Tweetakt van Oostblok tot Japan, onder één dak

Hoe wil je de binnenkant van een tank drogen met een doek :?

Ik heb hetzelfde gehad, opnieuw een keer gedaan met azijn en toen gespoeld en daarna gedroogd met een föhn in de opening en toen zo snel mogelijk 2taktolie erin.
 
Als je de boel ontroest om vervolgens het weer te laten oxideren met lucht is het dweilen met de kraan open. Je moet de boel lakken / een afsluitende laag geven. "Gewoon" benzine of tweetakt olie werkt niet goed genoeg, voor de lange termijn wil je er gewoon coating in. Anders moet je een tank van RVS of Aluminium maken, Aluminium roest ook maar dat sluit luchtdicht af. Kunststof zou ook kunnen:

kunststof tank - Google zoeken
Kunststof tanks op maat fabricage kunststof tanks | Kunststof Lastechniek Verbakel
enzovoorts...

Ziet er verder erg mooi uit Sebas!
 
Ik laat hem hier behandelen
Motopaint Hogenboom - Wat doen wij?

Ik was eerst van plan om er niks aan te doen maar ik vind het er toch niet goed genoeg uitzien, ik heb het een keer zelf gedaan met tankcure maar dat heeft niet lang gehouden, het kwam er allemaal in schilfers uit toen ik hem een tijdje zonder benzine had staan.
 
Laatst bewerkt:
Met tankcure heb ik wel goede ervaringen in m'n gt380, echter heeft die nog nooit langere tijd zonder peut gestaan. Probeer m'n tanks altijd zo vol mogelijk te houden en zo veel mogelijk te rijden ook :)

Het naspoelen met water om de ontroester eruit te krijgen en vervolgens te drogen is lastig... zeker omdat je het water nooit 100% weg krijgt uit alle hoekjes en gaatjes en daar gaat het dus weer roesten..

Met een doek en stok is leuk bij bv een jawa tank met een vrachtwagen opening... Bij de gt750 tank is de opening klein en zit er ook nog een pijpje aan gelast waardoor je er niet goed bij kan..

Denk dat ik de tank opnieuw ontroest met een ontroester en daarna tankcure aanbreng, of de tank fosfateer..
Voor het drogen even vriendin lief aankijken of ik dr fohn een uurtje mag gebruiken
 
:Y

Kun je gelijk ff checken of dat ding een thermische beveiliging heeft... })
(die van ex-mevr.Vijs had er wel eentje.)
Die deed ut na een klein half uurtje weer. Overigens wel voorzichtig je tankje pakken, wordt nl bloedheet.
Hoe Gijs dat weet? :? O-)


:$
 
Sommige hebben problemen met tankcure coating,maar meestal is er dan wat anders gebruikt in de 3 stappen die je moet doorlopen om het goed te doen,ze willen dan goedkoper uit zijn en gaan later lopen zeuren dat het aan de tankcure ligt. :Z :Y
Ik heb alles van tankcure gebruikt ontvetter/ontroester en de coating,geen spatje roest te zien na het drogen van de tank en de coating zat er ook goed op.
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend rijd ik de 750 inc roest in de tank vanuit Zwaag naar Assendelft waar z'n nieuwe slaapplaats gaat worden, kleine 50km moet te doen zijn met wat roest in de tank lijkt me.

Volgende week dan maar de tank lostrekken en aftappen.. ontroester en fohn in de aanslag
 
Zeg, die blauwe cafeej-jawa, doe'j daar nog wel eens wat mee??

Tuurlijk! rijden, daar is die voor gemaakt *O*

Nu m'n nieuwe garage staat moet ik die eerst nog inrichten, werkbank e.d.
Daarna alle brommerts piekfijn in orde maken, vd winter de GT750 uit elkaar en alle minpuntjes nalopen.

En als ik daarna tijd over heb wil ik aan m'n 2e jawa projectje beginnen, heb het blok al staan en wil die aanpakken om een pittig jawa blokje te krijgen 8-)
 
Van het weekend rijd ik de 750 inc roest in de tank vanuit Zwaag naar Assendelft waar z'n nieuwe slaapplaats gaat worden, kleine 50km moet te doen zijn met wat roest in de tank lijkt me.

Volgende week dan maar de tank lostrekken en aftappen.. ontroester en fohn in de aanslag

Ik help het je hopen,ooit zelf zoiets gedaan,gevolg was dat ik bijna in de Coentunnel stil kwam te staan,nog maar net hortend en stotend de tunnel uit kunnen komen,
daarna was het einde oefening en stond ik langs de kant met lekkende carbs.
Gelukkig had ik gereedschap bij me en heb toen de vlotterbakken schoongemaakt en
kon toen naar huis rijden.
 
Anders voor de zekerheid ff een benzinefiltertje in de leiding plaatsen. Kan sowieso nooit kwaad, ik heb zoiets er tussen zitten

175681810_bcc633dddb_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zit er bij mij al jaren op en nog niet gehad maar ik zal voor de zekerheid eens controleren of die nog goed vast zit.
 
Filtertje moet er inderdaad nog even tussen, altijd handig. Kun je ook meteen zien of die wel benzine krijgt bij een koude start.
Bij m'n 380 kon ik via het filtertje zien dat de kraan niet goed doorliep, handig 8-)

En een fototje, gemaakt na de 1e rit 8-)
Power als een raket en sturen als een tank :+

10479187_665517020199984_6692769873704127051_n.jpg
 
Ja een GT stuurt niet al te lichtvoetig :] ,die zijn nog gemaakt van degelijk Japans waaibomen staal :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Gister 50km op de 750 gereden, moet zeggen dat het sturen toch wel snel went.
Vind hem stabieler in de bochten dan de GT380, en als ik hem qua gewicht en wielen vergelijk met een K75 vind ik de GT750 ook beter sturen 8-)
 
Filtertje moet er inderdaad nog even tussen, altijd handig. Kun je ook meteen zien of die wel benzine krijgt bij een koude start.
Bij m'n 380 kon ik via het filtertje zien dat de kraan niet goed doorliep, handig 8-)

En een fototje, gemaakt na de 1e rit 8-)
Power als een raket en sturen als een tank :+

[afbeelding]

Mooi ding!
 
Thanks!

Beetje bij beetje wil ik nu dingetjes gaan aanpakken om hem in elk geval technisch 100% te maken, het uiterlijk komt daarna wel :)

Voorlopig gewoon zoveel mogelijk rijden, eigenlijk stuurt hij best fijn en de power en het geluid is erg verslavend :9~
 
Thanks!

Beetje bij beetje wil ik nu dingetjes gaan aanpakken om hem in elk geval technisch 100% te maken, het uiterlijk komt daarna wel :)

Voorlopig gewoon zoveel mogelijk rijden, eigenlijk stuurt hij best fijn en de power en het geluid is erg verslavend :9~~

Filmpje! *O* Mijn complimenten heb je ook. Wat een monsterblok hangt daar eigenlijk onder zeg, rijdt zeker iets van 1 op 15-20 ?
 
Filmpje! *O* Mijn complimenten heb je ook. Wat een monsterblok hangt daar eigenlijk onder zeg, rijdt zeker iets van 1 op 15-20 ?

Geen idee eigenlijk nog van het verbruik.. heb tot nu toe slechts 100km gereden en vd week pas m'n tank helemaal vol gegooid. Zal t eens uitrekenen bij m'n volgende tankbeurt.
T schijnt dat ze wel een slokkie lusten..
 
Filmpje! *O* Mijn complimenten heb je ook. Wat een monsterblok hangt daar eigenlijk onder zeg, rijdt zeker iets van 1 op 15-20 ?

bij m'n laatste tankbeurt voor de winterstalling zat het verbruik op 1:12, hopelijk krijg ik hem nog iets zuiniger als ik hem synchroniseer.

Kwam overigens ook nog een leuk filmpje van m'n jawa tegen met de oude carb er nog op en zonder bewerkte poorten:
 
Voor de fans en liefhebbers, m'n jawatje staat volgende week op de motorbeurs 8-) bij de bike contest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan