Olie lekkage spanner distributieketting

AJP94

MF'er
3 aug 2014
49
0
Probleem:

Tijdens het afstellen van de ontsteking en carburateurs verliest de motor best wat olie wanneer deze goed warm wordt. (een klein plasje vormt zich onder de motor) Nu komt dit over duidelijk uit de spanner van de distributieketting. Ten eerste zat er geen pakking tussen toe ik hem los haalde van het blok, lijkt mij dat deze daar wel hoort. Maar er lekt ook olie uit het span gedeelte, zie foto. Zit er binnenin deze spanner misschien een o-ring die compleet verdroogt is? mensen ervaring hiermee?
Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen
Het betreft een Suzuki GS450
IMG_1457.JPG
 
Probleem:

Tijdens het afstellen van de ontsteking en carburateurs verliest de motor best wat olie wanneer deze goed warm wordt. (een klein plasje vormt zich onder de motor) Nu komt dit over duidelijk uit de spanner van de distributieketting. Ten eerste zat er geen pakking tussen toe ik hem los haalde van het blok, lijkt mij dat deze daar wel hoort. Maar er lekt ook olie uit het span gedeelte, zie foto. Zit er binnenin deze spanner misschien een o-ring die compleet verdroogt is? mensen ervaring hiermee?
Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen
Het betreft een Suzuki GS450
[afbeelding]
Overzicht:
Maintenance
 
Je zal het ding uit elkaar moeten halen en inderdaad een paar O-ringetjes en/of een sealtje moeten vernieuwen.

Pakking nr20 is overduideijk lijkt me.
Niet dat je 'm met vloeitoei niet dicht krijgt, maar hij kan meerdere redenen hebben waarom ie gemonteerd is.
 
Bedankt voor de reacties!
Keering eruit gehaald en is zo hard al steen. Deze week even een nieuwe op de kop tikken. Dan weer rijden

Groeten Abel
 
Terug
Bovenaan Onderaan