Suzuki Moly Paste...?

Knasterd

Zonder smering gaat alles naar de tering.
14 jul 2008
122
0
Wie weet waarom je dit product volgens het Suzuki werkplaatshandboek bij diverse modellen op de nokkenastappen (niet de nokken) moet aanbrengen voor montage van de nokkenassen? Ik dacht dat de assen door de olie werden gesmeerd toch? Is dit om te voorkomen dat ze in het begin te droog lopen oid?
 
Wie weet waarom je dit product volgens het Suzuki werkplaatshandboek bij diverse modellen op de nokkenastappen (niet de nokken) moet aanbrengen voor montage van de nokkenassen? Ik dacht dat de assen door de olie werden gesmeerd toch? Is dit om te voorkomen dat ze in het begin te droog lopen oid?
Ja
Dat gebeurd ook vaak bij lagers
 
Aangezien dat glijlagers zijn die op een olie filmpje draaien gebruiken ze dat voor de eerste paar rondjes wanneer de oliedruk wordt opgebouwd. En in de fabriek wordt de motor ook nog met de hand rond gedraaid, kogel lagers kunnen wel tegen een paar rondjes zonder olie, glij lagers absoluut niet.
Dus je had gelijk
 
nee koppelschotelvet of te wel doorsmeervet voldoet zeker niet aan de eisen. je kan wel bij een auto onderdelen winkel tubes met molybdeen vet voor weinig krijgen.
dit kan je best met een beetje motorolie vermengen
is goed voor alle lagers en versnellingsbak tandwielen voor de eerste smering
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor al jullie reacties! Het voelt toch een beetje vreemd om iets wat met olie gesmeerd wordt en weet ik hoeveel toeren gaat draaien te voorzien van vet, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Ik neem aan dat de olie het spul snel verdringt en de taak overneemt. Ik ga voor de zekerheid iig maar op zoek naar het originele Suzuki spul, zal het daar iig niet aan liggen.
 
Ok, bedankt voor al jullie reacties! Het voelt toch een beetje vreemd om iets wat met olie gesmeerd wordt en weet ik hoeveel toeren gaat draaien te voorzien van vet, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Ik neem aan dat de olie het spul snel verdringt en de taak overneemt. Ik ga voor de zekerheid iig maar op zoek naar het originele Suzuki spul, zal het daar iig niet aan liggen.

Het is voornamelijk voor tijdens de assemblage, en voor de allereerste droge start. Hierna spoelt de olie het spulletje weg en neemt het smeren voor z'n rekening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan