Carb vt 600

mayo

MF veteraan
4 okt 2006
2.309
0
Sittard
Heb een honda vt 600 van 88.
Nu ben ik deze aan het verbouwen en loop tegen een probleem aan de carb van de voorste cilinder niest zal ik maar zeggen.
Kleppspelling is op nieuw afgesteld en kleppen zijn opnieuw ingeslepen.
Maar als ik mn carbs synchroon wil stellen duwt ie de vacuum slang eraf dus heb ik druk in plaats van vacuum.
Wel komt er een nieuw membraan op van de gasschuif want in die zat een scheurtje kan dat hieraan liggen.
Sproeiers zijn goed en mengels ook afgesteld met gunson colortune.
Bougies zijn ook nieuw.
 
Ik ben geen deskundige als het gaat over carburateurs maar volgens mij heeft het luchtfilter erg weinig invloed op de stationair loop.
Als het al invloed heeft zou je dit moeten kunnen corrigeren met de luchtstelschroef.

Je bent deskundig genoeg, daar je begrijpt dat het luchtfilter weinig tot geen invloed heeft op de stationair loop v.d.v.
 
v.d.v. heeft je al een diagram gegeven om in te zien hoe de samenstelling werkt.
Je moet meer op het reageren van de motor werken.
100% krijg je het nooit met rep filters, ook niet op een testbank.
De rep filters hebben een dikke rand (vernauwing) bij de aansluiting en de doorlaat bij vol gas benaderd de originele K&N nooit van zijn leven daar het totale oppervlakte van het filter te klein is.
Ik durf zelfs te beweren dat het beter is met het originele filter die er af kwam..
Die rep filters zijn meer show dan filter, als het al een filter mag heten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan