Triumph 900 T400 "Steamer"

Geschikt voor elk terrein.... ;)

full
 
:) Dat zie ik mezelf dan toch weer niet zo snel doen. Een beetje van de gebaande paden vind ik wel leuk, maar de diepste, modderigste, hindernis vinden, is niet mijn hobby geloof ik... ;)


Wel een Givi monokey koffer gescoord en de montageplaat gemonteerd. Verder geveld door griep, dus niets gedaan. :(
 
Beterschap, heb je mooi tijd allerlei reisverhalen te lezen. :]

Ik zit ook meer in de verharde zandpaden, ik moet zeggen ik heb er in het
begin noppen onder gehad en dan door de bagger , en dat werkt prima, alleen je krijgt de motor nooit meer schoon :?
 
Laatst bewerkt:
afgelopen vrijdag mn vering opgehaald , nu upgrade naar hyperpro progresieve vering voor de tiger
 
Dat klinkt goed. Ben benieuwd hoe dat de Tiger verbetert.

Ik moet nog eens kijken naar het instellen van de achtervering, want ik vind de boel achter nogal deinen. Maar goed, het is te druk geweest om er op te rijden, laat staan er aan te sleutelen. ;)
 
oude vering laten vervangen door hyperpro progressieve vering voor en achter ,achterdemper en voorvork laten reviseren bij motorhuis langezwaag
 
Beterschap, heb je mooi tijd allerlei reisverhalen te lezen. :]

Hoe denk je dat ik ooit op de motor terecht ben gekomen. ;)
Toen ik 18 was, heb ik mijn motorrijbewijs niet gehaald, omdat ik vrij zeker was dat ik mezelf waarschijnlijk dood zou rijden. In oktober 2007 zond de BBC Ewan McGregor en Charley Boorman's (jawel, daar zijn ze weer) Long Way Down uit. Ik lag met een longontsteking thuis en zapte er toevallig langs. Nou ja, langs, dan blijf je dus hangen. Heb de serie gevolgd, daarna LWR gekocht en besloten dat dat de manier was waarop ik wel motor wilde rijden. Daarna heb ik er nog een tijd over gedaan om het geld bij elkaar te leggen voor het rijbewijs etc. Maar inmiddels rij ik nu een goede 2 jaar en heb ik nu een Tiger. Prima toch. :]
 
Ik kom van een DR800, heerlijke brommer kwam alleen wat tekort als ik met een groepje op pad ging, met Vstroms en GSén.
50 pk is te weinig dan , dus wat anders , maar wel niet alledaags, een Tiger dus.
Na 20 jaar 1 cyl een 3 cyl , heerlijk, lange veerweg(Lekker deinen 8-) ) 85 PK dus genoeg om wat gang te maken.
Ik heb er een 21"voorwiel ingespaakt,rijdt altijd op een semi nop Heidenau K60 Scout achter en Mefo voor, er zitten progressieve voorveren in en achter is standaard.
Stuurverhogers, hoog stuur en zadel verhoogt (4 cm ) .
Ik heb hem naar eer en geweten voor zandpad ingesteld, dat betekend met gemak met 100 over een verkeersdrempel tuffen O-)
Ik ben zo aan dat "soepele" weggedrag gewent dat ik niet beter weet en wil, in diverse ritjes heb ik meer moeten inhouden dat gas bij geven om mee te komen.
En ik heb afgelopen jaren 3 tripjes van 4 dagen "in de buurt" gedaan, rondjes van zo'n 2k km lekker met de tent. Verderweg is wel een droom, maar het niet zomaar mogelijk in mijn geval ( lees geld en tijd) .
In mijn geval dus, deinen wen je aan :]

HansD
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een WP instel hulp document , hoe je zelf je vering/demping in kunt stellen .
Best wel verhelderend ,als je interesse hebt, PB ff je mail adres.

Gr Hans
 
Laatst bewerkt:
Helemaal goed Hans :)

Als je ooit echt ver weg wil op een tankje brandstof moet je een Tiger diesel nemen.....
Een kennis van mij is nu bezig er 1 te laten bouwen in Duitsland met 3 cilinder Smart TDI motor. Uieindelijk wel leuk en apart; maar het ombouwen kost ook een pak geld. ;(
full
 
Ik moet zeggen, hij rijd gem. 1:20 en dan met 25 ltr peut kom je toch 500 km,
dat is al een heel end hoor :]

Hier een diesel filmpje

 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat je van de DR komt Hans. ;) Ik begon met een XJ600 uit 89 die ik voor een belachelijk bedrag kocht tijdens mijn lessen van iemand uit Amsterdam. Er moest een nieuwe uitlaat onder en de voorvorkolie was bagger, maar verder best aardig. Daar heb ik toen een paar maanden op gereden en mijn eerste rijervaringen mee opgedaan. Toen kon ik een Transalp uit 89 overnemen voor een leuk bedrag en heb de XJ direct verkocht. Meteen ervoer ik dat de Transalp veel meer mijn soort motor was. De zitpositie en het rondgooien beviel me veel beter. Maar met 50pk ga je niet heel snel. Wel 16000 hele leuke kilometers mee gemaakt voor ik hem afgelopen augustus verkocht (een goed bod moet je niet laten gaan). Dus op zoek naar wat anders. De DR800's ook bekeken, want ze hebben net ff wat meer voor de lange stukken, maar toen kwam deze Tiger langs. Met 85pk veel meer plezier. Ik ben er tevreden over. En dat deinen went vast ook wel, maar ik vraag me inderdaad wel af of ik dat met afstellen niet wat aan kan passen. Progressieve veren voor zijn wel interessant, maar zoveel probleem heb ik daar voorlopig nog niet mee.

Wat ik wel jammer vind, is dat er zo weinig gebruikt te vinden is voor deze motoren. Een vriend van mij heeft net een Varadero gekocht en ik heb net voor hem een setje valbeugels gescoord voor €40. Voor de Tiger kan ik die alleen maar nieuw vinden en dan zijn ze ook direct 200+...

Maar goed, dan heb je ook wat... ;)
 
goed ebay in de gaten houden ook de duitse engelse en usa versies
zelf ook setje op die manier gescoord .met beetje geduld scheeld het snel de helft
 
Ja, die scrambler vind ik ook wel wat. Misschien zouden ze er ook een moeten maken op basis van de 800XCx ;)
 
FFe niet hier geweest maar ik zie dat er inmiddels wat mensen bijgekomen zijn en dat ook dit topic gaat draaien.
Leuk om wat mee te lezen af en toe hier.

gr driver
 
Als het goed is heb ik binnenkort een baggagerek van Hepco en Becker. Dat schijnt wel erg laag te hangen, dus misschien dat ik het dan nog wat aan kan passen...
 
Het valt mij trouwens op hoe weinig steamers valbeugels hebben. Op Honda's, BMW's en Yamaha's worden die er vrijwel meteen opgeplakt, maar op de T400's blijkbaar niet. Hoe zit dat? Beschadigd hij nooit tijdens een val, of moet je gewoon zo goed zijn dat je ook offroad nooit omvalt voor je er een mag rijden?
 
Hoi Ghulst.

Op de foto`s van de Steamers die tot nu toe hier langs kwamen zitten juist wel vaak valbeugels gemonteerd. En dan bedoel ik niet het standaard aan de onderkant van het blok gemonteerde ijzerwerk.
 
Ik denk dat er maar weinig gekken zijn die met zo'n kameel het zand in duiken, en omdat ze niet zo gangbaar waren is de " aftermarket" er niet echt ingedoken zeg maar.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan