Kwastert's XJ 900 Roberts met EZS RX1, tweede hoofdstuk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spiegels komen wel een keer aan de beurt. Maar of dat bar end dinges moeten worden twijfel is sterk over
 
Heeft er iemand 'toevallig' nog een krik van een Land Rover Defender 90 of 110 liggen, en wil daar ook nog wel vanaf? Ik zoek er nog één. O-)
full
 
Is dat ding van een meter hoog een krik? Moet je er dan geen drie hebben, handig voor onderweg. Zeiltje er over en je kan onder je span slapen.
 
En je schroeft hem omhoog met de makita? Wel een hele luxe hefbrug :}

Nee, met de Hitachi ;) . Ik wil alleen drie krikken hebben, want dan kan die redelijk recht omhoog. En als de verlangde hoogte bereikt is gaan er een paar assteunen onder voor de stabiliteit. Dat is het plan.
 
Voordeel van zon land rover krik is dat daar een schroefdraadspindel van 600 mm in zit. Bij een 'normale' auto is dat veel minder.
 
Ondertussen ben ik verder met mn krikkenproject. Ik heb de Laro Krik maar een beetje verstevigd, en dat werkt mooi. Nu staat er nog een bok onder de swing. Dat ding had ik nog en heb ik snel even verhoogd. Ik wil daar ook een Laro krik gaan gebruiken, er is er inmiddels weer een onderweg. Leve het LandRover forum.!
full
 
Ik hoop nog een derde Laro krik te bemachtigen. Wat ik nu heb is een Sierrakrik, ik heb hem gekregen. Dat werkt, maar dat ding is te kort. Dus opkrikken, assteun onder de band, verlengstuk onder de krik en weer verder krikken.
 
En ik heb een (tijdelijke) kriksteun gemaakt voor aan de voorzijde bij het blok. Deze kan ik pas goed maken als de uitlaat op de plek zit. Ik had liever een kriksteun die een verbinding heeft naar de ander kant van het frame. Maar dan moet dus de uitlaat en het oliefilter op de plek zitten.
full
 
Verder is het revisie bedrijf bezig om mn cilinders te hohnen, en om zuigerveren op de kop te tikken. Dat was nog een heel gedoe, maar ze hebben er wat gevonden. Zit alleen even een beetje tijd in, want ze komen van elders.
Zuigerveren maken was ook een optie. Maar dit is al niet goedkoop, en zuigerveren maken is nog veel minder goedkoop. Ook kunnen de zuigers wel pas gemaakt worden op zuigerveren van 68.5mm, maar ook dat kost machinetijd, dus geld.
 
Gisteren onder het mom van 'voortschrijdend inzicht' nog wat nieuws geprobeerd. Ik heb een makkelijk te monteren kriksteun gemaakt onder de schommel
full
 
Doordat de afstand tussen voorste en achterste krik op deze manier groter wordt staat de boel veel stabieler. Ik moet nog even de voorste krik schoren, maar dan staat het prima
full
 
Ik moest er wel ook een tijdelijke stuurdemper voor maken, voorwaarde is dat het stuur niet kan draaien.
full
 
Dat begint er al aardig op te lijken zo.

Je hebt er straks een mooi compact op te bergen systeem van gemaakt terwijl je ook nig eens overal heel makkelijk bij kunt 👍
 
Dat begint er al aardig op te lijken zo.

Je hebt er straks een mooi compact op te bergen systeem van gemaakt terwijl je ook nig eens overal heel makkelijk bij kunt 👍

En het is heel makkelijk verplaatsbaar. Ik kan het in m'n zijspanhok gebruiken, maar ik kan het ook heel makkelijk in mn schilderswerkplaats gebruiken. Mn zijspanhok is namelijk te klein om een blok te kunnen wisselen
 
het grote voordeel is natuurlijk dat je die losse krikken gewoon in de hoek weg zet als je ze niet nodig hebt. Dan staat het ook niet in de weg.
 
Doordat de afstand tussen voorste en achterste krik op deze manier groter wordt staat de boel veel stabieler. Ik moet nog even de voorste krik schoren, maar dan staat het prima[afbeelding]

Moet je niet juist naar de zijde van de motor schoren ipv van de motor weg?

Die krik wil kantelen naar de motor toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan