst bewerkt:
Bericht voor Hulzie: jij hebt in het verleden een klepstel gereeschapje voor een honda cb750 gemaakt kwam ik tegen op dit forum. Omdat ik je niet persoonlijk een bericht kan sturen doe ik het even zo. Heb je het gereedschap nog liggen of wil / kun je er nog eens 1 voor me maken? Ik woon in Meppel dus kan zo eens langs rijden.

Ik hoor graag van je. Kan via persoonlijk bericht wat mij betreft.

Mvg Barry
 
Terug
Bovenaan Onderaan