turbo streetfighter

mark schoof

Die hard MF'er
5 mei 2012
285
4
Maasbree
Hallo

Na een aantal sleutel projecten van brommer tot chopperbouw tot onderhoud voor vrienden, wordt het tijd voor mijn ultieme droom. Een Turbo streetfighter bouwen. Ik heb al heel wat topic door gelezen hier op mf, maar ik heb toch nog wat vraagjes.

de motor wordt waarschijnlijk cbr 900 rr firebelade van 94.
waar ik graag eens zo rond de 180 of 200 pk uitkrijg, dan ben ik dik tevreden.
het gaat mij ook om de uitdaging omdat er mensen zijn die zegge dat ik het niet kan ;)

ik weet dat ik bijvoorbeeld de compressie moet verlagen de onstekeking moet verlaten.
maar als ik de compressie verlaag doormiddel van een dikkere koppakking wordt mijn nokkenas timing ook anders, hoe wordt dit door jullie opgelost,

en dat ik de carb's onderdruk moet zette

kan ik de setup maken zonder intercooler, ik weet dat het met beter is maar ik wil eerst alles aan de gang krijgen en dan langzaam gaan uitbreiden.

maar wat zijn nu dingen waar ik aan moet denken, is het bijvoorbeeld nodig om dikkere tapeindes te plaatsen..

zou het fijn vinden als jullie mij wat tip kunnen geven waar ik zo nog niet aan gedacht had.
beetje van die ervaringen weetjes.

ik heb twee rechte handen en ben lasser van beroep dus dat zit wel goed
ik ken zo ook nog wel wat mensen met een draai of freesbank dus mechanisch zal ik er wel uitkomen.

maar als ik alles klaar heb, hoeveel werk is het dan nog om die motor afgesteld te krijgen,

hoor graag van de mensen met ervaring zodat ik niet het wiel opnieuw hoef uit te vinden.

mvg

Mark
 
vacuumkraan bedoel je dan dat die door vacuum geopend wordt want dat is bij een cbr niet, is gewoon hand matig

Bedoel ik inderdaad maar dat heb jij dus niet? Zal toch wel iets op zitten wat de benzine tegenhoudt als hij niet loopt?

Maar dat zou al weer schelen mits de doorlaat groot genoeg is, heb je wel nog een retouraansluiting nodig op de tank, een benzinepomp die genoeg benzine kan verpompen voor 200 PK en een boostgestuurde benzinedrukregelaar.
 
Bedoel ik inderdaad maar dat heb jij dus niet? Zal toch wel iets op zitten wat de benzine tegenhoudt als hij niet loopt?

Maar dat zou al weer schelen mits de doorlaat groot genoeg is, heb je wel nog een retouraansluiting nodig op de tank, een benzinepomp die genoeg benzine kan verpompen voor 200 PK en een boostgestuurde benzinedrukregelaar.

Ja ik denk dat de brandstof pomp die tegenhoud. En een grotere brandstofpompen drukregelaar moet er idd ook nog komen maar zover zijn we nog niet. Eerst even uitzoeke hoe het zit met die pilot pipe.

Gr
 
neem aan dat je het over die pilotpip hebt ;)

heb jij betere oplossing/ideeen

Heb het jammer genoeg over het geheel. Als er bij een pitottube (met een T, geen L) al dergelijke vragen rijzen, dan vrees ik het ergste voor de rest van de uitdagingen die een turboproject jou zullen bieden.
Uiteraard hoop ik wel dat het je lukt om over X aantal maand met een mooie (werkende) set-up te komen.
 
Heb het jammer genoeg over het geheel. Als er bij een pitottube (met een T, geen L) al dergelijke vragen rijzen, dan vrees ik het ergste voor de rest van de uitdagingen die een turboproject jou zullen bieden.
Uiteraard hoop ik wel dat het je lukt om over X aantal maand met een mooie (werkende) set-up te komen.


Ik hoop het ook, maar ja je moet alles leren toch. zal eens gaan zoeke of pitot pipe ;)
 
Bedoel ik inderdaad maar dat heb jij dus niet? Zal toch wel iets op zitten wat de benzine tegenhoudt als hij niet loopt?

Maar dat zou al weer schelen mits de doorlaat groot genoeg is, heb je wel nog een retouraansluiting nodig op de tank, een benzinepomp die genoeg benzine kan verpompen voor 200 PK en een boostgestuurde benzinedrukregelaar.
Ken de Blade niet zo goed, maar de 600Fjes hebben allemaal geen vacuumkraan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan