Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag is de nieuwe aanwinst gearriveerd *O*

GSX750-01.jpg

Foto bij de vorige eigenaar op stal.

GSX750-02.jpg

Net binnen, zonder kofferrek en scherm.
 
Mooie bike!!!! Kan iemand even kijken voor mij achter de linkerkap, waar deze 2 draden horen?!
full

full

Startmotor gaat niet meer rond ;(
 
Startrelais klikt ook niet zeker ?
Dit zijn massa draden, die waarschijnlijk samen met de beugel van het startrelais op het frame vastgezet zaten. Nu heeft het startrelais geen massa, en werkt dus niet.
 
Startrelais klikt ook niet zeker ?
Dit zijn massa draden, die waarschijnlijk samen met de beugel van het startrelais op het frame vastgezet zaten. Nu heeft het startrelais geen massa, en werkt dus niet.
nee klikt niet idd, dacht onthou het wel, maar niet dus, ik zal ze ff op een massa aansluiten samen met houder van startrelais. wist niet dat de houder ook een massa nodig heeft, de massa van het relais zit direct op het blok. bedankt ik ga het proberen!
 
Heb je een foto van de carburateurs? Heb je deze van een goed lopende motor afgehaald?

Het is me nog steeds niet gelukt om de motor goed stationair te laten lopen. Dus als je een goede set carbs heb zet ik die er gewoon op. Ben het gezeik met carburateurs een beetje zat en dan kan ik dat in ieder geval uitsluiten.

Heb de GS net op speurders gezet omdat ik nu wel eens een zomer wil rijden in plaats van sleutelen. Maar zolang hij niet verkocht is blijf ik er nog mee bezig: ik heb geen zin om 2 motoren tegelijkertijd te onderhouden.
 
Pfff krijg jeuk hier. Ik zit in Zuid-Frankrijk de komende weken, heerlijk weer hier. Koud, maar volop zon dus ideaal weer. Volgende keer echt de GS of GSX achterin een 20 foot container frommelen...
Mijn spul staat al sinds begin december stil :/
 
Hallo Allen!!

Kan iemand mij vertellen welke bouten ik los moet draaien om die klep welke over het kleine tandwiel ligt los te krijgen. Hierachter ligt het koppelingsmechanisme.......

1> Kabel stuur los?
2> Bouten deksel los
3> Moer bovenop deksel los zodat kabel er doorheen kan?
4> Moer van het mechisme los halen?

Zit die deksel dan ook nog vast achter dit mechanisme met twee (hoe bedenk je het) kruiskop schroeven?

Zou graag deze deksel willen polijsten namelijk.... Iemand waardevolle tips?
 
Hallo Allen!!

Kan iemand mij vertellen welke bouten ik los moet draaien om die klep welke over het kleine tandwiel ligt los te krijgen. Hierachter ligt het koppelingsmechanisme.......

1> Kabel stuur los?
2> Bouten deksel los
3> Moer bovenop deksel los zodat kabel er doorheen kan?
4> Moer van het mechisme los halen?

Zit die deksel dan ook nog vast achter dit mechanisme met twee (hoe bedenk je het) kruiskop schroeven?


Zou graag deze deksel willen polijsten namelijk.... Iemand waardevolle tips?
Misschien makkelijk als je er even bij vermeldt om welke motor het gaat....
 
:9 Mooi ding!!! Moet er nog wat aan gebeuren of is het poetsen, rijklaar maken en gaan met die banaan?
Poetsen zeker ;) , maar voor de rest is het gaan met die banaan 8-)


Aparte kleurstelling, lijkt mij wel origineel maar nog nooit zo gezien.

Ik durf het bijna niet te vragen (gezien de aantallen gsx die omgebouwd worden naar .... )
maar wat zijn de plannen?

Ik wil deze eigenlijk zo origineel mogelijk houden/maken. Wel de 4 in 1 die er nu opzit vervangen door een ander, en de stalen 750 achterbrug vervangen door een aluminium exemplaar van de 1100.
Hagon schokbrekers vervangen door mooiere (ik weet het, het is een smaakkwestie ;) ), en een slotje zien te vinden voor het zadel/kontje.

Zeker een sjieke! Oppoetsen en niets meer aan doen. Ja, zoveel mogelijk origineel maken en alleen een 1100 blok erin frommelen ;)
Mijn idee ook :Y , maar ja, die 110 blokkies zijn schaars aan het worden....
 
Ik neem aan, dat het gaat om een gs750?

De 2 kruiskopbouten moet je idd loshalen.
let bij het monteren erop, dat de kabels en ook de rubbers met de ijzeren busjes weer goed op hun plaats zitten.

Polijsten: gewoon met een goede polijstmachine en een goede polijstpasta. ( een of andere automaterialenzaak)

succes
 
Laatst bewerkt:
Ik wil deze eigenlijk zo origineel mogelijk houden/maken.


Pfieuww *O*

Alu achterbrug... , daar was/is iets mee :? volgens mij niet 1op1 uitwisselbaar, asmaat van de achterbrug door het frame is volgens mij kleiner dan bij de 1100.
Ik wil het wel nameten voor je, ik heb beide frame's los liggen.

Oh, en je hebt een pb tje wtb het slotje :+
 
Pfieuww *O*

Alu achterbrug... , daar was/is iets mee :? volgens mij niet 1op1 uitwisselbaar, asmaat van de achterbrug door het frame is volgens mij kleiner dan bij de 1100.
Ik wil het wel nameten voor je, ik heb beide frame's los liggen.
Leuk, nog een originele! Ben heel benieuwd naar de achterbrug, zit er ook weleens over te denken...
 
even een quotje uit Bowlers Topic;
Bowler's Suzuki GSX1100E '80 Classic SuperbikeRacer topic

"wat ik er op internet over vind is dat de 750 een 13 mm as heeft en de 1100 een 16 mm as. In ieder geval is de as te klein"

Bowler heeft een 1100 frame waar een stalen gsx750 brug inzat incl 750 as, met een andere alu gsx brug was de as te klein.

Volgens mij zaten er bij hem vulbussen in het frame (but correct me if i'm wrong..)

Niet dat het niet pas te maken is maar iig niet 1op1....
 
Ik neem aan, dat het gaat om een gs750?

De 2 kruiskopbouten moet je idd loshalen.
let bij het monteren erop, dat de kabels en ook de rubbers met de ijzeren busjes weer goed op hun plaats zitten.

Polijsten: gewoon met een goede polijstmachine en een goede polijstpasta. ( een of andere automaterialenzaak)

succes

Ok dank je Eric. Het gaat om een SUZUKI GS750 inderdaad.......

Waarschijnlijk zaten die busjes en rubbers al niet lekker aangezien het kleine tandwiel voor door de kap heen is gesleten..... :P
 
Nee denk dat ik eens even ga kijken hoe ik aan een nieuwe kap kom..... en waarschijnlijk de busjes en rubbers. Plus een setje inbus bouten want die meeste ster bouten zijn vergaan.

Hoe krijg je dat busje uit je koppelingshandel...volgens het handboek zou je hier moeten starten maar krijg het er niet uit?

Heeft iemand nog een goed werkplaatshandboek. Ik werk nu met een versie van Peters maar is wat onoverzichtelijk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan