carburateurverwarming Kawasaki ZR7S

duikertjem

Rookie
13 feb 2015
1
0
Hallo Kawasaki ZR7S rijders onder jullie
Mijn ZR7S (2003) startte rond de kerst op 3 cylinders. Pas als de motor warmer werd begon deze beter te lopen. Ik heb inmiddels al op forums gelezen dat dit met icing te maken heeft. De ZR7S heeft echter standaard carburateur voorverwarming. Bij de grote beurt die ik afgelopen maand heb laten verrichten bleek dat een of enkele van de verwarmingselementjes kapot waren, die zijn dus vervangen. Echter het probleem is gebleven en m'n monteur weet inmiddels ook niet meer wat hij eraan moet doen, hij heeft zo'n beetje alle elementen genoemd in de manual gecontroleerd maar kan niet vinden waardoor het euvel veroorzaakt wordt. Zelf heb ik de carburateur vorige week even voorverwarmd met een haarfohn, dan start de motor prima en meteen goed in de toeren. even later vervalt ie dan toch weer in slechter lopen (carburateur koelt af) totdat de motor enkele minuten hoog stationair heeft gedraaid (gas en choke).
Voor mij lijkt vast te staan dat de voorverwarming niet functioneert. wie heeft hier ervaring mee en kan mij en mijn monteur op de juiste weg helpen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan