Verschil remlicht en achterlicht niet groot

862561

Rookie
23 jan 2015
12
0
Deurne
Hallo motor forummers.

Al knutselende aan mijn motor deed ik een vervelende ontdekking. Voor mijn motor heb ik een aftermarket rem/achterlicht gekocht en correct aangesloten. Ziet er top uit, maar...

Het verschil tussen remlicht en achterlicht is niet groot. Om toch veilig op pad te gaan wil ik kijken of er iets aan te doen is. Als het op elektriciteit aankomt ben ik niet zo goed onderlegt, helaas.

Tot nu toe heb ik alleen het nieuwe achterlicht aangesloten en vergeleken met het origineel. Welke dingen kan ik proberen om erachter te komen of mijn lichtopbrengst van het remlicht beter kan? Ideeën zijn welkom.

Groet Numbers
 
Is het een 21/5 watt pitje?
Dan zou het een duidelijk verschil moeten geven.
Heb je wel de goede aansluiting als massa gehouden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ook ooit zo'n aftermarket ding gekocht. Geen instructie erbij, dus ik ga ervan uit dat de zwarte draad de massa is.
Zelfde probleem, heel weinig verschil in lichtsterkte bij remmen. Nameten en toen bleek dat die chinezen de oranje draad als massa hadden gebruikt. Was ook gewoon een simpel lampje, dus draden wisselen gaat ie niet van kapot
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dus dat je 21watt al brand bij de gewone verlichting.
Niet uitgaan van de bijsluiter, maar kijken wat de massa is, die moet aan de buitenkant van je lampje zitten. De 2 pootjes zijn de verschillende lichtsterkte.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook ooit zo'n aftermarket ding gekocht. Geen instructie erbij, dus ik ga ervan uit dat de zwarte draad de massa is.
Zelfde probleem, heel weinig verschil in lichtsterkte bij remmen. Nameten en toen bleek dat die chinezen de oranje draad als massa hadden gebruikt. Was ook gewoon een simpel lampje, dus draden wisselen gaat ie niet van kapot


Helaas. Deze is "made in USA" (al zegt geen ene donder natuurlijk :-) ) maar het doosje kwam met een uitleg van de kleuren.
 
Probeer eens een ander pitje.
Als het verschil dan nog niet groter is heb je het toch verkeerd aangesloten.
Misschien staat je achterlicht in serie en heb je bij het remlicht alleen de 5 watt.
Dan heb je wel wat verschil maar alles brand te zwak.
Kijk eens of de buitenkant van de lampfitting verbonden is met massa.
 
Ik denk dus dat je 21watt al brand bij de gewone verlichting.
Niet uitgaan van de bijsluiter, maar kijken wat de massa is, die moet aan de buitenkant van je lampje zitten. De 2 pootjes zijn de verschillende lichtsterkte.


oke, zal de bijsluiter even terzijde schuiven. Aan de buitenkant van mijn lampje? Dus niet op de fitting, maar ergens anders in het achterlicht?
 
Je achterlicht heeft een huls (waar je de lamp insteekt) en 2 verende voetjes.
De huls is de massa (-) en de pootjes de +. Die draden die daaraan zitten moet je denk ik wisselen.
 
Hopplakee, gelukt!

Het was even lastig met de rubberen insertie aan alle kanten om eea te beschermen tegen weersinvloeden, maar dankzij jullie is het gefixed!

Ondanks het bijgeleverde plaatje is ook bij mij het oranje draadje de massa. Rare mensen die yankees.... Of toch chinezen. Wie zal het zeggen.

In ieder geval heel hartelijk dank allen en een fijn weekend!
 
Had zelf ook eens eens een chinees achterlicht zonder misbruiks aanwijzing.
Daar was zwart achterlicht+, geel massa- en rood remlicht+

Daarnaast gaat die chinees die de achterlichten in elkaar flanst niet over de gebruiksaanwijzingen.
Dat is weer een andere hutje met eigen beleid en voorkeuren.
 
Amerikanen gebruiken ook gewoon wat voorradig is hoor kerel.
Vaak is het Yingzhou-Mingxing draad, en gewoon alles gemaakt in China.. Aftermarked he.
Doosje USA eromheen en het is waardevoller hahaha..
 
Terug
Bovenaan Onderaan