Benzine-/brandstofslang; blijvend soepel; liefst in kleur?

Edje v. M.

MF veteraan
21 jun 2006
1.145
30
Vraag in het kort:
Waar kan ik soepel blijvende benzineslang vinden in diverse maten (4, 5 en 6mm, binnendiameter, uit mijn hoofd) die niet vergeeld? De kleur wil ik het liefst kunnen kiezen, maar doorzichtig of eventueel zwart mag ook.


Lange versie van de vraag:
Voor mijn honda CB550 (1975) ben ik op zoek naar wat nieuwe benzineslang. De carburateurs liggen uit elkaar dus alle slangen worden vervangen.

Aangezien de slangen die op de motor zaten toen ik hem kocht waarschijnlijk de originele slangen waren heb ik deze al eens vervangen. Gedeeltelijk met siliconen slang (doorzichtig). Dit werkte heel goed, de slangen blijven mooi soepel, maar na een paar maanden verkleuren de slangen. het begon met geel, nu zijn ze al bijna bruin.

Ook heb ik een stuk blauwe slang gebruikt (ondoorzichtig blauw) van de locale brommer-zaak. Qua kleur is dit leuker, maar de slangen zijn na 1 jaar al zo stug geworden, dat ik ze bijna weer wil vervangen.

Aangezien de carburateurs losgehaald moeten worden om alle slangen te vervangen wil ik het nu graag in één keer goed doen, vandaar deze vraag.

Als het kan wil ik graag rode slang hebben.

Is er een bepaald materiaal waar ik naar kan zoeken?

Wie kan me helpen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan