Honda CB250G van 1975 met startproblemen

TimDS

Rookie
11 feb 2007
4
0
Olsene
Ik heb deze oldtimer al enkele weken en heb er sinds vandaag een nieuwe batterij in geplaatst omdat ik dacht dat dit het probleem was, maar neen..
Als ik de kickstart probeer heeft dit niet veel effect, electrisch starten lukt ook niet. Ik kan hem wel in gang duwen zonder al te veel problemen en eens hij warm staat start hij zonder moeite met de kickstart, electrisch starten is me nog nooit gelukt maar is overbodig zolang de kickstart maar werkt.

De moto is wel al 32 jaar oud maar heeft maar 22360km, hij was vroeger van het franse leger dus is hij waarschijnlijk altijd goed onderhouden geweest.

Kan iemand helpen?
Wat kunnen de oorzaken zijn en hoe kan ik ze oplossen?

Alvast bedankt. :)
 
Wat heb je er al aan gedaan allemaal dan?
Ik denk aan: carbs reinigen, nieuwe bougies, contactpunten of afstelling, controle op valse lucht ergens etc. etc. of verwacht je dat na jarenlange stilstand (of werd er dagelijks mee gereden de afgelopen 32 jaar?) alles nog net zo zuiver is als toen hij net uit de winkel kwam?
 
Hallo Tim,
Heb jij je CB250G uit het franse leger nog ?
Ik heb ook zo'n groen beestje.
Mijn uitdaging is het vinden van een setje zuigerveren...
Heb jij misschien een idee ?
Groet,
Tony
Tis inmiddels acht jaar verder....

Wat zoek je precies, en waar heb je zelf al gezocht?
 
Ah hallo, dank voor de reactie.
Betreft mijn Honda CB250 G uit 1975 frame: CB250 - 5028390 Blok: CB250E - 6028596
Het mooiste zou zijn alle artikelnummers van de onderdelen zodat ik vervangende onderdelen makelijk kan checken.
Ik heb bij Japarts en CMSNL gezocht...
Ik zit in ieder geval verlegen om een setje zuigerveren.
Mogelijk zijn de onderdelen identiek aan een ander type CB250 maar dat weet ik niet...
Thx
Tony
 
Terug
Bovenaan Onderaan