Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou zinnig ,de garage opgeruimd!

Ja dat is inderdaad een zeer nuttige bezigheid. Dat staat bij mij ook nog op het to-do lijstje. Ik ben vorige week nog naar de beurs in Rosmalen geweest. Er stond heel mooi spul. :9~ :9~ Veel meer motoren dan voorgaande jaren. :9 :9 In de merkenhal stond nog een leuke W650 caferacer. Leuk om te zien maar ik wil niet ruilen. :N :N In die stand stonden nog een paar zelfbouw specials een met een motorblok van een NSU TT1000 en een met een of ander Renault motorblok. Leuk geknutseld allemaal maar ik hoef het niet. :N :N
Ik blijf maar gewoon bij mijn eigen vertrouwde W-tje. Onbegrijpelijk; als je tien jaar geleden aan mij had gevraagd of ik een motorfiets wilde hebben van Japanse makelij dan had ik gegarandeerd met NEE :N :N geantwoord. En nu wil ik niks anders meer. Niks zo veranderlijk als een mens zie je wel. Ik ga nu weer een dutje doen. :z :z
Groet Jan :W
 

Dat is nou het beroerde van een Kawasaki W650, '( '( je hebt in de wintermaanden niks te doen. :r :r Als je een Engelse motor hebt dan ben je tijdens de wintermaanden druk bezig :P :P om het apparaat rijdklaar te hebben voor het nieuwe seizoen. Bij een Kawa hoef je alleen maar te zorgen dat je wegenbelasting en verzekering voldaan wordt en klaar is kees. :Z :Z
Welterusten dan maar weer. :z :z
Groet Jan :W
 
Jan , ben je wakker ? ;)
Heb jij nou 10W50 of 15W50 in je Wtje .Ik moet nieuwe olie bestellen en wil ook over op dikkere olie . :9
Ik opteer voor de 10 of 15 W50 van Castrol.
Lijkt mij een goede prijs/kwaliteit verhouding !
Groet Eddy. :W
 
Jan , in antwoord op je vraag een paar blz terug hier een foto van mijn handige remolie vervanger.
Het werkt als volgt ,men neme een compressor dewelke men aansluit op het vacuümpotje .dan sluit men de ontluchtingsnippel van de remklauw aan met de bijgeleverde slang.
schroef de oliepot op het stuur los.zet de compressor aan en ziet de oude olie wordt zo de tank in gezogen.
vul de pot met nieuwe olie en herhaal de handeling en ziet er is schone olie in het systeem zonder dat je hoeft te ontluchten.
Groet Eddy :W
full
 
Jan , ben je wakker ? ;)
Heb jij nou 10W50 of 15W50 in je Wtje .Ik moet nieuwe olie bestellen en wil ook over op dikkere olie . :9
Ik opteer voor de 10 of 15 W50 van Castrol.
Lijkt mij een goede prijs/kwaliteit verhouding !
Groet Eddy. :W
Hallo Eddy. Ja nu ben ik weer wakker. :( :( Ik heb er Silkolene Super 4 - 20W50 Semi synthetic in zitten. :9 :9 Dit is OK volgens het Kawa boekje en het reduceerd het motor geruis. :Y :Y Ik weet niet of Castrol deze specificatie in het programma heeft, maar dat zul ij wel weten. Ik gebruik niet anders meer. :9 :9
Met betrekking tot de vacuumpomp. Lijkt me een mooi systeem, maar duur zeker. Welk fabrikaat is dat en waar kun je het kopen Ik heb het nu op de ouderwetse manier gedaan; pompen en een oude melkfles beneden aan de onluchtings nippel pompen / open - dicht en weer pompen. lukte goed. 10 minuten en klaar was Cees / Jan
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Even contact opnemen met klik in Amsterdam. Weet niet of zij een verloop voor je kunnen maken, maar misschien hebben zij connecties?
Anders ff een oproep plaatsen hier op forum. Zat gasten die dit al veel vaker hebben gedaan...
 
Hoi Jack,

Ik was :/ :N / ben :Y :? nog aan het :? :z |( :} bedenken hoe is het beste om zo een remklauw te ombouwen voor het gebruik op een W650 :] .
Klauw is geschikt voor de W650, maar ophanging tevens remblokken houder zou nieuw moeten gemaakt worden voor die klauw in combinatie met onze voorvork poot.
Dus het is een kwestie van iemand kennen met een CNC freesbank, of contact legen met internationale W650 clubs en zo een oplossing voorstellen of ......... :z aan de Kawasaki zo iets voorstellen :? :z :N
[~[url="http://i1104.photobucket.com/albums/h331/Ivan_Stricevic/IMG_4271_zps883e5498.jpg"]afbeelding~][/URL]


[~[url="http://i1104.photobucket.com/albums/h331/Ivan_Stricevic/IMG_4310_zps1bb338e9.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ik heb wel een kennis (motorrijder) die in staat is om een dergelijke adapter voor je te maken middels CNC. Ik weet dat de afstand misschien een belemmering is. :? :? Indien je dat wenst wil ik het hem best wel vragen. ;) ;)
Groet Jan :W
 
Heeft iemand misschien interesse in een Hepco & Becker bagagerekje? z.g.a.n. €50,-
Heb ook nog een setje orginele knipperlichten liggen. Bij interesse en voor foto's even mailen
naar roelofsmaarten@gmail.com
Groetjes Maarten
 
Met vacuüm ontluchten of verversen heeft ernstige beperkingen. Bij een ouder remsysteem trekt men juist lucht naar binnen oa. door het verouderde cupje van de hoofdpomp.
Een veel methode is met een remolie drukvat dan kun je van boven naar beneden ontluchten. En bij de lastige patiënten van onderen naar boven ( van remklauw naar rempotje) ontluchten. Luchtbellen willen stijgen en gaan makkelijk mee met de remoliestroom naar boven, weet je zeker dat je alle lucht eruit krijgt.
Omdat een drukvat relatief duur is, gebruik ik zelf voor zo'n klein remsysteem een grote injectiespuit met een slangetje van een paar kwartjes.
Kun je het potje oude olie leegzuigen en van onder vullen met verse olie.
Viola, het hoeft niet duur te zijn!
 
Met vacuüm ontluchten of verversen heeft ernstige beperkingen. Bij een ouder remsysteem trekt men juist lucht naar binnen oa. door het verouderde cupje van de hoofdpomp.
Een veel methode is met een remolie drukvat dan kun je van boven naar beneden ontluchten. En bij de lastige patiënten van onderen naar boven ( van remklauw naar rempotje) ontluchten. Luchtbellen willen stijgen en gaan makkelijk mee met de remoliestroom naar boven, weet je zeker dat je alle lucht eruit krijgt.
Omdat een drukvat relatief duur is, gebruik ik zelf voor zo'n klein remsysteem een grote injectiespuit met een slangetje van een paar kwartjes.
Kun je het potje oude olie leegzuigen en van onder vullen met verse olie.
Viola, het hoeft niet duur te zijn!
Ja Dick, die methode ken ik ook. :Y :Y Ik moet enkel een nieuwe spuit vragen aan m'n dierenarts want mijn oude was het zuigertje van verdroogd en werkte dus niet meer. ;) Maar ook de pompen / knijpen methode werkt in mijn ogen ook goed. :9
Groet Jan :W
 
Ik heb wel een kennis (motorrijder) die in staat is om een dergelijke adapter voor je te maken middels CNC. Ik weet dat de afstand misschien een belemmering is. :? :? Indien je dat wenst wil ik het hem best wel vragen. ;) ;)
Groet Jan :W

Zo Jan :Z :Z :Z voor zo iets mag je mij altijd :z :Z B| :Y *D wakker maken ;)
Zo iemand kennen is altijd goed, en ik zou met hem wat van gedachten kunnen wisselen.
Alvast bedankt en een goede weekend, en nu weer :Z :Z :z
Iwaaaaaan :z :z :z :z
 
;) Vwb remvloeistof verversen/ontluchten de volgende goedkope en prima werkende methode. Zuig het reservoir leeg en vul voor 3/4 het reservoir met verse remvloeistof. Open de ontluchtingnippel en sla met de vlakke hand op het reservoir en houd je hand er even op, zo zet je overdruk op de remvloiestofspiegel en dit blijf je herhalen tot er schone vloeistof uit de ontluchtingnippel komt en er geen lucht belletjes meer uit komen. Vergeet niet tussen door het vloeistofpeil aan te vullen. Als je klaar bent even het vloeistofpeil aanvullen tot max. En je bent klaar. Bij mij werkt dat prima, succes!
 
Nou Iwan , een nieuw onderpootje en je bent klaar . :9~
We zijn trouwens wel erg vroeg wakker dit jaar . :? *O* *O* *O* *O*
Groet Eddy :W
 
;) Vwb remvloeistof verversen/ontluchten de volgende goedkope en prima werkende methode. Zuig het reservoir leeg en vul voor 3/4 het reservoir met verse remvloeistof. Open de ontluchtingnippel en sla met de vlakke hand op het reservoir en houd je hand er even op, zo zet je overdruk op de remvloiestofspiegel en dit blijf je herhalen tot er schone vloeistof uit de ontluchtingnippel komt en er geen lucht belletjes meer uit komen. Vergeet niet tussen door het vloeistofpeil aan te vullen. Als je klaar bent even het vloeistofpeil aanvullen tot max. En je bent klaar. Bij mij werkt dat prima, succes!

Deze kende ik nog niet dat is een goede. O-) O-) Dan kun je dus ook een dekseltje maken op je remolie reservoir met een ventiel van een fietsband en met de fietspomp een beetje onder druk zetten. :? :? Wie gaat dit testen? 8-)
Groet Jan :W
 
Jan het zijn :z :z :z dromen, en dromen zijn bedrog ( ken je die lidtje *D ) maar beetje :9~ :9~ :9~ is niet erg in die winterse dagen B| B| nog 27 of zo dagen en dan is de nieuwe :] :] :] seizoen open *O* *O*

Inderdaad het einde komt in zicht. :) :) Maar hopen dat het weer wat beter wordt. Bij ons in Brabant heeft het zojuist nog gesneeuwd ;( ;( dus die motor blijft voorlopig nog lekker bij de kachel staan. Iwan ik heb jou een E-mail gestuurd m.b.t. je remmen project.
Groet Jan :W
 
Hoi Jan,
Ik heb het net gelezen, en zijn diverse zaakjes die een en ander verbouwen of maken voor de motors.
Zo iemand is ook actief hier op de MF met frames bouw en ........
Groeten
Iwan
 
Hoi Jan,
Ik heb het net gelezen, en zijn diverse zaakjes die een en ander verbouwen of maken voor de motors.
Zo iemand is ook actief hier op de MF met frames bouw en ........
Groeten
Iwan

OK Iwan
Het is veel beter om het dicht bij huis te doen, dan kun je de vinger aan de pols houden. Succes verder ik hoor het wel.
Groet jan
 
Jan , ben je wakker ? ;)
Heb jij nou 10W50 of 15W50 in je Wtje .Ik moet nieuwe olie bestellen en wil ook over op dikkere olie . :9
Ik opteer voor de 10 of 15 W50 van Castrol.
Lijkt mij een goede prijs/kwaliteit verhouding !
Groet Eddy. :W

Hallo Eddy.
Heb je al nieuw sap in je motor gedaan? :) :) Wat is het uiteindelijk geworden? :? :? Of ben je nog niet wakker? :z :z
Groet Jan :W
 
En bedankt ,he Jan .
ik twijfel nog tussen deze :Castrol Power RS 15W50

Met makkelijke schenkdop. Los draaien, uittrekken en schenken. Nu met nieuwe schenkdop.

Castrol Power RS 4T 15W-50 met Power Protection-formule is ontwikkeld voor krachtige prestaties door de motor te beschermen tegen vuilophoping die het vermogen terugbrengt. Voor 4-taktmotorfietsen. Castrol Power RS 4T met Power Protection-formule is speciaal ontwikkeld om de motor te beschermen tegen vuilophoping die het vermogen terugbrengt. De olie is met een speciaal ontwikkelde motortest getest onder zware omstandigheden en biedt aantoonbaar een uitzonderlijke bescherming tegen vuilophoping, waardoor zijn kracht blijft behouden gedurende de hele gebruiksduur.



Toepassingen

Castrol Power RS 4T 15W-50 is ontworpen om de prestaties en bescherming te optimaliseren voor de moderne motoren en is toepasbeer waar een API SJ (en lager) en JASO MA2 (en MA) is aanbevolen. Voordelen Geavanceerde 4-takt motorolie formulatie Uitstekende bescherming bij hoge toerentallen hetgeen de levensduur van de motor verlengt Uitzonderlijke schone motoren, en bescherming gedurende de gehele gebruiksduur Trizone Technology™ voor de bescherming van de motor, koppeling en transmissie.​​
En deze :CLASSIC XL 20W-50

Multigrade-motorolie op basis van minerale olie, geschikt voor motoren met oliefilter, daterend van na de jaren vijftig. Castrol Classic XL vormt de missende schakel tussen de enkelvoudige motoroliesoorten met milde legering en de moderne smeerstoffen met veel additieven. Zorgt voor superieure bescherming tegen slijtage en levert een uitstekende oliedruk, ook bij zware belasting. Geschikt voor gebruik gedurende het hele jaar.
Qua prijsvorming is het om het even en mijn gedachtegang is een beetje van waarom de ietwat duurdere en modernere olie erin ,die je over een paar maanden weer laat weglopen .
het filter wordt gelijk meevervangen dus zijn mijn gedachtes een beetje de andere kant op .
Ik denk dat die moderne multigrade olieën een beetje flauwekul zijn voor onze motoren en wat we er mee doen.
Ik bedoel :rij jij je motor wel eens naar de 170 of 180 graden C.
Of roep ik nu iets waar nooit sprake kan zijn ,met geen enkele motor .
Ik hoop dat ik jou nu ook heb wakker gemaakt ,want ik wil enige vorm van discusie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan