De XS'en van Haga-San

Wim, ja, ga ik zo doen inderdaad. En ben bekend met Até remzuigervet idd. Ligt in de kast ;).
Vwb corrosie bij de seals; dat valt enorm mee, de roestplekjes op de zuigers zijn het ergste.

Nieuwe remblokken heb ik ook (Ferodo platinum; organische blokken) en remleidingen ga ik nog bestellen.

Rijden in 2015 kan ik ook nog niet echt plannen, maar zal niet te vroeg in het jaar moeten worden.

Enne in alle eerlijkheid; dit was nog een goed einde van 2014 haha; in 2015 nog niks gedaan ;).
 
Mini update; niet zoveel gedaan meer.
Materiaal besteld (RVS 304) waarvan mijn vader nieuwe remzuigers gaat draaien.

verder zit ik alweer 2,5wk te wachten op een order van cmsnl.com met onderdelen voor mijn remmen.. net gezien dat het verzonden gaat worden *O*

's avonds momenteel druk met Dakar kijken haha... (vanaf de recorder).
 
Laatst bewerkt:
Kleine tip Van der Heiden Tuning in Amersfoort levert gewoon nieuwe remklauwen voor de XS750. Want deze klauwen worden ook gebruikt op een XS650 (en voor die motor is veel handel te verkrijgen). Levert ook remzuigers en revisiesetjes.

Mogelijk is bovenstaande mosterd na de maaltijd, maar toch wil je de informatie niet onthouden.

Wim
 
remklauwtje kost volgens mij 100 euro per stuk, reviseren kost me nog niet de helft (zeker met zelf maken van remzuigers)... dus vandaar die keuze. En omdat reviseren leuker is dan imitatie nieuwe op schroeven..
(kan ik ook wel een Hyosung kopen, ineens klaar haha).
 
Van der Heiden heeft natuurlijk ook revisiesetjes... ;)

Homepage

Niet op hun website te vinden, doch wel in de winkel zelf zijn de bouten waarmee een remklauw aan de vorkpoot worden gemonteerd. En dat was voor mij toch wel prettig :Y
Want de originele bouten waren toch wel lelijk/slecht geworden in de loop de jaren.

En ook ik koop geen nieuwe remklauwen (heb er trouwens wel een aantal verzameld in de loop de tijd). Opknappen is wel zo leuk. Het enige probleem wat ik al een aantal keer tegen ben gekomen is dat de ontluchtingsnippel er met geen mogelijkheid is uit te krijgen ;( en dan is het enkele reis afvalbak '(
 
Van der Heiden heeft natuurlijk ook revisiesetjes... ;)

Homepage

Niet op hun website te vinden, doch wel in de winkel zelf zijn de bouten waarmee een remklauw aan de vorkpoot worden gemonteerd. En dat was voor mij toch wel prettig :Y
Want de originele bouten waren toch wel lelijk/slecht geworden in de loop de jaren.

En ook ik koop geen nieuwe remklauwen (heb er trouwens wel een aantal verzameld in de loop de tijd). Opknappen is wel zo leuk. Het enige probleem wat ik al een aantal keer tegen ben gekomen is dat de ontluchtingsnippel er met geen mogelijkheid is uit te krijgen ;( en dan is het enkele reis afvalbak '(

Ja, de revisiesetjes heb ik inmiddels ook..
En zoals je op de foto's kan zien, zijn de klauwen zonder problemen geheel gedemonteerd!
 
Dan heb je meer geluk gehad dan ik in het verleden. Heb ondertussen zeker 3 klauwen weg moeten gooien omdat de ontluchtingsnippel niet los kwam.
 
???

Die boor je dan toch uit Wim..?!?
Dat heb ik al zo vaak gedaan, da's echt geen reden om een klauwtje tot de oud ijzer bak te veroordelen..
 
Inmiddels weer de nodige avondjes in de schuur gezeten en wat vorderingen gemaakt.

De remklauwen geschuurd en inmiddels gespoten in de VHT lak:

full
 
En na het spuiten de speciale remvloestof bestendige lak afbakken in de oven.. met dank aan de vrouw voor het beschikbaar stellen van de oven :P

full
 
3 nieuwe RVS remzuigers dankzij pa en zijn draaibank...
rvs via rvsonline.nl besteld by the way..

full
 
En het verfwerk uit de oven... :)

Klaar voor montage!! Revisiesetjes met seals e.d. liggen al klaar 8-)
full
 
Ondertussen weer wat bezig geweest, foto's volgen.. maar het 'nieuwe' zadel zit erop, incl het achterkapje er aan. Ben bezig met het maken van de primaire ketting spanner.

Verder gisteren stalen remleidingen voor de XS en voor mijn TDM900 besteld via Melvin.de. voor de 2 motoren samen minder dan 200,-! da's toch echt niet duur.

En bij Roukama nog nieuwe koppelingsplaten (veren had ik al), olie (20W40) en contactpuntjes..
Kan ik weer klussen :)
En weer genoeg geinvesteerd in het tweewielerpark :P
 
Laatst bewerkt:
Als je nog een keer contactpunten nodig hebt ik heb nog een drietal liggen (en de kans dat ik ze gebruik is zeer beperkt), aangezien de 3 XS-en die ik heb staan voorzien zijn van elektronische ontsteking.

Primaire kettingspanner is echt aan te raden, blok gaat er trouwens ook rustiger door stationair lopen. Weet dat Harley Davidson mooie kunststof geleidingsblokken verkoopt voor primaire kettingen...
 
Als je nog een keer contactpunten nodig hebt ik heb nog een drietal liggen (en de kans dat ik ze gebruik is zeer beperkt), aangezien de 3 XS-en die ik heb staan voorzien zijn van elektronische ontsteking.

Primaire kettingspanner is echt aan te raden, blok gaat er trouwens ook rustiger door stationair lopen. Weet dat Harley Davidson mooie kunststof geleidingsblokken verkoopt voor primaire kettingen...
Dat van de spanner las ik al in jouw topic ja. Maar, ik heb een mooi stuk delrin hiervoor.. spanner is al 70% klaar.
En ook de punten.. krijg dus binnenkort 3 nieuwe.. maar toch bedankt, altijd fijn als mensen mee denken ;).
 
Update time!

Gisteren de bestelde remleidingen van Melvin.de binnen gekregen. Gekozen voor zwart ommantelde leidingen met titaankleurige banjo's, voor zowel mijn TDM900 en de XS.
Afwerking van de order via Melvin was top, echt een aanrader..
full
 
Alle onderdelen zagen er nog erg goed uit op 1 na; de korf... de klinknagels van de verbinding zijn uitgeleuterd. Dat zie je al aan de zwarte alu drab die er van af komt..

Ik heb deze vervangen door de korf van mijn reserveblok, die nog wel mooi vast zit.

full
 
Alle spullen netjes uitgestald en schoongemaakt. De platen een nachtje in de olie gelegd, tot hilariteit van mijn vrouw die terecht denkt dat staal geen olie opneemt. Inderdaad... staal niet schat, ga nu maar weer naar binnen :')

full
 
De spanner.. van Delrin.
Halve middag aan het prullen geweest om hem goed te laten passen en mooi te laten veren.
Eigenlijk is ie nu wat te kort naar mijn zin.. maar hij werkt goed.. denk ik :P.

Misschien, als de XS weer af is,dat ik nog eens een andere maak, iets langer... deze zit nu net wat te dicht bij de koppeling, had net 1,5cm verder gemogen, dan zat ie precies in het midden tussen de 2 kettingwielen.

De veer is een koppelingsveer van de XS.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan