Benzinemeter FZS600 Fazer '99

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard2969

Die hard MF'er
7 dec 2012
532
216
HOORN
Goedemiddag,

Ik heb laatst een Fazer 600 uit '99 gekocht waarvan de benzinemeter het helaas niet deed.
Ik heb via internet een vlotter aangeschaft en deze zonder te installeren op de stekker aangesloten en de vlotter omhoog bewogen, de meter zelf ging toen ook de hoogte in.
Conclusie duidelijk, de vlotter defect. Dus vandaag de nieuwe vlotter geinstalleerd, tank weer afgevuld en de meter blijft wederom beneden staan. De oude vlotter buitenom aangesloten en het armpje handmatig weer naar boven gehaald en de meter gaat weer de hoogte in???
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Groeten,

Gerard
 
nee, ik heb hem niet aan massa gehad, ik heb enkel de stekker aangesloten terwijl ik de vlotter in mijn hand had en heb met mijn andere hand de vlotter naar boven bewogen, zo werkt de meter dus wel maar als de vlotter eenmaal geinstalleerd is weigert de meter dienst.
 
Laatst bewerkt:
Lastig, buiten de tank werken ze wel, in de tank niet.
Misschien een probleem in de bedrading/stekkers, kabelbreukje oid?
Oh...en ik neem aan dat je na montage in de tank hebt gecontroleerd dat de vlotter vrij kon bewegen?
 
Probleem opgelost :-)
Ik heb de boel vandaag nog even grondig bestudeerd en kwam erachter dat de vorige eigenaar de vlotter verkeerd om had gemonteerd. Ik ging er vanuit dat de vlotter defect was en had een andere gekocht en deze dus ook op dezelfde wijze gemonteerd. De vlotter een halve slag gedraaid en de meter werkt weer.
 
mijn TDM850 3VD van '97 heeft geen benzinemeter. Ik wil er eentje installeren. Wie kan me op weg helpen ermee?

Tim, het is niet de bedoeling dat je elk bestaand topic over benzine meters gaat kicken met jouw vraag, helemaal niet als het over een andere motor gaat.

Maak even een eigen topic aan aub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan