Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn versnellingsbak heeft kuren :(
Met omlaag schakelen deed hij het vaker niet dan wel, pas na half omhoog schakelen pakte hij de versnelling pas weer op..

Ik zal straks ff olie checken mogenlijk is dat het..
 
@Toolkit: zie mijn ervaringen een paar pagina's terug. Schakelpookasje gesmeerd en het ging weer als de brandweer. Doordat het pookje zo stroef ging, kwam de as na het schakelen niet terug en dan lijkt ie vast te zitten voor terugschakelen.

@gespierdespijker: een lening nemen terwijl je een spaarrekening hebt is economisch gezien niet echt handig. Of je moet het geld vastgezet hebben tegen een hogerere rent dan je betaalt voor een lening. In dat geval kun je beter die spaarrekening plunderen en die lening die je van plan was voor je motor te nemen in geval van onvoorziene kosten.

En nooit onvoorzien gezeik de komende 5 jaar: vergeet dat maar heel snel. Voor hetzelfde geld douw je hem omver in de eerste bocht en dan heb je welliswaar all risk verzekerd, maar dan nog geven eigen risico en no-claim verlies een behoorlijke kostenpost die vermoedelijk hoger is dan wat extra onvoorziene onkosten in ht technische deel.
 
Zo, het is gebeurd: bye bye good old VFR800 and welcome FZ1 *D

Vanaf vandaag ben ik dus de trotse eigenaar van een FZ1

 
En gelijk maar weer een vraag voortbordurend op mijn vorige vraag over de achterschokbreker..

Ik heb close up foto nu van de achterschokbreker en het is dus overduidelijk niet de originele maar wat is het wel?

Ik heb het nummer wat er op staat eens in Google gegooid maar ik krijg geen resultaten '(

Iemand bekend met deze shock? even klikken op de foto voor een wat groter formaat

 
Vanmorgen stuk proef mogen rijden op een fazer 600 uit 2006.
........Nou. ........ dat gaat wel heel erg hard zeg.
Moet hem ook wel aardig in de toeren jagen wil hij lekker wakker worden.
Zit wel grandioos.
Blijk toch wederom de voorkeur te behouden van de 1 of 2 cilinders.

hmm...
 
Is natuurlijk maar net wat je zoekt, het voordeel is dat je hiermee onderin de toeren lekker rustig kunt rijden. Terwijl als je hem goed op toeren houdt echt goed hard kunt. Voor woon werk verkeer rijd ik over het algemeen onderin, acceleratievermogen is er nog genoeg dan.
Ook is het verbruik net wat gunstiger :+
Ik merk het snel zat als ik wat aan het spelen ben geweest in de hogere toeren dat het verbruik toegenomen is. Maar voor zover ik meegemaakt heb zit je eigenlijk wel altijd tussen de 1:17-1:20, waarbij ik de 20 maar zelden haal.
 
Goedenavond,

Is er iemand van hier die recentelijk zijn kleppen heeft laten controleren/stellen. Mijn Fazer ('99) is namelijk bijna bij de voorgeschreven kilometers voor deze beurt en ik ben benieuwd wat dat ongeveer kost als je het laat doen. Alle andere dingen probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen dus er hoeft geen grote beurt bij gedaan te worden.
 
Van het weekend toch maar een besluit gemaakt en 'winterwanten' voor de motor gekocht..
Na een week van koude natte handen (ondanks goede winterhandschoenen) had ik het gehad...

Het verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel:
[img=800,1067]http://i.imgur.com/dqkWFi2.jpg[/img]
[img=800,600]http://i.imgur.com/gwVOU8J.jpg[/img]
 
Van het weekend toch maar een besluit gemaakt en 'winterwanten' voor de motor gekocht..
Na een week van koude natte handen (ondanks goede winterhandschoenen) had ik het gehad...

Het verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel:
[afbeelding]
[afbeelding]

Spiegeltje, spiegeltje aan de motor
Zijn er wel veel
 
In dat deel van de spiegels zie je alleen jezelf dus op zich wel slim om die plek te benutten om je zicht te vergroten. Ik vind het alleen niet mooi, maar dat is persoonlijk. :) Dat ding in het midden, leidt dat niet af?
 
Laatst bewerkt:
In dat deel van de spiegels zie je alleen jezelf dus op zich wel slim om die plek te benutten om je zicht te vergroten. Ik vind het alleen niet mooi, maar dat is persoonlijk. :) Dat ding in het midden, leidt dat niet af?
Die kleine blinde hoek spiegeltje zitten idd op de plek waar je anders alleen je schouders ziet..
Die in het midden is een RiderScan Motorcycle Scooter Blind Spot Safety Mirror | Hunter Create Ltd : HunterCreate Ltd, leid niet af, maar eerlijk gezegt zou ik hem niet nog een keer kopen omdat je armen nog steeds een behoorlijke blinde hoek vormen..
zoals:
RiderScan%20on%20Suzuki%20SV650%20text%20small.jpg
 
Goedenavond,

Is er iemand van hier die recentelijk zijn kleppen heeft laten controleren/stellen. Mijn Fazer ('99) is namelijk bijna bij de voorgeschreven kilometers voor deze beurt en ik ben benieuwd wat dat ongeveer kost als je het laat doen. Alle andere dingen probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen dus er hoeft geen grote beurt bij gedaan te worden.

Volgens mij was het rond de 300/400 euro bij elkaar in mijn geval. Tijdje terug al weer. Het is nogal aardig wat arbeidsloon en als ze alles uit elkaar halen is een grote beurt zo'n gek idee niet. Paar tientjes extra kun je zelf op je luie reet zitten.
 
Volgens mij was het rond de 300/400 euro bij elkaar in mijn geval. Tijdje terug al weer. Het is nogal aardig wat arbeidsloon en als ze alles uit elkaar halen is een grote beurt zo'n gek idee niet. Paar tientjes extra kun je zelf op je luie reet zitten.
Ah kijk dan heb ik een aardige indicatie. Bedankt voor je antwoord :)
 
Afgelopen vrijdag bij de RDW geweest en de keuring zit er op. Stelt niks voor en als je ziet wat het moet kosten....

Vandaag al bericht of ik de BPM even wil betalen dus hopelijk snel de kentekenpapieren. Dan wordt het wachten op mooi weer en lekker rijden maar :] :]
 
Goedenavond,

Is er iemand van hier die recentelijk zijn kleppen heeft laten controleren/stellen. Mijn Fazer ('99) is namelijk bijna bij de voorgeschreven kilometers voor deze beurt en ik ben benieuwd wat dat ongeveer kost als je het laat doen. Alle andere dingen probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen dus er hoeft geen grote beurt bij gedaan te worden.
Voor € 500,- vorig jaar grote beurt + kleppen (42k) laten doen bij een Yamaha dealer.
Inclusief netjes wegwerken van voedingskabel t.b.v. navigatie, vanaf stuur onder brandstofttank door tot onder zadel, alles bij elkaar 5:30 uur arbeid volgens de factuur.
FZS 600 uit het jaar 2003.
 
Goedenavond,

Is er iemand van hier die recentelijk zijn kleppen heeft laten controleren/stellen. Mijn Fazer ('99) is namelijk bijna bij de voorgeschreven kilometers voor deze beurt en ik ben benieuwd wat dat ongeveer kost als je het laat doen. Alle andere dingen probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen dus er hoeft geen grote beurt bij gedaan te worden.

Ik was een ronde 1000 kwijt voor grote beurt, kettingset, rondom remblokken en stellen van de kleppen. Maar er zat totaal ook bijna 8 uur arbeid in.
 
Laatst bewerkt:
l



Dit is de goede methode, heb dit bij diverse fzs600 en fz6s uitgevoerd.
Kan zonder problemen.
Nog mooier is het on het geheel in de stekker te verwerken ipv een kabelschoen.
Er zwerft vast wel ergens een donorstekker rond.
Voor de koplamp geldt hetzelfde, even een stekker voor een H4 van de sloop. Of een nieuwe haakse kabelschoen gebruiken...

Heb gisteren de armen uit de mouwen gestoken. Donorstekker is wel een must inderdaad. Heb daaruit een haakse kabelschoen gehaald en gebruikt. Niet de moeite genomen om een passende schoen te vinden voor in de stekker in de electrabox, dat zou wel het mooiste geweest zijn. Knelkoppeling werkt ook. Maar wat een bak licht met een twee lamp erbij :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan