Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik doe dat voordat ik hem wegzet, de zuren in de oude olie door de verbrandingsresten zitten dan niet mijn lagers te verteren.
Dus verse olie in het blok rondstarten zonder dat hij kan aanslaan en de lagers leven langer.


Ik rij gewoon lekker door :+ speciaal voor mn lagers :P
 
ik doe dat voordat ik hem wegzet, de zuren in de oude olie door de verbrandingsresten zitten dan niet mijn lagers te verteren.
Dus verse olie in het blok rondstarten zonder dat hij kan aanslaan en de lagers leven langer.

Maak me daar niet zo heel veel zorgen over met de 3000 km die ik per jaar ongeveer maak...
 
nog even geduld voor het vieren van het nieuwe seizoen, denk met carnaval beginnen!!
 
Hoi!

Kort zal ik mij even voorstellen:

Hans, sinds 1 week in het bezit van een SV650S K4(2005) in de opvallende kleur geel.
Na 2 jaar gereden te hebben op een FZS600 (2000) was het tijd voor wat nieuws :)

Aangezien deze bike nog compleet origineel is wil ik er een andere demper op zetten. Nu kom ik alleen niet echt heldere antwoorden tegen of je bij de SV na het vervanderen van de demper, je ook de afstelling moet laten nakijken.

Iemand die hier duidelijkheid over kan verschaffen?
 
Hoi!

Kort zal ik mij even voorstellen:

Hans, sinds 1 week in het bezit van een SV650S K4(2005) in de opvallende kleur geel.
Na 2 jaar gereden te hebben op een FZS600 (2000) was het tijd voor wat nieuws :)

Aangezien deze bike nog compleet origineel is wil ik er een andere demper op zetten. Nu kom ik alleen niet echt heldere antwoorden tegen of je bij de SV na het vervanderen van de demper, je ook de afstelling moet laten nakijken.

Iemand die hier duidelijkheid over kan verschaffen?

Ik denk dat er geen duidelijk antwoord voor is, waar trek je echter de grens dat het 'moet' worden nagekeken.
het hangt ook heel erg af van wat voor demper je monteert, open aso pijp of leuk e-keur dempertje.

Zelf heb ik wel gedaan deels omdat mijn uitlaat van een originele 2-1 naar een zelfbouw 2-1-2 met termignoni dempers ging.
en deels omdat ik een K&N filter gemonteerd had, de PAIR had losgekoppeld, een A-Tre had gemoneerd en en de luchtbox slurf had verwijdert.

Als ik mij niet vergis staat de SV op sommige plekken fabrieks af al iets te arm en alleen dat al kan een goede reden zijn om de afstelling te laten aanpakken.

hoop dat je er wat aan hebt :W


o en welkom hans
 
Hoi!

Kort zal ik mij even voorstellen:

Hans, sinds 1 week in het bezit van een SV650S K4(2005) in de opvallende kleur geel.
Na 2 jaar gereden te hebben op een FZS600 (2000) was het tijd voor wat nieuws :)

Aangezien deze bike nog compleet origineel is wil ik er een andere demper op zetten. Nu kom ik alleen niet echt heldere antwoorden tegen of je bij de SV na het vervanderen van de demper, je ook de afstelling moet laten nakijken.

Iemand die hier duidelijkheid over kan verschaffen?

Als je alleen de demper vervangt niet... heel systeem is een ander verhaal ;)

Let wel op dat het bij de SV geen kwestie van overschroeven is, je moet wel zagen in de orginele bocht...
 
Thnx heren, dat is een snel antwoord!
Het gaat mij puur om de sound. Ik ben van de Fazer een BOS demper gewend zonder DB killer. Dan is origineel wel erg stil hehe.

Dus alleen met alleen een slip on is het niet persee nodig om af te stellen. Tuurlijk dit is een stel regel. Volgens mijn dealer is de motor afkomstig van een voorzitter van een motor club. Die zal vast wel een andere demper gemonteerd hebben gehad, en wellicht ook al afgesteld daarop.

Dat je moet gaan zagen was mij helaas al bekend. Echter wil ik eens gaan kijken bij Bolski, deze monteerd ook direct.

Ik hoop snel met jullie mee te kunnen rijden! De afgelopen dagen is het maar saai zonder de leuke toerritjes.

Tot gauw!
 
Thnx heren, dat is een snel antwoord!
Het gaat mij puur om de sound. Ik ben van de Fazer een BOS demper gewend zonder DB killer. Dan is origineel wel erg stil hehe.

Dus alleen met alleen een slip on is het niet persee nodig om af te stellen. Tuurlijk dit is een stel regel. Volgens mijn dealer is de motor afkomstig van een voorzitter van een motor club. Die zal vast wel een andere demper gemonteerd hebben gehad, en wellicht ook al afgesteld daarop.

Dat je moet gaan zagen was mij helaas al bekend. Echter wil ik eens gaan kijken bij Bolski, deze monteerd ook direct.

Ik hoop snel met jullie mee te kunnen rijden! De afgelopen dagen is het maar saai zonder de leuke toerritjes.

Tot gauw!


Hey, leuk je hier te zien! *O*
En nogmaals gefeliciteerd met je aankoop.

Zoals andere al aangeven.

Alleen demper. Waarschijnlijk niet nodig. Je kunt altijd een keer een testrun op een bank laten doen voor 25,- euro als is het maar voor de gemoedsrust. Dan kun je daarna geïnformeerd je afweging maken.

Het zou ook zomaar kunnen dat de vorige eigenaar hem al iets heeft laten bijstellen via een yoshi box oid.
 
Welkom Hans!

Maar een "hallo hier ben ik" post is natuurlijk niet compleet zonder foto van je nieuwste aanwinst he ;)
Leuk om eens een gele voorbij te zien komen :Y

In plaats van te moeten gaan zagen, kun je voor de SV ook aardig wat zogenaamde 3/4 systemen vinden. Dan laat je enkel de voorbocht van de voorste cilinder zitten, de rest vervang je. Hoef je niet te zagen en het is allemaal plug en play.

Overigens is het zagen zelf niet iets waar je over in moet zitten geloof ik, is niet bepaald rocket science.
 
10957678_852836938091148_664616404171323978_n.jpg


Dan doen we dat maar even ;-). Enige idee overigens waarom ik op MP zo weinig uitlaten voor de SV tegen kom? Een 2ehandsje vind ik namelijk meer dan prima.

Ik denk dat het met een 3/4 systeem het wel aan te raden is een dyno te draaien of maakt dat ook niet veel verschil?

Heeft iemand trouwens een workshop manual van de K4 in PDF formaat? Dan kan mijn printer weer overuren gaan draaien })
 
Laatst bewerkt:
als je voor een tweedehandsje wil gaan kijken dan kun je misschien ook wel kijken voor dempers voor andere fietsen? Als de diameters goed zijn voor een slip-on constructie dan ben je al een heel eind natuurlijk. Schuiven met de bevestigingsbeugel/strip om de demper heen kan altijd wel. De originele demper zo kort mogelijk afzagen en dan kun je ook wel genoeg spelen met het stuk bocht wat je overhoudt om een nieuwe demper op te schuiven lijkt me.

Ik heb een Mivv 3/4 systeem en de motor doet het al 40.000 km zonder slag of stoot prima. Daarvoor met een 3/4 Laser Duotech systeem gereden, een km of 17.000. Geen centje pijn vooralsnog.. ik maak me er niet te druk om.
 
Laatst bewerkt:
Dat staat 'm inderdaad wel erg goed!

@DennyzfR6 wat voor dempers zijn dat? Die ben ik in mijn zoektocht een jaar geleden niet tegen gekomen!

Dankje! *O*
Dat zijn Laser Stealth dempers (in mijn geval Carbon)
Het uitlaatsysteem is speciaal voor me gemaakt door iemand, helaas niet zo te bestellen dus.

Dempers zijn volgens mij voor de Z1000 en de R1 uitgekomen. Ook andere maar je hebt links er rechts nodig natuurlijk ;)
 
dooie boel hier!

Staan alle SV's nog binnen? Die van mij komt komend weekend de schuur weer uit denk ik. De vorst zit er wel weer op geloof ik. De Kawa rijdt best lekker maar ik wil de brul van Suus wel weer 'ns horen *O*
 
dooie boel hier!

Staan alle SV's nog binnen? Die van mij komt komend weekend de schuur weer uit denk ik. De vorst zit er wel weer op geloof ik. De Kawa rijdt best lekker maar ik wil de brul van Suus wel weer 'ns horen *O*

Staat hier inderdaad nog binnen! Vorig jaar ook al in februari een keer uitgelaten maar dat heeft d'r deze maand niet in gezeten. Begin maart even de olie/oliefilter en remvloeistof laten vervangen door de monteur en dan kunnen we weer!
 
De SV staat op dit moment in de woonkamer. Hopelijk in maart naar buiten, maar wacht nu nog even op de spuiter. Iemand heeft de voorkant van mijn motor bekrast...

Maar dat mag de pret niet drukken. Meteen maar even een kleine kentekenplaathouder besteld en oxford handvatverwarming geinstalleerd.
 
Ik moet mijn sv ook maar weer is schoon maken.

heb het al zo lang niet gedaan dat hii er meer zwart dan blauw uit ziet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan