Honda CM400t geen elektriciteit

22 okt 2014
55
0
Na een lange rit (200 km) op de CM400t van mijn opa, merkte ik tijdens op de terugweg dat mijn knipperlichten niet meer werkte tijdens inhalen op de snelweg. Vervolgens stop ik bij het eerste tankstation om even te kijken.
En niks werkte meer. Geen lichten, startmotor ook niet. Heb de motor moeten aan duwen. Gelukkig was ik dicht bij huis.

Dit is een typische motor die meer stil staat dan rijdt. Hij staat nu ook al zeker 5 maanden stil.
Wat zou het kunnen zijn? Accu is volledig opgeladen.
 
Accu pool los ? Of massa verbinding van min pool naar frame los of verroest ?
Accu inwendig vervuild kun je testen door de spanning te meten en terwijl je meet de accu ff schudden als dan ineens de meter 9 volt aan geeft weet je dat de accu gaar is .
Hoofdzekering zit vaak bij je startrelais defect ? Of hij zit in je zekeringen doosje ?
of de how to van Zot gebruiken om het laadcircuit door te testen .
 
Na een lange rit (200 km) op de CM400t van mijn opa, merkte ik tijdens op de terugweg dat mijn knipperlichten niet meer werkte tijdens inhalen op de snelweg. Vervolgens stop ik bij het eerste tankstation om even te kijken.
En niks werkte meer. Geen lichten, startmotor ook niet. Heb de motor moeten aan duwen. Gelukkig was ik dicht bij huis.

Dit is een typische motor die meer stil staat dan rijdt. Hij staat nu ook al zeker 5 maanden stil.
Wat zou het kunnen zijn? Accu was volledig opgeladen.


die accu is nu [zo goed als] leeg, misschien zelfs overleden.
de accu een nachtje opladen en dan de laadspanning meten.

how to - accu en laadsysteem controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan