Kymco PeopleGT 300

Ik laat het antwoord over aan anderen, als ik het lief vraag wil Frans je waarschijnlijk wel vertellen wat zijn ervaringen zijn in de Kymco PeopleGT 300.

Maar beter en veel makkelijker kun je gewoon een aantal pagina's terug in de tijd gaan en het relaas van mij tegen Frans volgen vanaf het moment dat hij de Polini sport vario in wil ruilen voor wat anders.
De berichtjes die je dus dient te lezen is de correspondentie tussen mij en Frans

Antwoord op al jou vragen krijg je als je vanaf mijn bovenste bericht hier even begint met lezen.
Wel eventjes vanaf daar 2 a 3 pagina's de berichten doorlezen en dan ben je helemaal op de hoogte van het gewicht wat je dient te kiezen alsook waar je ze zelf moet bestellen ;)

Mvg. Jan

p.s.
Maksor heeft mogelijk zijn website op zijn kop gezet, dus zelf even nieuwe url er bij zoeken!
 
Laatst bewerkt:
Nog maar een domme vraag van een leek, wat heb ik allemaal nodig als ik dus de lichtere rollen van 14 gr. in mijn people gti wil plaatsen
 
Valt vooralsnog wel mee met die domme vragen ;)

Wat je nodig hebt is een universele vario blokkeer tool
blokkeer-tool-buzzetti


Wat je nodig hebt is Deze set. (zelf even 14 gram aan vinken de glij-nokken zitten er dan ook al bij)

Dr.Pulley Sliding roll "SR2012/8-14gram" (dit zijn de rollen)
Dr.Pulley sliding pieces "SP2012-AA" (dit zijn de glij-nokken)

Succes gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog even gevraagd wat de kosten zijn als ik het bij de dealer erin laat zetten, hij vraagt er 40 euro voor, totaal geen idee of dat duur is of goedkoop, moet ik natuurlijk voor 38 euro wel zelf de rolletjes meenemen, dus totaal 78 euro gemonteerd en wel.
 
Vraag hem bij montage een likkie borgmiddel aan de vario moer te doen en ik vindt het bedrag fair.
Vraag wel na of hij ze al eens eerder heeft geplaatst,
helaas heb ik namelijk geen groot vertrouwen in mechaniekers die ze niet kennen.
Knappe WebEngine HQ foto's met hoe de sliders te plaatsen in jou specifieke vario kun je aan mij desnoods opvragen ;)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jan bedankt voor de info, hij heeft het inderdaad nog niet gedaan wel was er laatst een klant in de winkel die hetzelfde wilde voor zijn DownTown maar kan er dan iets fout gaan met plaatsen ofzo, en ik zou inderdaad graag de foto`s willen bekijken, vind het best wel interessant, maar wat jij zegt eerst maar even de 1000 km. erop zetten ik zal trouwens toch al blij zijn van mijn pcx 150 naar de 300 , ik heb het idee dat mijn pcx steeds moeilijker naar de 100 kruipt.
 
Laat gewoon dit bericht aan de beste man zien en hij kan niet fout gaan.

De fout die wel eens voorkomt is dat het eigenlijk goed omschreven voorbeeld plaatje wat op de bodem van het doosje met sliders ligt verkeerd wordt geïnterpreteerd.

Voorbeeld plaatje in de doos
image.php


Een stukje lager wat foto voorbeelden van hoe het er uit gaat zien, de situatie op de foto's is 100% identiek aan jou vario met dan de Dr. Pulley's er in!
Als je maar niet stiekem mijn vinger print gaat gebruiken ;)

De rode markering op de slider heb ik horizontaal in lijn onder de op de slider geprinte text "Dr.Pulley" gezet.
Het is dus de bedoeling dat de slider met het Dr. Pulley tekst gedeelte steeds bijna horizontaal aan de bovenzijde in de vario wordt geplaatst.
Het is ook de bedoeling dat alle tekst zijdes van de sliders de zelfde kant op staan.(tekst staat ook altijd maar aan 1 kant van één slider)
Om e.a. nog even duidelijk aan te geven heb ik met rode streepjes telkens de juiste plaatsings-zijde een markering gegeven.

SR2012/8-14gram
Type slider........:SR (Sliding Roll)
Hoogte ............:20mm.
Breedte............:12mm.
Aantal sliders....:8
Gewicht............:14 gram

Waar en van wat voor materiaal worden Dr. Pulley sliding rolls / sliding pieces gemaakt:

[me=""]Het industriële materiaal waar de sliding rolls van zijn gemaakt heet:
P.A. 4.6 & PTFE.

P.A. 4.6' is een semi-kristallijn alifatische 'Polyamide/Composiet' met een zeer hoog smelt punt en o.a. daardoor uiterst duurzaam voor gebruik in een warme omgeving zoals die van een variator
.[/me]

Voor de geïnteresseerde hieronder enkele links met wat meer industriële uitleg omtrent (polyamide/composiet) P.A. 4.6 en PTFE

PA46 | Designerdata

Fluoropolymers Processing

Teflon - Wikipedia

PTFE (polytetrafluoroethylene) - Polyfluor

De Taiwanese industriële fabrikant "Union Material Co., LTD" is naast het vervaardigen van diverse andere duurzame zelf smerende composiet producten ook verantwoordelijk voor het fabriceren van diverse Dr. Pulley producten.
Kijk ook eens op hun site bushingEN - Taiwantrade | Sourcing quality Taiwan products, suppliers, manufacturers and exporters

"Union Material" Self-lubricated bushings are produced by self-lubricated composite materials. This materials are specially formulated to have excellent triblogical properties such as lower wear, lower friction coefficient,high heat resistance and non-ferrous metal compatible.

Applications:

1. Automotive industries
2. Business machines
3. Textile machine
4. Agriculture machines
5. Industrial machines
6. Athletic instruments
7. Bike industries


Klik voor het goed bekijken de foto's aan om ze in dit bericht te vergroten naar close-up!

Sliding roll "SR2012/8-14gram" / sliding pieces "SP2012-AA"
image.php



Zo plaats je de sliding rol, de Dr. Pulley tekst bijna horizontaal zoals mijn rode markering houden is een goed ezelsbruggetje.
image.php



Kijk eens goed naar de door mij aangebrachte rode markering, die staat in lijn met de Dr.Pulley tekst! Please click pic. to enlarge
image.php


image.php


Mijn rode markeringen geven nog even duidelijk aan dat alle zijdes
met Dr. Pulley tekst "tegen de klok in" de zelfde kant op staan.

image.php


image.php


image.php


Voor dat je de sliding rol in de vario plaatst eerst de vario van binnen
met een zachte doek goed schoon maken. Daarna de sliding rollen droog er in plaatsen.
Bij aanbrengen van vario op de aandrijfas, de gradenplaat zolang mogelijk aan de achterzijde met vingertoppen begeleiden/aanduwen, totdat je vinger toppen bijna klem komen te zitten tussen einde van aandrijfas en achterkant vario = gradenplaat!
Dit dan ter voorkomen van het tijdens montage stiekem kantelen van de sliding rollen!!
Vario-moer bij voorkeur ook vast zetten met een beetje borgmiddel b.v `Loctite 243´.
Eventueel vario-moer aanhaalkoppel voor PeopleGT is 93.1 N-m








Voor de 400cc Dr. Pulley sliding rollen hebben ze een kerf aan de bovenkant van de sliding rollen aangebracht
Zodoende kan je ze op zeker niet gekanteld plaatsen, de kerf moet gewoon altijd aan de bovenkant zitten.
Misschien zit tegenwoordig die kerf ook wel al op 300cc sliders ?

Xciting 400cc Vario met Dr. Pulley sliding rollen
image.php


Click pic. to enlarge
image.php


Hier ook nog wat info die ik een ieder graag wil bij brengen over s'werelds snelste motorscooter met de grootste cilinder inhoud.
Het betreft hier de Gilera GP... later omgedoopt in > Aprilia SRV van de Piaggo groep.
Deze zware motorscooter staat bekend als rollenvreter NUMMER 1... dit voornamelijk door het extreme motor vermogen van deze scooter.
Zo kan het dus gebeuren dat de Piaggo groep er enige jaren geleden voor heeft gekozen om de Dr.Pulley's als OEM product in hun zwaarste motor scooter toe te passen, en hiermee hebben ze de rollen service interval met wel minimaal 10.000km. opgerekt
Juist uit zulk soort gebeurtenissen zou je de conclusie moeten kunnen opmaken dat Dr. Pulley's dus extreem duurzaam zijn.
Overigens is de levensduur van de Dr. Pulley sliding rollen voor reguliere scooters 40.000+km., dus dat is om te beginnen al 2x zo langer als de service interval van de gemiddelde scooters, vandaar uit even aan kijken want het kan oplopen tot 50 a 60.000km.

image.php


image.php



Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Heel goede, xie xie
Ik heb er nog een plaatje aan toegevoegd, en de begeleidende tekst hier en daar aan gevuld.

Mvg. Jan ;)
 
Nog maar een vraagje, xzijn er mede gti rijders die een buitenhoes hebben gekocht, zo ja welke maat ik gebruikte voor mijn pcx het merk Buse een heel goede hoes alleen is deze denk ik te klein maar ik wil hem ook weer niet te groot kopen want dan gaan ze zo wapperen.
Ik heb mijn scooter al bij de dealer zien staan hij is prachtig , banjes zitten erop alleen nog wachten op kentekenpapieren ik kan niet wachten.Een fijn weekend en laat de lente maar komen kan ik eindelijk eens verder weg op de scoot.ipv. dat ik rekening moet houden met mijn pcx snelheid
 
Nog een tip gekregen om de winter door te rijden,acf50 op de onderdelen spuiten die niet tegen de pekel kunnen wordt gebruikt voor vliegtuigen op zee.
 
Zo ik heb hem eindelijk , alleen ik rij nu 2 dagen ermee en heb al een probleem waar ik mee terug moet, misschien hebben mede people gt rijders ook wel eens hetzelfde gehad, het zit zo als ik zo rond de 60 rijd en geef er gas bij lijkt het net of hij slipt en niet vooruit wilt gaan.
Hoop dat de dealer het probleem oplost en dat het niet meer terug komt, voor de rest een prachtige scoot.
 
Ik heb hem gezien op Facebook via PCS Purmerend .
Ik hoop dat je probleem door de nieuwigheid komt en dat het vanzelf overgaat.
Veel plezier met je nieuwe scooter
 
Laatst bewerkt:
Moet gewoon gelijk als een speer gaan,
dus direct terug brengen en achter laten totdat e.a. naar behoren werkt.
Je cvt slipt kennelijk door, mogelijk is er per ongeluk wat vet in de koppeling terecht gekomen.
Laat ze de cvt maar even open maken en koppeling cleanen/ontvetten, de dr. Pulley's dan ook maar even direct in een adem in de vario laten monteren.
Want om de cvt met 1000 dan weer open te maken lijkt me wat overdreven.
Even 45 minuten rommelen en de probs zijn waarschijnlijk opgelost.

succes ermee
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Jan voor de geruststellende oplossing, ik was al bang dat het weer iets groots zou zijn, ik ga morgen terug en ik laat het jullie weten. Nog even over de rollen ik ga het zeker proberen, maar kan je er ook gewoon zeg maar file mee rijden dus een constante lage snelheid, maar dat hij dan niet gaat schokken je weet wel van even een beetje inhouden en dan weer een beetje gaan??
 
Ik geloof niet dat dit iets groots is, het zit waarschijnlijk gewoon ergens in de snaar of cvt, en dan voornamelijk in de achterste poelies (de koppeling)
Die man verkoopt aan de lopende band 50cc brommertjes dus een eitje voor hem om het even rap op te sporen en te fiksen, het is niks anders als bij een 50cctje
Je kunt er eventueel ook eerst eens een ritje van 50+km mee maken, mogelijk dat het dan vanzelf weer weg gebrand is en of je snaartje zich wat beter is gaan zetten.
Gewoon even rustig warm rijden en een stukkie wat meer gas ongeveer 5000tpm en dan wat variabel rijden tussen +/- 80 á 100km. per uur.
 
Laatst bewerkt:
Nou ze hebben de riem schoongemaakt zat een klein beetje vet tussen, hij rijd weer lekker monteur vond hem wel bij 40 een beetje schokkerig rijden zoiets van wil ik nu wel of niet, kan te maken hebben met inrijden zegt ie, zo de rolletjes besteld die gaan erin bij 1000 km. zal mij benieuwen, moest wel even wennen aan het verbruik ik was natuurlijk verwend met de pcx ruim 1:40, nu zit ik nog niet ingereden op 1:22,6 zal naarmate de motor meer ingereden is misschien nog iets zuiniger worden, maar ja wat wil je als je van 14 pk naar het dubbele gaat is het logisch dat je in het begin veel speelt met het gas . Zodra de rollen erin zitten laat ik even weten hoe het rijd.
 
THX 4 update.

Nu eerst maar eens flink gaan rijden, en probeer korte ritjes te vermijden.
Dus bijvoorkeur gericht op pad gaan om kilometers te maken en niet alleen rondjes om de kerk.
Vorig jaar heb ik in deze maand mijn scooter ingereden en dat waren allemaal ritjes van 150+ kilometers.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dat schokkerige rijden rond de 40 km verdwijnt helemaal met de dr pully rollen.(14gr)
Tenminste bij mij ,ik vind het nog steeds een goede investering .
 
Terug
Bovenaan Onderaan