Wormwiel maken

UTP

MF veteraan
2 jun 2012
1.625
79
Rotterdam
Ik heb hier een totaal verwoest wormwiel van een Laverda 750SF uit 1971. Komt uit de snelheidsgever in het voorwiel. De worm is nog netjes.


Wie kan er voor mij een nieuw wormwiel maken?

25089qv.jpg


9tdcv8.jpg
 
Kan je er niet een mal van/voor maken nu het nog lekker makkelijk kan ?

Als de boel dan later toch weer stuk loopt, beetje aluminium gieten en klaar.

Is dan misschien niet de perfecte kwaliteit, maar vast wel weer goed een paar duizend km.

En als dit onderdeel echt zo'n probleem is, is een mal maken zoiezo geen onverstandige zet.

Maar misschien denk ik dan wat simpel. ? :?
 
Voor dit wormwiel gooi ik zo een dikke lik in een envelop hoor. Kost niets. :P
Verder geen garantie. :+ :+

Bedankt voor het aanbod maar ik bestel een buisje van die Eurol meuk. Kan het altijd nog voor andere dingen gebruiken.

Ik haal na 100KM gewoon het voorwiel er weer uit om het wormwiel te controleren. Kan ik meteen zien of dat vet een beetje blijft zitten.

Kan je er niet een mal van/voor maken nu het nog lekker makkelijk kan ?

Als de boel dan later toch weer stuk loopt, beetje aluminium gieten en klaar.

Is dan misschien niet de perfecte kwaliteit, maar vast wel weer goed een paar duizend km.

En als dit onderdeel echt zo'n probleem is, is een mal maken zoiezo geen onverstandige zet.

Maar misschien denk ik dan wat simpel. ? :?

Hij zit er inmiddels op dus dat gaat niet meer maareh, beetje aluminium gieten? Dan denk je inderdaad wel vrij simpel ja. :+
 
Meh, zo moeilijk is dat niet als ik de youtube 'melting aluminium' filmpjes bekijk :+

Gewoon een mal van maken in epoxy hars, dat leg je opzij, en als de boel weer aan gort draait kan je verder kloten, weer een mal maken, dan nog 1, en dan gieten.

Persoonlijk zou ik het doen als het zo'n probleem onderdeel is, met wat creativiteit kan je er ook andere laverdisten mee helpen, gewoon malletje opsturen voor een kleine vergoeding, en het gieten en gekut mogen ze dan lekker zelf doen, graag of niet.

Mja, je kijkt maar, het zijn jouw spullen, maar niet miepen als de boel over 20km weer naar de klote is en je weer met lege handen staat. Mal maken kost 10euro, en een dagje uithard tijd. En dat heb je voor het leven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan