gsf 650 bandit ( stroomonderbreking ??? )

stevie512

Rookie
15 jan 2015
3
0
Iemand ervaring met volgend probleempje ?

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat tijdens het rijden de kracht kortstondig wegvalt, geeft het gevoel dat de ontkoppelinghendel heel minimaal en kort wordt ingetrokken. Heb dat toevallig iedere keer gevoelt wanneer ik de richtingaanwijzers uitzet. De laatste keer is ook mijn klokje in het dashboard terug gevallen naar 1:00 am daarom vermoed ik dat het elektrisch is!

Hopelijk kan iemand mij helpen met een oplossing! :?
 
acccu lijkt me niet de boosdoener te zijn, want als de motor draait is er sowieso spanning van de dynamo.

als gewoon nazicht van stekkers niet helpt, proberen het symptoom (klokje resetten dan) zelf uit te lokken , uitzoeken dus welke draad je moet onderbreken waardoor het dashboard uitvalt en zichzelf reset.
 
acccu lijkt me niet de boosdoener te zijn, want als de motor draait is er sowieso spanning van de dynamo.

als gewoon nazicht van stekkers niet helpt, proberen het symptoom (klokje resetten dan) zelf uit te lokken , uitzoeken dus welke draad je moet onderbreken waardoor het dashboard uitvalt en zichzelf reset.
Veel te moeilijk en te ver gedacht.

Accu aansluitingen controleren is het eerste.
Dan de massa aansluiting.

En daarna pas de rest, met als laatste een klokje checken.
 
Lijkt mij idd iets elektrisch :

Zoals gezegd accu polen nakijken .
Stekkeraansluiting naar je meters/dashboardverlichting nakijken op slecht contact ?
Misschien een (hoofd)zekering die niet helemaal goed is en zorg voor soms wel contact dan niet ?
Dat zo`n klokje terug valt is al een indicatie dat deze even zonder spanning is geweest .
 
Dat zo`n klokje terug valt is al een indicatie dat deze even zonder spanning is geweest .

dat is dus wat ik bedoel.
wat ik zei ging niet over het zoeken naar het probleem van het klokje, maar naar het probleem waarom de (hoogst waarschijnlijk) algemene + wegvalt.
daarom dat ik "symptoom klokje" gebruikte en niet "probleem klokje". als je het resetten van het klokje kan simuleren, weet je ook ineens welke draden het echte probleem veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
dat is dus wat ik bedoel.
wat ik zei ging niet over het zoeken naar het probleem van het klokje, maar naar het probleem waarom de (hoogst waarschijnlijk) algemene + wegvalt.
daarom dat ik "symptoom klokje" gebruikte en niet "probleem klokje". als je het resetten van het klokje kan simuleren, weet je ook ineens welke draden het echte probleem veroorzaken.
Maar das een foute aanname, een spanningsdip, B.v veroorzaakt door een overgangsweerstand door een losse accupool, kan heel goed een digitaal klokje resetten. Voor zover ik kan beredeneren is er geen enkele kabel op een motor die onderbroken een reset van de klok veroorzaakt. Nu is een accukabel inderdaad ook een kabel, maar zoals jij het stelt lijkt het dat je het in de kabelboom zoekt, en dat is zoals Martell aangeeft een beetje te snel te ver gezocht.
 
Laatst bewerkt:
in mijn eerste post stond duidelijk als gewoon nazicht van stekkers niet helpt . was misschien niet duidelijk maar daar bedoelde ik ook de accu-aansluitingen mee.
en nogmaals : als de motor draait, kan je in princiepe de batterij loskoppelen (of het goed is voor CDI/stroomregelaar is iets anders) en zou alles gewoon moeten blijven werken.
 
in mijn eerste post stond duidelijk als gewoon nazicht van stekkers niet helpt . was misschien niet duidelijk maar daar bedoelde ik ook de accu-aansluitingen mee.
en nogmaals : als de motor draait, kan je in princiepe de batterij loskoppelen (of het goed is voor CDI/stroomregelaar is iets anders) en zou alles gewoon moeten blijven werken.
Daar heb je gelijk in, ben benieuwd wat het nu uiteindelijk was.
 
Zou het de alternator kunnen zijn? Deze morgen deed de motor raar tijdens het starten! Er kwam een geluid vrij dat overeenkomt met een kortsluiting tussen kabels!

Ga alle mogelijke problemen al even controleren!
Bedankt
 
op recente moto's misschien niet, weet het niet, maar op mijnen "ouwen brol" gaat dat probleemloos, en de modernste heftrucks die ook vol controllers en canbus steken blijven toch ook gewoon draaien.

We hebben het niet over jouw brol of heftrucks, het gaat om een gsf650 en die blijft niet draaien zonder accu evenals het meerendeel (misschien wel alle) motoren met electronische ontsteking.
 
Zou het de alternator kunnen zijn? Deze morgen deed de motor raar tijdens het starten! Er kwam een geluid vrij dat overeenkomt met een kortsluiting tussen kabels!

Ga alle mogelijke problemen al even controleren!
Bedankt
Klinkt als losse kabels op je accupolen.
Heb bij de oude Bandit van mijn vrouw het zelfde gehad... Daardoor ging het startrelais als een malle tekeer en gaf een nogal vreemd geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan