Lekkage lucht bij uitlaat

bkoppejan

MF'er
16 apr 2010
132
0
Klaaswaal
Goedemorgen,

Gisteren motor gewassen en zag door wat stoom dat het bij de uitlaat lekt.

Het is bij de koppeling van spruitstuk naar uitlaat dat wordt daar geklemd. Het betreft een cbr 600 rr uit 2004.

nu is mijn vraag is dit makkelijk op te lossen? Aandraaien heb ik geprobeerd maar dat ging niet meer.

Bedankt alvast!
 
Gisteren grafiet bus gekocht echter past het wel op de koppeling van spruitstuk alleen past de uitlaat van de demper er niet meer overheen. Betreft een two brothers uitlaat. Nu zoek ik dus een soort tape en heb Gun gum bandage gevonden en volgens de website japparts kan je dit ook gebruiken als pakkingsmateriaal.

Klopt dat of wat kan ik beter gebruiken?
 
Klopt, een sportdemper gaat bijna altijd zonder pakking op de voorbocht. Als ik je topic eerder had gezien had ik wel even gevraagd of er nog de oem demper op zat. Zitten de twee broertjes al lang op je motor? Als ie er net op zit gaat dat gaatje waarschijnlijk gewoon dicht door de roetdeeltjes die in de uitlaatgassen zitten. Ik kan vanaf hier niet beoordelen hoeveel lekkage er is, als het heel weinig is zou ik mij daar persoonlijk niet zoveel zorgen over maken.
 
@motorbazaar. Bedankt voor je reactie. Ik heb het idee dat het meer is als normaal zeg maar. Je hoort het ook echt! Schroeven waren max aangedraaid.

Kan ik dat met bandage spul oplossen?
Beter is gewoon de passende pakking bestellen. Bepaal de binnendiameter, buitendiameter en hoogte. Als het verschil heel klein is, kan je ook speciale hittebestendige siliconenkit gebruiken.
 
@motorbazaar. Bedankt voor je reactie. Ik heb het idee dat het meer is als normaal zeg maar. Je hoort het ook echt! Schroeven waren max aangedraaid.

Kan ik dat met bandage spul oplossen?

Je bedoelt dat Gun gum spul? Op een auto ben ik er al geen fan van, maar op een motor zou ik het helemaal niet gebruiken.

Zoals al aangegeven: het beste is de originele pakking te vervangen. Die zijn wel redelijk prijzig. Andere optie is siliconenkit voor uitlaten.
 
Mijn demper die wiebelde een beetje heen en weer op de link pijp..
Na verloop van tijd en door trillingen en het "hangen" aan de pijp is dat denk ik zo gekomen.

Anyway.
Deze lekte daardoor ook een beetje. Ik heb het toen vast gezet net Holts Firegum.

Ik heb het destijds ook weer eens los moeten halen. En dat lukte iig.
Het is een vloeibaar, als in soort tandpasta, (en moeilijk verwijderbaar) spul. Dus niet knoeien.
Als de uitlaat heet word dan hard het spul uit. Werkte bij mij prima!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan