De Nieuwe Ducati Scrambler

Groetjesss
full
 
Ik ben ook smoorverliefd geworden op de Scrambler Icon. Nooit iets met Ducati gehad, eerder het tegendeel, maar dit was love at first sight.


10455999_836745233012439_2970104401577148832_n.jpg



Zit behoorlijk in dubio wat ik er mee aan moet.... -O-
 
Laatst bewerkt:
Leuk voor er bij :)

Maar wat zijn de kenmerken van een Scrambler ??? RD250 ??? Of voldoet deze niet omdat het geen 4 takt is.
405152715.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zit toch ook ernstig te twijfelen om mijn 690 Duke in te ruilen voor deze machine... Staan ze inmiddels al bij elke dealer?
 
Volgens mij nog niet. Vanaf februari worden ze geleverd. Ik zag op de site van motortoer dat de andere modellen 10790 euro kosten (dus de Urban enduro, classic en full throttle)
 
Laatst bewerkt:
Hou even een doekje bij de hand, anders kan er kwijl op je toetsenbord komen...

 
Ik weet niet meer waar ik de prijslijst van de accesiores gezien heb, maar daar zag ik (afhankelijk van het type) tussen de €700 en de €1100... Dus..
 
Zodra de motor op de markt is, komen er ook goedkopere alternatieven zoals MIVV, Leo Vince etctec dus gaat wel goed komen :)
 
Wow, heb nooit Ducati overwogen maar hier maakt m'n hart een sprongetje...

Maar om nou een amper 10 maanden oude motor in te ruilen...

Is waarschijnlijk wel beter voor me qua race-neigingen.
 
Ik ben benieuwd naar de eerste gebruikers ervaringen :) Ik zal ergens in maart pas een proefrit maken helaas :( Wil zooooo graag de Urban Enduro
 
Hoorde vandaag van een dealer dat er van de Classic dit jaar 150 naar NL komen waarvan 148 reeds verkocht... Verder stonden er 3 Icons te wachten op hun baasje. Wordt een verkooptopper!
 
Hoorde vandaag van een dealer dat er van de Classic dit jaar 150 naar NL komen waarvan 148 reeds verkocht... Verder stonden er 3 Icons te wachten op hun baasje. Wordt een verkooptopper!


Vanmiddag toevallig bij Motortoer in Amsterdam geweest, om de Icon eens in het echt te zien en te voelen. Valt me op dat de motor behoorlijk lage zit heeft. Gek genoeg stoorde het me niet toen ik er op zat :)

Ze hebben er reeds 6 verkocht, blind! :o Er bestaan dus toch mensen die bereid zijn bijna 10k uit te geven aan een motor zonder erop gereden te hebben :/

Ik heb geen proefrit gemaakt, ik wacht nog even tot de andere modellen er ook staan, ergens in maart werd er gezegd. Ik wil heeeeeel graag de urban enduro proeven :9~ Toch vond ik de Icon ook heel mooi :}

Als ik een proefrit heb gemaakt dan post ik wel mijn bevindingen hier
 
Vanmiddag toevallig bij Motortoer in Amsterdam geweest, om de Icon eens in het echt te zien en te voelen. Valt me op dat de motor behoorlijk lage zit heeft. Gek genoeg stoorde het me niet toen ik er op zat :)

Ze hebben er reeds 6 verkocht, blind! :o Er bestaan dus toch mensen die bereid zijn bijna 10k uit te geven aan een motor zonder erop gereden te hebben :/

Ik heb geen proefrit gemaakt, ik wacht nog even tot de andere modellen er ook staan, ergens in maart werd er gezegd. Ik wil heeeeeel graag de urban enduro proeven :9~ Toch vond ik de Icon ook heel mooi :}

Als ik een proefrit heb gemaakt dan post ik wel mijn bevindingen hier
Meer dan 10 k uitgeven zonder gereden te hebben is mij en vele anderen ook niet vreemd denk ik :+
Proefrit zegt me toch nooit veel want alles is leuk voor me meestal en de irritaties komen pas na 3/4000 km bij mij of tijdens bijv. een vakantierit.

Terug naar deze Ducs....allemaal( fun)bikes waarvan het merendeel gebruikt gaat worden voor de korte afstand momenten , lees de bekende Zondag ochtend en ffe knallen ritjes dus ik denk....perfecte motoren deze uitvoeringen ongeacht welke.

Toch vakantie ritten en /of lange(re) ritten ook dan wel okee verwacht ik afhankelijk van de persoon die erop zit.

148 verkocht...hoeveel verkoopt Ducati er hier per jaar dan totaal dus alle modellen bij elkaar bedoel ik ?

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Meer dan 10 k uitgeven zonder gereden te hebben is mij en vele anderen ook niet vreemd denk ik :+
Proefrit zegt me toch nooit veel want alles is leuk voor me meestal en de irritaties komen pas na 3/4000 km bij mij of tijdens bijv. een vakantierit.

Terug naar deze Ducs....allemaal( fun)bikes waarvan het merendeel gebruikt gaat worden voor de korte afstand momenten , lees de bekende Zondag ochtend en ffe knallen ritjes dus ik denk....perfecte motoren deze uitvoeringen ongeacht welke.

Toch vakantie ritten en /of lange(re) ritten ook dan wel okee verwacht ik afhankelijk van de persoon die erop zit.

148 verkocht...hoeveel verkoopt Ducati er hier per jaar dan totaal dus alle modellen bij elkaar bedoel ik ?

gr driver
Heb mijn monster ook gekocht zonder proefrit :+
 
148 verkocht...hoeveel verkoopt Ducati er hier per jaar dan totaal dus alle modellen bij elkaar bedoel ik ?

gr driver
In totaal heeft Ducati 430 motoren in 2014 in nederland verkocht.
De Scrambler moet overigens van dat deel niet veel weghalen, maar meer verkopen genereren voor Ducati.
 
Meer dan 10 k uitgeven zonder gereden te hebben is mij en vele anderen ook niet vreemd denk ik :+
Proefrit zegt me toch nooit veel want alles is leuk voor me meestal en de irritaties komen pas na 3/4000 km bij mij of tijdens bijv. een vakantierit.

Terug naar deze Ducs....allemaal( fun)bikes waarvan het merendeel gebruikt gaat worden voor de korte afstand momenten , lees de bekende Zondag ochtend en ffe knallen ritjes dus ik denk....perfecte motoren deze uitvoeringen ongeacht welke.

Toch vakantie ritten en /of lange(re) ritten ook dan wel okee verwacht ik afhankelijk van de persoon die erop zit.

148 verkocht...hoeveel verkoopt Ducati er hier per jaar dan totaal dus alle modellen bij elkaar bedoel ik ?

gr driver

Nja die 148 was alleen de Classic en je mag aannemen dat de Icon het meest verkocht gaat worden (waar ik was geweest stonden 2 gele en een rode klaar voor het baasje). Dan heb je het al snel over meer dan 500 lijkt me.

Ik vind overigens van die inspiratieplaatjes van Ad Ben van vandaag de bovenste echt TOP!! Spaakwielen met een Icon-basis vind ik echt het mooiste.

Hij is alleen wel een beetje klein voor mij (1.98m), de knieën waren errug gebogen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan