Welke allroad banden voor BMW F650GS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liselot

Rookie
28 jul 2011
26
0
Almelo
In november heb ik een BMW F650GS uit 2001 aangeschaft. Hier zitten nu nog echte straatbanden onder, maar aangezien er voor eind mei een vakantie Noorwegen op de planning staat wil ik er toch graag andere banden onder. Zal het meest op de weg rijden, maar vind het wel prettig dat ik me op een zand- of gravelpad ook goed kan redden. (verdeling zo'n 80% weg en 20% offroad)
Ben zelf al een beetje aan het rondneuzen, maar kan eigenlijk nog niet zoveel vinden. De banden waar ik nu op uitkom zijn de Pirelli MT90 scorpion A/T en de Dunlop D602. Die laatste lijken me wel een behoorlijk grof profiel te hebben, rijdt dat nog wel fatsoenlijk op asfalt?

Welke banden rijden jullie mee/raden jullie aan? Mogen uiteraard ook andere banden zijn dan die ik heb genoemd. Maten zijn voor: 100/90R18 en achter: 130/80R17
 
Een vriend van mij raadde die Heidenau K60 ook al aan, echter kan ik die niet vinden in de maten die ik nodig heb.
Die andere 2 banden kan ik ook niet in de juiste maten vinden helaas
 
Grrrrr, kan weer opnieuw beginnen met zoeken. Toch net even bij de motor gekeken welke maten er nu op liggen en die zijn dus heel anders dan de maten die ik overal op internet vond.
Voorband: 110/80R19
Achterband: 150/70R17

Heb wel spaakvelgen, dan kan ik geen tubeless banden erop zetten toch?
 
Grrrrr, kan weer opnieuw beginnen met zoeken. Toch net even bij de motor gekeken welke maten er nu op liggen en die zijn dus heel anders dan de maten die ik overal op internet vond.
Voorband: 110/80R19
Achterband: 150/70R17

Heb wel spaakvelgen, dan kan ik geen tubeless banden erop zetten toch?
Kan best zijn dat er momenteel een 150/70-17 op ligt, maar deze is eigenlijk te breed voor een F650GS, daar hoort echt een 130 op te liggen en voor (geloof ik) een 100/90-19.
Wat overigens niet wil zeggen dat (iets) afwijkende breedtes/hoogtes niet passen en/of prima werken.
 
ah okee, weer wat geleerd :) Heb (nog) niet zoveel verstand van banden en hun maten en wat wel of niet op welke velg past.

Heb flink zitten speuren en heel wat reviews gelezen en kom nu uit bij de Avon AM43. Is dit wat?
Het zijn wel tubeless banden, is dat een probleem? TT banden kan ik nauwelijks vinden :/
 
Zoals eerder gemeld;
Bij spaakvelgen kan je prima een band nemen die tubeless is.
Echter moet er wel een binnenband in!
Dit omdat anders via je spaken heull snel leeg loopt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan