CB 350 Café / Classic Racer

Hey oma!!

Ik heb mij vandaag ingeschreven voor de 70's cycle run... dus we moeten aan de bak met de 400 racer!

De cilinderkop ligt er weer af en na het controleren van alle bouten en moeren bleken er een hele hoop gewoon los te zitten.
en toch ben ik 100% zeker dat we ze allemaal goed vast gezet hebben. kan dit echt lostrillen van een paar minuutjes te draaien?

Ik ga dus de pakkingen vervangen en vraag me de volgende zaken af:

als je de cilinders op het carter zet, moeten daar nog pakkingen tussen (kleine rubbertjes of iets dergelijks?) buiten de voetpakking en de O-ringen rond de cilinderbussen?

Moeten er buiten de koppakking nog O-ringen of iets dergelijks tussen de kop en de cilinder?

moeten er buiten die 2 viton ringetjes (die gerrit zegt te vervangen door koperen) en het kleppendekselpakking (0-ring) nog pakkingen tussen het kleppendeksel en de cilinderkop?

kan ik de koppakking en de kleppendekselpakking gewoon hergebruiken? of moet ik nieuwe kopen?
en indien ik nieuwe moet kopen... koop ik deze in 1 maal goed van honda? of zijn die aftermarket sets OK?

alvast bedankt voor de hulp


Ohja, en die beugel is er al weer af, dat was het toch niet, een definitieve oplossing heb ik nog niet helaas...
 
Dat heb ik ook gedaan en die man is werkelijk fantastisch :) snelle mail teurg en enkele goede tips erbij.
Dit moet helemaal goedkomen! Morgen bestel ik het merendeel pvan de onderdelen en volgende zondag hoop ik het blok te kunnen samenbouwen opnieuw
 
Hehe Harold :) Goed om te zien dat jij er na 7 jaar nog steeds in geloofd :)

De onderdelen zijn besteld, de afspraak is gemaakt om het blok in elkaar te steken, en de goesting/zin is er ook!
Ik zie het voorlopig ook weer helemaal goedkomen :)
 
Dit weekend, na heel wat stoeien met de kabelboom om de lichten
werkend te krijgen (hoe had ik dat nu ook weer bekabeld 6 jaar geleden??) heeft de CB zijn eerste echte ritje gemaakt.
De volgende punten hebben nog wat aandacht nodig:

* De accu laadt niet bij, maar in tegenstelling tot veel verhalen dat ik lees reed de CB slechts 1 kilometer om er daarna volledig mee op te houden.
Vreemd genoeg, na een 30tal minuutjes wachten start de motor opnieuw. terwijl na het uitvallen hij met 20kicks nog steeds niet wilde starten. Kan het zijn dat de batterij uit zichzelf zich wat herstelt?
Ik meet iig wel een goede output aan de alternator dus ga er vanuit dat enkel de spanningsregelaar stuk is.

* De achterrem is er letterlijk afgevallen. Deze was al niet goed dus een extra motivatie om deze te vervangen. Om een deftig werkende achterrem te krijgen moet er echter een nieuwe rearset gemonteerd worden. De voetsteunen van een cbr zijn niet gemaakt om echt kracht op te zetten doordat deze bedoeld is voor een rempomp.

* De polyester kuip moet flink aangepast worden om enigsinds aangenaam mee te kunnen rijden. De kuipruit komt veel te ver naar voren, en de onderste stukken zitten zeer oncorfortabel tegen de kniën te drukken. Voorlopig heb ik daarom maar een gewone ronde koplamp gemonteerd die ik nog liggen had. Ook de koplamp in de kuip schijnt helemaal naar links en daar zou om goed te zijn een ring voor gedraaid moeten worden om hem deftig te kunnen richten naar waar ik effectief licht wil hebben... vooraan dus!

* De voorrem remt steeds beter maar nog altijd niet echt even goed als een hydraulische schijfrem. Het is nog even afwachten of hij blijft beter worden. Anders zal ik eens hulp moeten inschakelen om het deftig remmend te krijgen. Bestaat FTR nog?

* Hij start goed, rijdt redelijk en trekt al redelijk goed door maar het kan nog een pak beter. als het laadprobleem is opgelost gaat die eens naar goes om op de testbank af te stellen.

* De steun voor het achterlicht en de kentekenplaat moet nog wat verstevigd worden.

* Er zit nog een lekje aan de oliepomp. Ik ga er van uit dat dit enkel de seals vervangen is en dat hij daarna eindelijk lekvrij is

* ook de benzinekraan lekt minimaal dus daar halen we ook nog een nieuwe pakking voor.


Wordt vervolgd!!

Hier zijn nog wat vage foto's :)
full

full

full
 
Owja, en ook de demper moet nog eens deftig gemonteerd worden. Die kletterde eraf op de rit terug op de aanhanger...
 
Ik dacht na jaren....laat ik eens op het forum kijken. En jawel Dennis is ook weer begonnen. Leuk dat hij weer rijdt👍👍.
Succes.

(Als je nog iemand kent die een 400 zoekt, dan weet ik er nog een bij een vriend uit Eindhoven. )
 
Terug
Bovenaan Onderaan