kawasaki kx 250 1979 cilinderkop verroest

kawakx250

Rookie
6 feb 2015
3
0
Nunspeet
hallo,

ik heb een kawasaki kx 250 uit 1979.

de vorige eigenaar heeft deze prachtige motor zomaar buiten laten staan, zonder cilinderkop, :N
dus verroest. hebben jullie enig idee hoe ik die binnenkant weer schoon kan krijgen? of waar goedkoop een nieuwe bestellen. ik moet ook nog nieuwe zuigerveren nodig.
past er niet toevallig een kop van een andere motor of ander type kawasaki erop?
alvast hartelijk bedankt!

gr. maarten
 
Dus als ik het goed begrijp heeft er al tijden water op de zuiger gestaan?
Dan zal er waarschijnlijk meer roestig zijn dan je verwacht.
Ik hoop dan ook voor jou, dat de krukas lagers nog goed zijn.
 
Ik denk eveneens dat er meer roest zal zijn dan buiten de krukaslagers. Is mss goed om toch volledige inspectie te doen dan behalve de cilinderkop. :/

Betreft ook een 2takt, dus zon blokje is snel open.
 
sowieso moet die volledig uiteen. Als de krukas zelf niet te verroest is, zeker nieuwe drijfstang en pen laten monteren, die lagering zal echt niet goed meer zijn.
cylinder zal afhankelijk van de hoeveelheid roest op zijn minst opnieuw gehoond moeten worden, en met wat pech een nieuwe nicasil-laag erop. kosten lopen dus op en dan is het zonde om die oude zuiger er terug in te steken, ook een nieuwe dus.
 
Lijkt mij geen goed idee, maar mocht er alleen een beetje vlieg roest opzitten wat je met een beetje olie en scotchbrite weg kunt poetsen is hef het proberen waard.

Mischien eens een foto posten want zo is het moeilijk oordelen
 
Maar alleen de cilinderkop was eraf. Het water is bijna niet langs de zuiger gelekt. Ik heb hem al open. Krikas nog helemaal goed. Kan ik de binnenwand niet schuren ofzo?
Waarom was de cilinderkop eraf?

Doe eerst wat research mbt de kosten en verkrijgbaarheid van onderdelen , je zult steil achterover vallen van de prijzen als er nog iets van te koop is.
 
Maar alleen de cilinderkop was eraf. Het water is bijna niet langs de zuiger gelekt. Ik heb hem al open. Krikas nog helemaal goed. Kan ik de binnenwand niet schuren ofzo?

alles kan, je kan er ook gewoon zo mee rijden, de segmenten zullen de roest er wel afschrapen.
maar hoe lang je er mee gaat kunnen rijden weet niemand. en als hij dan al rijdend kapot gaat ben je nog veel verder van huis.

van een performante 2-takt waar je niets van weet (kwa geschiedenis) ben je best dat je altijd een krukas revisie doet, en nieuwe zuiger steekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan