overmaat zuiger cb750 1982 ????????

firemanbonkie

Rookie
26 jan 2015
19
0
Hallo,

ik ben nieuw hier op het forum maar heb gelijk een vraag.

ik ga binnenkort mijn blok uitelkaar halen van mijn cb 750 uit 1982.

ik hoop het niet maar het kan zo zijn dat ik een overmaat zuiger moet gaan kopen.

nu zie ik overal de zogenaamde Bigbore kits staan maar nergens de normale eerste overmaat ????

dacht dat dit 62,25 moest zijn.

waar kan ik deze eerste overmaat kopen of moet ik bij een honda dealer aankloppen?

plz.plz.plz help me ik word gek!!!!!!!! ;(

Grt. Erik.
 
Hallo.

Gewoon bij een motorzaak binnenlopen ( een die een beetje ouderwets is ) en daar vragen.
Ik bestel AL mijn onderdelen ( honda cb 750 1972 en honda cb 900 1981 ) gewoon bij een motorzaak die nog de oude Microfiches heeft.

Is niks tot heel klein beetje duurder dan wat je op internet koopt maar je hebt wel de service die daarbij hoort.

Groeten en succes ermee.
 
Heb trouwens nog een vraagje. De bigend en krukaslagers zie ik staan op sites met kleurcode green blue e.d. heeft dat te maken waar deze gemonteerd moeten worden? :?

Grt

Nee kerel dat is de maat....
Dus moet je opletten waar en wat voor kleuren er bij jou zijn gebruikt.
Diezelfde kleuren moeten er weer terug in...
Of je moet gaan meten!
 
trek eerst dat ding maar eens open en ga het fatsoenlijk opmeten voordat je in de stress schiet....

Is ook mijn mening.
Alhoewel ik niet begrijp waarom het open moet.....
Ik heb het al gevraagd, maar krijg alleen meer vragen.

Je kunt wel alles gaan vernieuwen, maar kost n berg geld en dan nog was het nodig.
De blokjes rammelen wat, deden ze jaren terug ook al.. Vaak is het de primaire morse ketting die eigenlijk nooit stuk gaat, of de koppeling rammelt wat (koud).
Geeft beide niets.
 
Daar was ik inderdaad al aan voorbij gegaan, moet het blok uberhaupt wel open?

Met die "oude meuk" loop je ook nog eens de kans dat je dingen stukmaakt tijdens het opentrekken/monteren ( dolle schroefdraden etc )

if it ain't broke, don't fix it.


Daarbij, enkel het blok opentrekken kost je sowieso al 60 euro aan pakkingen om hem weer dicht te krijgen.

En dan heb je nog niks gedaan.
 
Laatst bewerkt:
He gasten, sorry had even je vraag gemist van het waarom hij open moet.

ten eerste wil ik weten wat ik gekocht heb. Ik heb 2 cb 750's gekocht. Een uit 81 en een uit 83.

de eerste had hij rijdend weggezet 10 jaar geleden en van de andere wilde hij destijds een streetfighter van bouwen.

de eerste heb ik inmiddels aan de praat, nieuwe accu remolie vernieuwd en gepoetst. Alleen de achterrem is overleden qwa hoofdcylinder dan.

met het geld uit de verkoop wil ik van nummer 2 een caferacer maken.

ben van nature een perfectionist en meneer kon ook niet vertellen of het blok goed is.

met dit wetende wil ik het gewoon openmaken en mijzelf overtuigen dat alles ok is.

de vragen die ik stelde waren ook meer om te oriënteren. Bigend en krukaslagers zijn waarschijnlijk niet nodig maar gahet toch bekijken. Pakkingset reeds binnen Kleprubbers worden vernieuwd en misschien is honen en een nieuwsetje veren genoeg anders gaat er de eerste of tweede overmaat in.

De links van jullie helpen mij goed opweg en de tips neem ik ter harte.

tis ook vaak het gevoel tussen de oren dat je alles perfect wil hebben maar je hebt gelijk vwb wat goed is is goed.

gaan het zien.

Erik.
 
He gasten, sorry had even je vraag gemist van het waarom hij open moet.

ten eerste wil ik weten wat ik gekocht heb. Ik heb 2 cb 750's gekocht. Een uit 81 en een uit 83.

de eerste had hij rijdend weggezet 10 jaar geleden en van de andere wilde hij destijds een streetfighter van bouwen.

de eerste heb ik inmiddels aan de praat, nieuwe accu remolie vernieuwd en gepoetst. Alleen de achterrem is overleden qwa hoofdcylinder dan.

met het geld uit de verkoop wil ik van nummer 2 een caferacer maken.

ben van nature een perfectionist en meneer kon ook niet vertellen of het blok goed is.

met dit wetende wil ik het gewoon openmaken en mijzelf overtuigen dat alles ok is.

de vragen die ik stelde waren ook meer om te oriënteren. Bigend en krukaslagers zijn waarschijnlijk niet nodig maar gahet toch bekijken. Pakkingset reeds binnen Kleprubbers worden vernieuwd en misschien is honen en een nieuwsetje veren genoeg anders gaat er de eerste of tweede overmaat in.

De links van jullie helpen mij goed opweg en de tips neem ik ter harte.

tis ook vaak het gevoel tussen de oren dat je alles perfect wil hebben maar je hebt gelijk vwb wat goed is is goed.

gaan het zien.

Erik.
Je begint bij het begin: eerst blok lopend maken, aan de hand daarvan diagnose stellen en verder kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan