KLX650c 1994 (waarschijnlijk carburateur probleem)

ben1991

Rookie
23 nov 2014
20
0
Goede Avond mede motorrijders!

Ik ben nieuw op het forum sinds zojuist in de hoop dat iemand mij kan helpen met mijn geliefde klx 650.

Zoals jullie weten was het vandaag een prima dag om even een stukje te rijden.
Dat ging ik dus ook doen. Alles leek er goed uit te zien na ongeveer 30min rijden.

Wat gebeurde er? :
Ik zat in ze 5e versnelling vol gas (motor was warum) en opeens begon de motor te sputteren en te hikken.
En viel dan ook uit. Mijn eerste gedachte ging naar benzine.. (voor de kenners zit geen meter op en er zat niet veel meer in). Gelukkig kwam ik tot stil stand 100m van een pomp vandaan dus heb de motor vol gegooid. Maar toen viel mij gelijk iets op.!
De motor ging niet meer aan. Alleen als ik me choke helemaal open trok dan sloeg die aan.
Als ik de choke dan weer dicht dee dan bleeft hij wel even idle lopen maar een heel klein tikje aan het gas en hij viel gelijk uit.
Toen ik ben thuis gekomen heb ik alles kwa plastic er afgehaald en heb ik ook me tank er afgehaald en de benzine overgegoten. wat mij hier opviel is dat er wat zooi uit me tank kwam... dus ik dacht hey me vlotter bak/ sproeier zal vast vol zitten....
Maar als dit zo is dan hoort hij toch ook niet te starten met een choke???
Mijn gedachten gaat nu uit naar een vacuum issue en ik denk nog steeds dat het de carburateur is.

Mijn Vraag:
Heeft iemand dit eerder gehad?
Waar moet ik op letten als ik de carburateur er afhaalt en schoonmaak.
Of weet iemand gewoon waar ik als eerste moet kijken?

Met vriendelijke groet,
Ben!
 
Heren,

De motor staat in:
Hendrik ido Ambacht

Een zelf knutsel garage is geen optie :)
Maak mij niet uit dat de motor naar zeist moet is 60 km bij mij vandaan dus niet zo ver.
Ik heb liever dat er iemand naar kijk die er verstand van heeft. (mijn kennis houd op bij een luchtfilter/carb en een bougie)
sinds kort carb haha dank zij dit forum :)

Maar eigenlijk heb ik dan zelf het liefst dat jij er een blik op kan werpen Zot?

Groetjes,
Ben
 
baatsen.com

is geen zelf knutsel garage, maar een man met veel ervaring. Zeker als er al iemand zelf heeft lopen knutselen zoals jij.

Ik zit in de luxe positie dat ik vol zit tot half december en geen zin heb in dit soort klussen. Zeker niet wanneer mijn eerste advies al weg gewuifd wordt, zonder ook maar een fractie inzicht.
 
Laatst bewerkt:
Hey Zot,

Ik las het dan dus verkeerd op de site:
DOE HET ZELF WERKPLAATS

Ik kan een mailtje wagen aan Rien..
Als jij het niet wilt dan niet weet je :)
Bedankt voor de link in iedergeval.
 
baatsen.com

is geen zelf knutsel garage, maar een man met veel ervaring. Zeker als er al iemand zelf heeft lopen knutselen zoals jij.

Ik zit in de luxe positie dat ik vol zit tot half december en geen zin heb in dit soort klussen. Zeker niet wanneer mijn eerste advies al weg gewuifd wordt, zonder ook maar een fractie inzicht.



Ja je bent duidelijk. Je hebt er geen zin in.
Prima toch :) maakt mij niet uit hoor als er maar iemand naar kan kijken die er meer verstand van heeft.
Maar toch bedankt :)
 
Ja volgens mij ging het wel goed met em :)
Hij heeft me gebeld vorige week hij kon mij ook helpen maar Martell die gaat er naar kijken.
Is wel zo fair hij had me ook goed geholpen :)
De motor wordt binnenkort opgehaald.
 
Ja zo iets kleins zal het wel zijn kan ook niet anders inderdaad.
Maar ik heb eigenlijk zo iets dat er eff iemand naar moet kijken die er meer verstand van heeft dan ik. dat de Carb niet helemaal schoon is kan ik me wel goed voorstellen omdat het niet ultrasoon is. maar misschien zijn er meer dingen wat een samenloop van omstandig heden kan zijn...
Dus vandaar me keuze om de motor na te laten kijken. :)
 
Stationairsproeier dicht (zo te zien ook pakkingrestje).
Pakkingrestjes her en der nog in de carb.
Slechte brandstofleidingen.

Overigens merendeel keurig aangegeven door ts.


Dag allemaal!,

Nou het is allemaal netjes verlopen en gegaan en gelukkig was er niet iets met me blok zelf...(daar was ik een beetje bang voor)
Martell heeft het netjes kunnen fixen!
En gister heb ik even een stukje gereden :)
Reageert goed en rijd weer als een beest!!
Dus heel erg bedankt allemaal voor jullie reactie,s en tip&tricks!
En martell bedankt voor het fixen!

Groetjes,
Ben
 
Terug
Bovenaan Onderaan