Honda vt700c 1987 electrisch schema

langeloo

Rookie
22 nov 2014
17
0
Goedendag ik ben op zoek naar een elektrisch schema van een vt700. Ik heb een probleem met de benzinepomp of regelunit. Ik wil nu eerst testen of de pomp kapot is of dat er een ander probleem is. Als iemand goede tips heeft ook welkom. Ik heb een digitaal werkplaatshandboek alleen daar is hoofdstuk 22 uit. Denk dat ze de electronica niet snapten en het dus niet gescand hebben.
Met vriendelijke groet Roland
 
Ben weer bezig met zoeken. Had een boek voor motorfiets tot 1985, maar naar controle frame nummers blijk ik er een van 1986 te hebben. Zoals ik eerder zei mijn boek heeft hoofdstuk 22 niet.
 
vt700750_1_wiring.jpg
 
ik ben druk bezig maar kan die van 1985 wel vinden, maar 86 lukt niet. Misschien weet iemand hoe ik kan testen met stroom hoe ik die pomp moet testen. dan weet ik iig of de pomp werkt. Als ik het goed begrijp uit het schema zit er ook een diode tussen? en een apart relais.
 
Nee wilde net naar de schuur gaan om dat te checken. Heb je tips om dit te doen. Het is een groene stekker. Er komen 4 draden uit de benzinepomp groen, zwart, blauw en zwart/geel. aan de andere kant gaan er drie draden verder groen, zwart en blauw
 
Als eerste thx voor alle hulp. bij deze een foto. als ik de stekker vanaf de motor meet heb ik groen massa en blauw en zwart 12v. Als ik stroom op de stekker van de pomp zet blijft deze stil. dus denk motor kapot, ook een tik op het relais werkt niet.
full
 
de foto komt eraan. ik ben voor mijn werk hele week weg, maar van het weekend zal ik dit even regelen. Heb een relais bestelt zal deze ook gelijk monteren kan ik hier in een keer het antwoord geven. Iig bedankt voor de snelle en leuke reacties. Dit geeft mij ook weer reden om hier vaker te kijken en anderen te helpen.
 
Zo zijn we weer de foto is lastig kan er slecht bij zit ook op printplaat gesoldeerd.
full

Maar nu het volgende, Het relais zit erop. Hij klikt nu wel aLs ik het contact aan en uit zet, maar niet als ik start. Als ik er stroom opzet krijg ik geen lopend pompje. Als ik contact aan en uit blijf zetten pompt die wel. rara wat is er aan de hand. Mij is veerteld dat die een puls hoort te krijgen van de bobine. Alle bougies hebben vonk.
 
Volgens mij is dit zo'n samengestelde pomp..

De voorgaande modellen hadden een pomp en een los brandstofpomprelais.
Bij de latere modellen zit het in 1 unit...
De pomp zelf is een plunjerpomp, op deze plunjer zit een mechanisch contact.
Op de elektronica zit als het goed is een stuurrelais. (Vergelijkbaar als de oude modellen dat hadden met een extern relais) Dat relais wordt aangestuurd door de bobine. Als de bobine's naar massa schakelen wordt het relais bekrachtigd welke op zijn beurt een puls geeft aan de spoel van de brandstofpomp..

Als je nu je contact aan/uit zet heb je kans dat het relais op de pomp even de massa ziet en daarom de pomp eventjes aan stuurt.

Lastig om aan een schema van een '87 te komen Info van het Amerikaanse forum:
I looked at the wiring schematic.

It has 4 wires

Green - ground
Black-power from fuse box
Blue- signal from cdi
Black/Yellow- going to nothing

Maar ben niet 100% zeker dat dit correct is.
 
Laatst bewerkt:
De bedrading klopt. Ik heb contact gehad met een bedrijf die cdi units repareert. Uit hun informatie krijgt de pomp geen aansturing vanuit de cdi, maar vanaf de bobine. Alleen ik heb ook op de blauwe draad stroom staan. Zoals ik al zei als ik contact aan uit zet, krijgt de pomp een puls, als ik dit vaak doe spuit er ook benzine uit dus pomp zou goed moeten zijn. Zondag ga ik alle bedrading nakijken. Ik ben al tijd bezig om dit goed te krijgen omdat de carburateurs niet goed waren, dus al 20 keer carb eraf tank eraf enz enz. Misschien is daar een draad kapot gegaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan