Rook vanaf de uitlaatbocht

ktmrene

MF'er
8 jan 2013
66
0
Brabant
Hoi,

Ik heb sinds 3 weken weer eens mijn motor gestart en liet hem even lopen. Maar na ongeveer 1 minuutje kwam er in een keer wat witachtige rook langs het stuur omhoog.
Dit ben ik gaan onderzoeken en het kwam van de uitlaatbocht af.
Is dit normaal want heb dit nog nooit meegemaakt.

De rook stonk ook behoorlijk maar ik kon niet zeggen wat het was het was in ieder geval geen uitlaatgas.

:] Hoop dat ik zo snel mogelijk weer kan rijden :]

Met vriendelijke groet,
Rene van Gelder
 
Waarom laat je en motor een minuut lopen?

Daarnaast kan het van alles zijn.
Uiteraard heb je bravok gedaan, dus daar kan het zeker te weten niet aan liggen.
De rest komt van buitenaf, dus is het hondepis. :)
 
Dat vind ik een interessante. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik had dat bij m'n Fader 1000 ook na een wasbeurt. Water blijft in de lamellen van de de radiator "hangen" en loopt er pas uit als je de motor beweegt. Heeft mogelijk te maken met de hoek waaronder de radiator bevestigd is, bij m'n Kawa heb ik dat bv.veel minder.
 
Idd gewoon iets van buitenaf op je uitlaatbochten. Hondenpis, poetsmiddel, olie, brandstof, regen, angstzweet, you name it. Eventjes controleren dat je geen olie- of benzinelek hebt maar anders kan het geen kwaad.

Ik had met mijn vorige motor, een luchtgekoelde naked met heatwrap om de uitlaat, vaak een hele stoomwolk om me heen als ik in de regen bij het stoplicht stil stond. Dan zie je die koekblikkers toch raar kijken :P
 
Oi, bedoelde Bolski dat...da's inderdaad lastig...

Volgens mij is er helemaal geen motor genoemd, dus is koeling ook onbekend. Hooguit dat het misschien een KTM is.

Als hij 'm nu na 3 weken weer laat lopen, neem ik aan dat hij 'm niet vlak daarvoor heeft gewassen, dus als het in de lamellen blijft zitten 3 weken lang, lijkt me dat ook sterk. Krijg je roest van.

Ik denk gewoon een poetsmiddeltje op de bocht zelf. Met 1 minuut de motor laten draaien krijg je de eventuele radiateur niet op minstens 100 graden celsius om waterrestjes te laten verdampen. Of je uitlaat moet vlak langs de radiateur lopen, maar dat lijkt me een vreemde constructie.

Olie of brandstof ruikt toch anders op de uitlaat, dan een poetsmiddeltje.
 
Een optie is engels de andere frans en ze betekenen beide hetzelfde (warmtewisselaar).
Die dingen functioneren en doen exact hetzelfde, nl de omgeving verwarmen door de warmte van de verwarmingsbron af te voeren. Waarom het ene radiator genoemd wordt en het andere radiateur heb ik nooit echt begrepen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan