RSV4 project

Jan67546

MF veteraan
22 mei 2010
7.409
7
niet van toepassing
Een aantal dagen geleden heb ik een Aprilia RSV4 met schade gekocht (8900km op teller). De schade viel op zich mee. Kappen rondom, deukje in het frame, voetsteuntje, clip-on, uitlaat dat soort dingen.

In de advertentie stond dat het om een 2014 RSV4 ging. Ik wist wel dat de oudere modellen ('09 en '10) regelmatig problemen met het blok hadden, dus expres niet voor dat model gekozen. Toen ik aan de verkoper vroeg of het geen overjarig model was (ook mijn schuld aangezien ik niet goed onderzoek had gedaan) wist hij mij te vertellen dat het daadwerkelijk een 2014 model was. Ook kwam ik er pas bij het betalen achter dat er een WOK op zat (wat ook niet in de advertentie stond).

Maar goed. Eenmaal thuis kwam ik een paar dagen later erachter door derden dat het geen 2014 model was. Ook geen '13, geen '12, geen '11, geen '10 maar een '09... :') Alleen pas in 2014 op kenteken gezet blijkbaar. Ben er goed ziek van, maar het is niet anders.

Ik ben van plan er een aantal mooie opties op te zetten en hem helemaal in orde te maken, en dat zal ik hier bij houden. Nu fingers crossed dat het blok een beetje degelijk is...

11409_842340225830587_5533470362467212407_n.jpg


Gekocht bij V&P Automotives.
 
Laatst bewerkt:
Frame hoeft niet krom te zijn.
De schade was duidelijk van een schuiver op het circuit en de grindbak. Overal aan de rechterzijde zaten pitjes op de rsv4. Hij was niet over de kop gegaan of omgeslagen. De vraagprijs van 7750 vond ik te hoog. Zeker wanneer je de schade volledig weg wilt werken, want dan komt er weer heel veel geld bij.
De deuk in het frame van de clippon is waardeloos. Ik snap niet dat men daar standaard niets mee doet. 2 jaar terug hadden wij een schuiver in de groep met een gsxr600 en toen was het balans gewicht van het stuur door het frame heen gegaan. Zelfs een gat.
 
De RSV4 is naar de keuring geweest.

Volgens de 'keurmeesters' was het deukje in de frame niet ernstig genoeg om het frame zwakker te maken, dus dat was goed.

Helaas wel afgekeurd omdat het lichtbeeld net niet goed genoeg was en omdat er een reflectortje ontbrak...
 
Ik reageer niet snel op dit soort berichten maar ik snap echt niet dat je een motor met een discutabel punt ter keuring aan gaat bieden en er dan niet voor zorgt dat alle andere punten kloppen....

dat vind ik nogal flauwekul, ik weet niet hoeveel punten er op zo'n keuring aan bod komen, maar je kan niet verwachten van iemand die dat niet regelmatig doet, dat hij dat allemaal weet.

ik zie het zo, als ze over een reflectortje gaan zeuren (en lichtbeeld in mindere maten) dan kunnen ze niks serieus vinden.
 
De RSV4 is naar de keuring geweest.

Volgens de 'keurmeesters' was het deukje in de frame niet ernstig genoeg om het frame zwakker te maken, dus dat was goed.

Helaas wel afgekeurd omdat het lichtbeeld net niet goed genoeg was en omdat er een reflectortje ontbrak...
Kost de herkeuring nog extra, of zit dat bij de prijs van de eerste keuring?
 
Ik heb 4 jaar terug een GSXR 750 uit 98 gekocht, alleen bleek het een meer een GSXR 600 '96 met een GSXR 750 '98 frame te zijn... En het heeft ook een deuk in het frame, maar daar wist ik van te voren van.

Ook teruggegaan naar de verkoper, wou er niets aan doen want hij "wist het niet", de politie hielp me ook voor geen meter omdat het "een civiele zaak" is.

Mijn dealer heeft de motor nagekeken, en nog met de Suzuki importeur het bloknummer gecheckt wat inderdaad ook een 600cc blok bleek in plaats van 750cc.

Mijn dealer zei dat het flink zuur is om zo je eerste motor te kopen, maar technisch was de motor goed in orde, dus de koop was niet slecht, enkel een teleurstelling :). Ik rij er nog steeds mee, 10.000km verder en hij rijdt nog lekker door.

Ik zou zeggen, rij het blok lekker op en knal er dan een nieuwer blok onder. Of verkoop hem als een 2009 en zie wat je er voor terug kan vangen? Immers is een motor om er op te rijden, niet om ermee te posen.
 
Laatst bewerkt:
dat vind ik nogal flauwekul, ik weet niet hoeveel punten er op zo'n keuring aan bod komen, maar je kan niet verwachten van iemand die dat niet regelmatig doet, dat hij dat allemaal weet.

ik zie het zo, als ze over een reflectortje gaan zeuren (en lichtbeeld in mindere maten) dan kunnen ze niks serieus vinden.
Dat denk ik ook wel. Als ie dan opnieuw ter keuring aangeboden wordt, checken ze dan alleen op die 2 puntjes of gaat de hele bike dan weer door de mangel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan