Startmotor draait wel maar motor slaat niet aan

ET-PC

Rookie
13 jan 2015
4
0
Amstelveen
Ik heb een vonk en benzine maar de motor wil niet starten . Ligt dit aan de CPU of is de bedrading om te starten gezekerd?
 
Bougie kabels verwisseld?
Accu te zwak?

Zou ook makkelijk zijn als je erbij zet om welke motor het gaat en wanneer en hoe dat gekomen is.
Dus na wat?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk de voorste ventieldop lek..
*sarcastische modes uit*

Graag wat meer informatie inderdaad, merk motor, type en bouwjaar.
Heb je de motor zo gekocht of is dit nu net gebeurd?

Heb je eerder wel op dezelfde manier kunnen starten?
 
Is je glazen bol alweer kapot?

Nou ik heb er een partij in zitten staren, maar het bleef vrij mistig K@W@. *O*

Zo jammer soms, dat mensen denken dat je op afstand alles kunt zien.
Deze man niet alleen hoor, vrijwel elke met problemen.
Het zou een stuk makkelijker worden als men het wat meer uit zou leggen, zodat je er een beetje beeld van kunt krijgen in hoe of wat.
Het is al lastig vanachter een computer of lapdoos. Je staat immers niet bij de motor zoals de schrijver van het probleem.

Sorry TS maar het is zo.
Duidelijk zijn in hoe en wat scheelt een hoop nadenken.
 
Nou ik heb er een partij in zitten staren, maar het bleef vrij mistig K@W@. *O*

Zo jammer soms, dat mensen denken dat je op afstand alles kunt zien.
Deze man niet alleen hoor, vrijwel elke met problemen.
Het zou een stuk makkelijker worden als men het wat meer uit zou leggen, zodat je er een beetje beeld van kunt krijgen in hoe of wat.
Het is al lastig vanachter een computer of lapdoos. Je staat immers niet bij de motor zoals de schrijver van het probleem.

Sorry TS maar het is zo.
Duidelijk zijn in hoe en wat scheelt een hoop nadenken.
Astu:
glazen-bol.jpg
 
Sorry,jullie hebben gelijk ik was wat te bondig. Het is een Super Teneree XTZ 750 cc Bj: 2003.
Deze motor is met dit mankement gekocht. De Accu is vernieuwd. Bedankt voor de checklist die ga ik eerst maar eens doorlopen .
 
ET-PC en Saalmoto zijn dezelfde persoon? Ga je voor elke reactie een nieuwe account aanmaken?

Edit: twee nieuwelingen die samen aan dit project sleutelen?
Welkom en succes in elk geval!
 
Laatst bewerkt:
Die Yamaha is een paralel twin met 5kleppen per cilinder, en als ik het goed heb werkt deze met maar 1 bobine die 2 uitgangen/bougiekabels heeft. Dus maakt het niet uit welke kabel je op welke bougie zet.
Zou dus idd de checklist eens doornemen..
 
Ik heb ook weleens gehad dat bij een motor de bougies wel vonkte buiten het blok, maar gemonteerd de startmotor de motor niet aan kon krijgen. De startmotor draaide het blok wel rond maar hij sloeg niet aan. Echter hoefde je hem nog geen halve meter aan te duwen of hij liep al. Mijn hypothese was dat de startmotor veel stroom vroeg onder zwaardere belasting (meer compressie door gemonteerde bouges) en daarom een zwakke vonk had en niet aansloeg. Mijn advies: probeer hem eens aan te duwen en kijk of hij dan wel aan wil slaan. Kun je iig iets uitsluiten.
 
Beste medeforum gebruikers , Bedank voor alle goede raad op mijn laatste post. Maar nou blijkt dat de bougie niet vonkt ! Gaan nu de bobine vervanger maar die zit onder de tank, die hebben we er voorlopig nog niet af want de bouten draaien dol. We houden jullie op de hoogte. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan