500 euro challenge 2015: GS550 "Honda maakt geen kans meer!"

Vanmiddag nog effe 2 uurtjes bezig kunnen zijn:

P1020605.JPG



Stuurpen eruit:

P1020597.JPG



Bovenste lagerschaal:

P1020596.JPG



Onderste lagerschaal:

P1020607.JPG



Collector:

P1020602.JPG



Demper uit elkaar:

P1020598.JPG



P1020600.JPG


Bij 't loshalen van de uitlaatbochten slechts 1 boutje afgebroken, viel mee... En gelukkig ook niet op dezelfde uitlaatpoort waar er in het verleden al eentje is afgebroken, dus moet wel goedkomen. Morgen effe een korte poging doen om de rest van 't boutje eruit te krijgen en als dat niet lukt jammer maar helaas. Ga niet teveel moeite daarin steken.

Onderste lagerschaal van 't balhoofdlager is er voorlopig ook nog niet uit, de schaal zelf steekt niet uit aan de binnenkant van het balhoofd dus heb niks om tegenaan te tikken. Ga proberen een klein stukje metaal erop te lassen (gezien op motoravonturist.nl).
 
zo te zien steekt het boutje nog ietsjes uit de kop? Dan een moer erop lassen, door de hitte komt hij dan ook nog los....
 
Geen overbodige luxe, was hard nodig. Bijzonder dat je niks hebt gemerkt tijdens het rijden. Het lassen van een stukje ijzer in de onderste lagerschaal is de manier die overal wordt toegepast. Twee dagen voor vertrek van de challenge van 2014 heb ik ook nog de balhoofdlagers vervangen. Nog nooit zo snel gedaan, binnen drie uur (met hulp).
 
Succes met het vervangen van je balhoofdlager. En het lassen van je uitlaat.

Ondanks dat ik zelf niet kan lassen, weet ik dat lassen een doorgerotte uitlaat een uitdaging is...

We zullen het in de toekomst wel horen of het geheel gelukt is met je demper en de collector 8-)
 
gat goed ontroesten en tig lassen met backinggas is de beste methode .voor het gat een iets groter plaatje maken en erop lassen
 
Succes met het vervangen van je balhoofdlager. En het lassen van je uitlaat.

Ondanks dat ik zelf niet kan lassen, weet ik dat lassen een doorgerotte uitlaat een uitdaging is...

We zullen het in de toekomst wel horen of het geheel gelukt is met je demper en de collector 8-)

Zo kan het ook:
uitlaatreparatie8_zps8bbc17f8.jpg
 
zo te zien steekt het boutje nog ietsjes uit de kop? Dan een moer erop lassen, door de hitte komt hij dan ook nog los....
Het bewuste boutje is niet zichtbaar op de foto, dat zijn de bouten die ik eruit gehad heb die ik een paar slagen op hun plek heb gedraaid (gewoonte, anders zul je ik altijd weer zien dat je vergeet wat nou waar vandaan kwam).
 
Jammer dat het niet gaat lukken op het werk, de Suzuki was een welkome afwisseling geweest tijdens de Challenge!!!

Binnenkort is de Pre-Meet waar door de deelnemers beslist gaat worden over de te rijden route. En omdat omdat ik ook graag wil weten wat de MF'ers vinden, nodig ik alle volgers, meedenkers en hulptroepen uit om aan de POLL deel te nemen!
 
Tja, zoals Borisz al aangeeft gaat het niet lukken op mn werk om vrij te krijgen voor de challenge. Dus, mijn motor is bij deze beschikbaar voor iemand anders die de challenge ziet zitten, stuur maar een PM als je geintresseerd bent!
 
Echt wel jammer, ik was best benieuwd hoe je project zou ontwikkelen. Echt niet mogelijk om te ruilen met een collega (onder druk)?
 
Laatst bewerkt:
Echt wel jammer, ik was best benieuwd hoe je project zou ontwikkelen. Echt niet mogelijk om te ruilen met een collega (onder druk)?
Nope, die kans is heel klein.

Wat het project betreft, als niemand het van me overneemt voor de challenge ga ik er natuurlijk zelf wel gewoon aan verder ;) .
 
Een klein verzoek blijf de vorderingen hier melden ;)
Sowieso!

De afgelopen tijd heb ik er geen tijd meer in gestoken, druk gehad met andere dingen. Enkel de onderste lagerschaal ligt er nu uit, en heb de voorvork olie vervangen.
 
Tja, het ligt hier ook allemaal een beetje stil! Ook druk met andere dingen: gister aandrijftrein van een K100 gehaald, dinsdag Mitkah's R850R demonteren (druklager koppeling en veren uitbouwen TBV verlaging) woensdag trekhaak onderdelen halen voor mijn Silverwing!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan