HELP moeilijk export naar frankrijk

Izzy23

Rookie
31 jan 2015
8
0
Nice
Hallo mede motorfans,


Ik heb nogal een ingewikkelde probleem.
Kort een bschrijving:

'Vorig jaar april ben ik verhuisd naar Zuid Frankrijk. Ik had meeste inboedel verkocht in NL maar de MOTOR moest natuurlijk mee!.
Nu had ik niet echt uitgezocht wat ik nou precies moest doen voor export, alleen t deel in Nl
Ik ging er gemaks halve vanuit dat het deel in FR vrijwel hetelfde zou zijn.
Bij Rdw was ik namelijk met 10 min klaar."

HET probleem:
Frankrijk houdt van Papier en kunnen voor een simpel iets een heel boekwerk eisen. TEVENS heeft Frankrijk als "enige" in Europa de regel dat de motor niet meer dan 100 PK mag hebben....Wat een vette flauwekul is want ze rijden als malloten hier..Nu is mijn
Oudje: Yamaya yzf 750R (1995 of 6) in bezit van 126PK....

Nu moet ik dus mijn motor "begrenzen, cq aan laten passen'" zodat ie in Fr mag rijden...Contact gehad met een dealer, gaf aan dat het ongeveer 1000-1500 ging kosten...
Nu is dit veelste veel voor een oudje zoals die van mij.

Mijn vraag:

Heeft iemand een idee? wat heb ik precies nodig voor deze begrenzing? is het zelf te doen?
(ben op zich best handig) Ik kan mijn nlse kentekenplaat niet meer heropvragen want tijds is allang verstreken..
IK Hoop dat iemand mij kan helpen... Nu staat mijn arme beestje verdrietig in de garage ...

Bedankt voor jullie tijd.
full
 
NL plaat terugvragen, is niet verlopen.
Verkopen in NL.
In FR andere motor kopen.
Ik vrees inderdaad dat dat het makkelijkste is.
Je zegt dat je veel dingen zelf kunt, maar waar het hier om gaat is dat het vermogen officieel begrensd wordt.
Zeker voor - sorry, maar toch - zo'n oudere motor loont het niet om al die omslachtige én kostbare procedures te doorlopen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik mijn NL kentekenplaat wil terugvragen moet ik een Herkeuring doen in NL... das ff lastig aangezien ie al hier staat... Ik vind die 100pk maar wazig want ik zie genoeg sport motoren die zeker meer PK hebben... tja..lastig
 
Als ik mijn NL kentekenplaat wil terugvragen moet ik een Herkeuring doen in NL... das ff lastig aangezien ie al hier staat... Ik vind die 100pk maar wazig want ik zie genoeg sport motoren die zeker meer PK hebben... tja..lastig

Herkeuring is peanuts, mits motor gewoon is zoals normaal.

En ja, vervoer terug zal dan wel moeten ja, ook al gezien het feit dattie in NL beter zal verkopen.
 
Hallo mede motorfans,


Ik heb nogal een ingewikkelde probleem.
Kort een bschrijving:

'Vorig jaar april ben ik verhuisd naar Zuid Frankrijk. Ik had meeste inboedel verkocht in NL maar de MOTOR moest natuurlijk mee!.
Nu had ik niet echt uitgezocht wat ik nou precies moest doen voor export, alleen t deel in Nl
Ik ging er gemaks halve vanuit dat het deel in FR vrijwel hetelfde zou zijn.
Bij Rdw was ik namelijk met 10 min klaar."

HET probleem:
Frankrijk houdt van Papier en kunnen voor een simpel iets een heel boekwerk eisen. TEVENS heeft Frankrijk als "enige" in Europa de regel dat de motor niet meer dan 100 PK mag hebben....Wat een vette flauwekul is want ze rijden als malloten hier..Nu is mijn
Oudje: Yamaya yzf 750R (1995 of 6) in bezit van 126PK....

Nu moet ik dus mijn motor "begrenzen, cq aan laten passen'" zodat ie in Fr mag rijden...Contact gehad met een dealer, gaf aan dat het ongeveer 1000-1500 ging kosten...
Nu is dit veelste veel voor een oudje zoals die van mij.

Mijn vraag:

Heeft iemand een idee? wat heb ik precies nodig voor deze begrenzing? is het zelf te doen?
(ben op zich best handig) Ik kan mijn nlse kentekenplaat niet meer heropvragen want tijds is allang verstreken..
IK Hoop dat iemand mij kan helpen... Nu staat mijn arme beestje verdrietig in de garage ...

Bedankt voor jullie tijd.[afbeelding]

Waarom zo moeilijk allemaal:
Leven als een god in Frankrijk? (tv) – Wonen en Leven in Frankrijk

‘De Europese Commissie heeft bepaald dat EU-landen verplicht zijn om registraties van voertuigen over te nemen als deze afkomstig zijn uit een andere lidstaat. Het is dus niet meer noodzakelijk om een COC/CVO te overhandigen als men binnen de EU een auto naar een ander land wil exporteren. Het betreft dus auto’s die reeds in Nederland zijn geregistreerd met een Nederlands kenteken. Ondanks deze uitspraak kan het zo zijn dat autoriteiten in een ander EU-land nog steeds om een verklaring vragen, omdat hun procedures nog niet aangepast zijn aan de uitspraak van de Europese commissie. De RDW biedt een verklaring aan (in diverse talen) met uitleg over deze uitspraak. Voertuigeigenaren die dan nog hinder ondervinden bij de import van hun auto in een andere lidstaat, kunnen contact opnemen met de heldesk van de RDW. Een medewerker van de helpdesk probeert dan te bemiddelen tussen het betreffende land en de eigenaar van de auto. Het telefoonnummer van deze helpdesk is 079 – 345 81 60. Voor auto’s die zonder registratie in Nederland worden geëxporteerd, blijft het noodzakelijk een COC/CVO verklaring aan te vragen. Als u een personenauto exporteert naar het buitenland en daar een kenteken aanvraagt, wordt er gevraagd naar een Verklaring typegoedkeuringsgegevens. De informatie op de VWE Verklaring typegoedkeuringsgegevens is te vergelijken met die van een CVO (Certificaat Van Overeenstemming) of COC (Certificate Of Conformity) verklaring. Op deze verklaring vindt u de technische informatie die soortgelijk is aan de originele homologatiegegevens en die benodigd is om de auto te registreren.’
 
Allemaal mooi, maar dat is de theorie. Zelfs een motor in Belgie invoeren zonder CVO is al moeilijk. De Fransen kunnen nog beter ambtenaartje spelen. Europese regels zijn leuk, maar Franse regels zijn echt belangrijker.
Vrienden worden met de ambtenaar kan meer helpen als hem op de regels wijzen.

On topic, ik zou dezelfde motor met een Franse toelating zoeken, liefst alleen een kaal frame.
 
Je kunt hem wel omzetten naar 72kW via deze kit: Drosselkit 72 kW für Yamaha YZF750R, 4HN [05-4HN-K72] : alpha Technik - Vom Rennsport auf die Strasse, Onlineshop
Bij de bestelling moet je dan het framenummer doorgeven, daar zij de papieren (in het duits) uitschrijven op jouw framenummer.

Verder in laten bouwen door een dealer die ondertekent en garant staat voor een correcte inbouw. Dan zou het goed moeten gaan, maar het is wel verstandig om eerst een dealer te zoeken die mee wil werken en ook de keuring op zich neemt.
 
:^
Waarom neem je een €750 motor mee naar een ander land waar genoeg te koop is? Sentiment?

Ik ging er niet van uit dat het zo moeilijk zou zijn om hm in te voeren, in mijn gedachte dacht ik slecht een aantal handelingen te doen met keuren thats it.. omzetten naar lager vermogen zoiu een optie zijn zolang het niet al te veel kost anders is het de moeite niet waard.
 
Allemaal mooi, maar dat is de theorie. Zelfs een motor in Belgie invoeren zonder CVO is al moeilijk. De Fransen kunnen nog beter ambtenaartje spelen. Europese regels zijn leuk, maar Franse regels zijn echt belangrijker.
Vrienden worden met de ambtenaar kan meer helpen als hem op de regels wijzen.

On topic, ik zou dezelfde motor met een Franse toelating zoeken, liefst alleen een kaal frame.

Dit is volgens mij ook de snelste en makkelijkste oplossing. En waarschijnlijk ook de nog de goedkoopste. :Y Je geeft zelf al aan dat je best handig bent, dan is zoiets wel te doen. Er zullen in Frankrijk toch ook wel motorsloperijen zijn.?
 
precies, ik zou ook een frame met kenteken scoren :)

desnoods een sloper of een met motorschade? (zolang het frame maar goed is)


hahah nu ben ik best handig maar om me hele motor op een ander frame te zetten... Dat is wat je bedoelt denk ik.. is een ander verhaal.. maar een goed idee opzich..om er 35kw van te maken kost dat veel tijd?
 
Allemaal leuk advies; keuren naar 35kw en weer terugbouwen, of op een ander frame zetten, maar wat zijn de consequenties als ze je pakken met meer vermogen dan toegestaan? Of stel, je krijgt een ongeluk?...

Is die motor dat risico waard?
 
Terug
Bovenaan Onderaan