'04 ZX10R en uitlaat - uitdaging

AlterMann

Rookie
16 okt 2013
11
0
Goed, ik heb een ZX10R, 2004 model, en ik heb via-via het volgende setje overgenomen:

(geen roest, gewoon slechte belichting :) )
Nu wil ik dit op mijn '10 monteren. Uitdaging: deze linkpijp lijkt niet te passen. Op het punt waar de 2 losse pijpjes van de linkpipe op het uitlaatsysteem van de motor moet komen zit de originele pijp gelast of iets dergelijks (foto 1). Op een punt verder kan ik de originele uitlaat wel loshalen, maar daar kan deze pijp natuurlijk weer niet (foto 2).





Zo, wat nu? Heb ik een andere linkpipe nodig? Of kan het zooitje toch los? Of moet ik de hele bende maar gewoon verkopen en een "speciaal voor jouw zx10r gemaakte uitlaat" kopen? :P
 
Makkelijk hè, dat fabrikanten van supersports elke paar jaar de uitlaat veranderen.

Wat je moet doen hangt helemaal af van je mogelijkheden en je wensen. Wil je per sé deze demper en kan je de nodige aanpassingen maken dan go for it. Wil je gewoon zonder gedoe een leuke sportdemper kan je er beter eentje op de kop tikken voor de '10> ZX-10R. Het schijnt dat die zelfs gewoon nog nieuw verkocht worden ;)
 
Ik wil zonder gedoe een andere demper. De stock-demper vind ik toch wel zo'n lelijk ding..
Maar goed, als ik voor een paar centen ergens een passende linkpipe kan vinden ben ik toch ook klaar (even afgezien van de veertjes en montage-beugel, want die zitten er ook niet bij)? Kan natuurlijk ook dit spulletje verkopen en een wel passend iets kopen.
 
Ik wil zonder gedoe een andere demper. De stock-demper vind ik toch wel zo'n lelijk ding..
Maar goed, als ik voor een paar centen ergens een passende linkpipe kan vinden ben ik toch ook klaar (even afgezien van de veertjes en montage-beugel, want die zitten er ook niet bij)? Kan natuurlijk ook dit spulletje verkopen en een wel passend iets kopen.
Is het niet het handigste om deze als compleet setje te verkopen, en dan een ander wel passend voor jouw model motor setje te kopen?
 
.. als ik voor een paar centen ergens een passende linkpipe kan vinden..
Die passende linkpijp kon nog wel eens tegenvallen. Omdat juist de linkpijp heel specifiek is per model (en er vaak nogal wat gedoe aan vast zit) is losse linkpijp -als je de juiste kunt krijgen- relatief duur.

Ik zou ook het advies van Martell volgen: deze set op het www knallen en een leuke demper voor jouw ZX zoeken. Heb je meteen het voordeel dat het e-keur (als je een gekeurde zoekt) geldig is voor de '10> ZX. Hoeft echt de kop niet te kosten, voor nog geen 300 euro kan je een hele leuke set (demper, linkpijp en alle bevestigingsmateriaal) op de kop tikken.
 
Laatst bewerkt:
Dan is Mile een afzetter want z'n rekening is meer dan € 0,01 :+

Zonder gekheid, als TS verliefd is op deze demper is dat een prima optie. Kwestie van even kosten / baten afwegen :)
 
Die passende linkpijp kon nog wel eens tegenvallen. Omdat juist de linkpijp heel specifiek is per model (en er vaak nogal wat gedoe aan vast zit) is losse linkpijp -als je de juiste kunt krijgen- relatief duur.

Ik zou ook het advies van Martell volgen: deze set op het www knallen en een leuke demper voor jouw ZX zoeken. Heb je meteen het voordeel dat het e-keur (als je een gekeurde zoekt) geldig is voor de '10> ZX. Hoeft echt de kop niet te kosten, voor nog geen 300 euro kan je een hele leuke set (demper, linkpijp en alle bevestigingsmateriaal) op de kop tikken.

:^

Heb pas geleden op MP heel goedkoop (<200 euro) een Arrow uitlaat gescoord voor de 10 ('04), dus met een beetje zoekwerk / geduld kun je iets moois op de kop tikken.

Linkpijp is voor Mille Pajic een fluitje van een cent om te maken.

:^
 
Goed.. dan gaat deze op het www en koop ik wat nieuws :) Kan een van de slimme koppen hier nog iets roepen over de huidige linkpipe? Iets zegt me dat ie voor een nieuwere generatie ZX10R is maar ik weet het niet zeker.
 
Goed, ik heb een ZX10R, 2004 model,

Nu wil ik dit op mijn '10 monteren.
Wat is het nu, een '04 set voor jouw '10 of een '10 set voor jouw '04?

De dubbele ingang van de sowieso erg lange linkpijp komt me niet bekend voor, ik weet dat de XTZ 750 en bepaalde jaren Fireblade dat hebben, voor de rest is dat aardig zeldzaam. ZX-10R (muv de 06-07 met z'n high mounts) is toch gewoon een kort relatief recht linkpijpje ?
 
Wat is het nu, een '04 set voor jouw '10 of een '10 set voor jouw '04?

De dubbele ingang van de sowieso erg lange linkpijp komt me niet bekend voor, ik weet dat de XTZ 750 en bepaalde jaren Fireblade dat hebben, voor de rest is dat aardig zeldzaam. ZX-10R (muv de 06-07 met z'n high mounts) is toch gewoon een kort relatief recht linkpijpje ?

Zijn zx10r is van 2004. Inderdaad is hiervan de linkpijp relatief kort.

Ik zou eens Mille Pajic bellen om te vragen wat de fabricatie van een linkpijpje kost.
 
Wat er op de foto te zien is, is alles wat ik heb. Demper en linkpipe (al weet ik dus niet bij welk model die pijp wel past).

Dus dat ja, 2004 ZX10R :)
 
Laatst bewerkt:
Kan aan de belichting van de foto liggen, maar het lijkt er ook op dat het carbon van je 'nieuwe' demper al half verbrand is. Die verkleuring ongeveer in het midden van de demper duidt erop dat het carbon te warm is geworden , waarschijnlijk is het grootste deel van de demperwol er al uitgebrand.
 
Ik zou dit spul terugbrengen of wegtoedeledokieën en een nette demper en eventueel linkpipe laten plaatsen door bijvoorbeeld Mille.
Deze rotzooi wil je toch niet op je strakke ZX10...
 
Terug
Bovenaan Onderaan