Honda Forza 125

Inderdaad, wat een belachelijk hoge prijs! Dat zou ik heel misschien in overweging nemen voor een (niet bestaande) Forza 200.
Prijsvergelijk:

Honda Forza125 abs 10,5 kw €4799
Honda PCX150 cbs 10 kw €3199
Yam Xmax250 abs 15 kw €5499
Kymco DT300i abs 25 kw €4949

Voor een luttele €150 extra kan je dus zomaar een mooie complete Kymco DT300i ABS kopen! Nou, dan wist ik het wel! Sorry Honda, maar qua prijs stel je je hier te arrogant op! Zo'n 125cc scootertje zou m.i. max. €3999 mogen kosten om reëel te concurreren. :(
 
Is wel veel geld voor een 125cc. Moet dan wel heel bijzonder zijn.
ABS is verbetering t.o.v. de normale PCX en verder 0.5kW meer.

Niet zozeer in Nederland, maar in vele andere landen mag je met een autorijbewijs een 125cc scooter besturen. Misschien is de Forza voor deze doelgroep bedacht.

Verder zitten motorrijders goed in de slappe was. De best verkochte motoren in 2014 (t/m november) zijn de BMW GS1200 en op nr. 2 de BMW R1200RT. Niet direct de goedkoopste types uit de prijslijsten.
 
En dan eind 2015 die Agility 300 erbij voor pakkumbeet 5299 euro

image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Is wel veel geld voor een 125cc. Moet dan wel heel bijzonder zijn.
ABS is verbetering t.o.v. de normale PCX en verder 0.5kW meer.
Tuurlijk, abs is een veilige verbetering t.o.v. de (overigens prima functionerende) cbs van de Pcx. Maar dat halve Kw-tje extra van de Forza125 wordt teniet gedaan door het hogere koppel van de pcx150 (14Nm/5,000 t.p.m. <<>> 12Nm/8,250 t.p.m Forza125)
Dan zou een meerprijs van €800 voor een iets luxere Forza125 t.o.v. de Pcx150 toch voldoende moeten zijn. Mijn opvolger voor de Pcx125 zal zeker waarschijnlijk geen Honda meer zijn, dat wordt òf een Yamaha Xmax250 òf een Kymco DT 300i. Meer vermogen en veel hoger koppel, tegen nagenoeg dezelfde prijs.

Edit: Oké, een Honda Forza 300 zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. (maar op één of andere manier vind ik de voorkant met zo'n (te?)klein schermpje niet zo mooi)
Nog niet in het wild mogen aanschouwen, misschien komt het dan anders over.
 
Laatst bewerkt:
Zat ik er dus zo'n 700 euro naast. Tsja... het is maar net wat de gek er voor geeft.
Ik denk dat ze meer kijken naar de mensen met alleen A1 of meer naar de buitenlanden, voor met het autorijbewijs. Als je meer mag rijden voor een paar honderd euro extra, doe je dat natuurlijk.

Je gaat dan inderdaad sneller kijken naar concurrenten. SYM Joymax 125i kost ook iets van 3999 euro en dan heb je ook een maxiscooter. De SH300 is trouwens 109 euro duurder dan een Forza 300. Best vreemd. De prijs van de CBR300R vind ik dan wel weer netjes, 4990 euro.
 
500 km op 1 tank ? ;)

Kijk 'The New 2015 Honda Forza 125 - Model Features' op YouTube - The New 2015 Honda Forza 125 - Model Features:
 
Zaterdag naar de beurs.
Benieuwd of hij daar staat.

Prachtig ding zeg !

2015 Honda Forza 125 ABS - Walkaround - 2014 Paris Auto Show:
 
Ding is veel te duur, voor 3999 heb je een Burgman 200, ook met ABS, tevens veel ruimer en sneller.
 
Prachtige motorfiets, die Kymco Agility 300. Zeker zo mooi als de Honda Forza125, en ik verwacht dat de Agility een stuk goedkoper zal zijn dan de Forza.
Ik heb echt een hoge pet op van Honda, maar mijn keuze zou hier wel heel snel gemaakt zijn.
 
500 km op 1 tank ? ;)

Kijk 'The New 2015 Honda Forza 125 - Model Features' op YouTube - The New 2015 Honda Forza 125 - Model Features:

Ik moet het nog zien.. Zal wel bij 50km/u constant zijn.
Blijft wel een leuke scooter om te zien. Wanneer komt hij nu uit in NL?
 
Is hij al.
Stond bij goedhart motoren en ben vandaag gaan kijken maar was net ingeladen in de vrachtwagen voor de beurs.
 
Mooie ding. Alleen de prijs blijft echt te hoog. Doe mij dan maar een CBR300R (wel heel wat anders), als ik het toch 1x moet uitgeven.
 
Kom net bij de beurs vandaan....kijkt geen mens om naar een Motorscooter.. _O- ..er staat zo veel moois dat de scooters echt in het niets vallen. :X
 
Tja Nederland heeft een vreemd vastgebakken idee over wat "echte" motoren zijn.
Rij er zelf niet minder plezierig om ;)

En ik hoef niet steeds te zwaaien op een mooie zomerdag haha
 
Tja Nederland heeft een vreemd vastgebakken idee over wat "echte" motoren zijn.
Rij er zelf niet minder plezierig om ;)

En ik hoef niet steeds te zwaaien op een mooie zomerdag haha
Ik weet het...nog steeds één big smile als ik op pad ga met de SH150. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan