Varadero 125 plots geen vermogen en valt stil?

alpineovi

Rookie
4 jul 2012
16
0
België
Voor mijn zoon een Varadero 125 injectie gekocht van 2009.
Tijdje terug had hij plots tijdens het rijden geen vermogen meer en viel ook af en toe stil als hij moest stoppen aan een verkeerslicht?
Als hij geen vermogen heeft helpt het als hij even langs de kant gaat staan en enkele keren brusk gas geeft waarna hij weer een hele tijd perfect werkt?

Aangezien ik zelf automechanieker ben en ook mijn zoon al heel zijn jonge leventje mee helpt bij papa dachten we wel even het probleempje te kunnen vinden.
We hebben er een werkhandboek van Haynes voor gekocht en dus de foutcodes uitgelezen maar geen enkele foutcode in het geheugen?
We hebben de kuip en benzinetank gedemonteerd en alle fiche even los getrokken en met contactcleaner ingespoten en ook alle vacuum leidingen enz. nagekeken maar niets gevonden?
Naar de motorzaak geweest om hem daar ook even uit te laten lezen maar de technieker daar liet weten dat ze waarschijnlijk ook geen foutmelding zouden zien omdat die computer niet meer doet dan wat wij eigenlijk zelf gedaan hebben. Wat hij wel liet weten dat het misschien de benzinepomp is die af en toe niet optimaal zou werken dus we moesten de moto daar maar eens even binnenbrengen! :?
Aangezien dit meteen een hoop euro's gaat kosten hoop ik dat er hier misschien nog iemand tips heeft voor ons.
 
@ litter : je weet het waarschijnlijk niet, maar een benzinepomp voor carbu en 1 voor injektie zijn even verschillende als een carbu en de injektie zelf. Voor een carbu kan je revisiesetjes kopen, voor een injektor niet.

moest de pomp niet werken , zou er toch te weinig druk in het systeem moeten zitten en zou je daar een foutcode voor moeten krijgen (tenzij er geen benzinedruk-sensor opzit).

beginnen bij het begin : heb je ontsteking ?
zo ja, start hij wel op startpilot/remmenreiniger/whatever ?


@Janbros: ik heb inderdaad geen ervaring met injectie en bedoelde eigenlijk alleen maar te zeggen dat de mogelijkheid van een probleem daar zou kunnen liggen (dus aanvoer brandstof) Aangezien geld nogal een issue is in de post heb ik aangegeven dat een rivisiesetje voor een pomp tbv carb niet zo duur is.
Of deze bestaat voor een injectiepomp weet ik niet maar ik zou sowieso eerst eens wat dingen gaan testen. Eigenlijk het zelfde voorstel als jij ook doet.

Met vr gr.
LM
 
Geld is helemaal geen issue en als er onderdelen moeten gekocht worden en we vinden ze niet in 'piraat" heb ik er geen enkel problem mee maar een dure nieuwe pomp laten steken in een Honda garage terwijl ze zelfs niet zeker zijn dat dat het probleem is is geld buiten smijten en dat is wel een probleem.
Ik probeer ook altijd eerst alles zelf te vinden en te herstellen en ook mijn zoon geeft niet vlug op en altijd leuk als je dan uiteindelijk het probleem gevonden hebt.
Mensen die dus zelf niet aan hun moto's of auto's werken horen dus niet in deze topic thuis!
Ik werk ook zelf aan mijn oude Lotus Elan en enkel op het Engels LEC forum zitten mensen die zelf aan hun Elan werken want 90% van de Lotus eigenaars in België vinden het gewoon abnormaal dat je die niet gewoon bij een merkgarage binnen brengt en begrijpen dus niet als we weer eens enkele dagen, weken of zelfs maanden aan het zoeken zijn naar het probleem van één van onze vrienden Elan rijders!
Iedereen dus naar een merkgarage en geen "technische" forums meer nodig zodat ze lekker verder kunnen lullen over carbone onderdeeltjes, andere velgjes enz. wat voor deze mensen dan toch het belangrijkste is en het enige waar ze iets van kennen!
Dat was ook de reden dat ik hier in eerste instantie een beetje bod reageerde omdat ik dacht dat ik hier ook weer op een "bimbo" forum zonder techniekers zat maar dat is gelukkig niet het geval. hahaha

Litter Monkey! Ik werk ook voornamelijk aan oude auto's en slechts de laatste jaren heb ik enkele injectie auto's en heb ik door veel vragen te stellen op technische forums en veel geknoei en gezoek en gevloek veel bijgeleerd! Elke post is dus welkom en als het niet juist is en het wordt met het nodige respect voor elkaar duidelijk gemaakt dat uw oplossing niet kan is dit weer iets waar iedereen iets van kan opsteken en zo leren we allemaal iets bij.
 
Geld is helemaal geen issue en als er onderdelen moeten gekocht worden en we vinden ze niet in 'piraat" heb ik er geen enkel problem mee maar een dure nieuwe pomp laten steken in een Honda garage terwijl ze zelfs niet zeker zijn dat dat het probleem is is geld buiten smijten en dat is wel een probleem.
Ik probeer ook altijd eerst alles zelf te vinden en te herstellen en ook mijn zoon geeft niet vlug op en altijd leuk als je dan uiteindelijk het probleem gevonden hebt.
Mensen die dus zelf niet aan hun moto's of auto's werken horen dus niet in deze topic thuis!
Ik werk ook zelf aan mijn oude Lotus Elan en enkel op het Engels LEC forum zitten mensen die zelf aan hun Elan werken want 90% van de Lotus eigenaars in België vinden het gewoon abnormaal dat je die niet gewoon bij een merkgarage binnen brengt en begrijpen dus niet als we weer eens enkele dagen, weken of zelfs maanden aan het zoeken zijn naar het probleem van één van onze vrienden Elan rijders!

Iedereen dus naar een merkgarage en geen "technische" forums meer nodig zodat ze lekker verder kunnen lullen over carbone onderdeeltjes, andere velgjes enz. wat voor deze mensen dan toch het belangrijkste is en het enige waar ze iets van kennen!
Dat was ook de reden dat ik hier in eerste instantie een beetje bod reageerde omdat ik dacht dat ik hier ook weer op een "bimbo" forum zonder techniekers zat maar dat is gelukkig niet het geval. hahaha

Litter Monkey! Ik werk ook voornamelijk aan oude auto's en slechts de laatste jaren heb ik enkele injectie auto's en heb ik door veel vragen te stellen op technische forums en veel geknoei en gezoek en gevloek veel bijgeleerd! Elke post is dus welkom en als het niet juist is en het wordt met het nodige respect voor elkaar duidelijk gemaakt dat uw oplossing niet kan is dit weer iets waar iedereen iets van kan opsteken en zo leren we allemaal iets bij.

Valt niet mee he, anders denkende mensen,... :z

Je lijkt wel een bontkraagje,.. wel respect vragen van andersdenkende, maar niet geven van andersdenkende :P :+
 
Hahaha, je bent misschien geen mechanieker maar in ieder geval een betere speurneus dan ik!
Bedankt voor het linkje op Ebay!


Misschien moet je eens op het "hondenhokje" drukken, in het rijtje symbolen, onder de naam van Martell.

Hoef je (als gevolg van je aannames) ook niet zo bot te doen en het achteraf proberen goed te praten. :+
 
Ach, de "eventuele techniekers" gaan hier gewoon verder met het helpen bij het oplossen van problemen. En meestal worden ze er óók nog voor bedankt! :Y
Van jou zullen we waarschijnlijk niet meer horen. Met een banaanscore van 0,0 %. :+
 
Blijkbaar enkele mensen met een heel kort pikje?
Ik zal hier dan wel wegblijven hoor want blijkbaar zitten hier meer mensen die graag ambras maken dan techniekers!
Verwijder mijn account maar definitief want ik ga hier verder geen aandacht meer aan besteden.
Bedankt in ieder geval aan de mensen die wel wat willen helpen hebben en het gaat jullie goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan