hoeveelheid olie voorvork zx9r-zx7r

2 feb 2007
124
0
zaandam
voor de hoeveelheid olie en type na vervanging oliekeerringen in de voorvork van de zx9r en zx7r (dus als de poten volledig leeg zijn!!!)
Olie type SAE 10W zx9r model c en e
Olie type SAE 5W zx7r en zx9r b en f modellen

Hoeveelheid olie in vork:
zx7r 431ml tolerantie bij alle modellen +-4ml
zx9r b model (b1-b2 en amerikaanse b3 463ml
zx9r b4 en engelse b3 457ml
zx9r c model 565ml
zx9r e model 535ml
zx9r f model 533ml

Modellen bouwjaar:
zx750P(zx7r) van 96 tot 2003
zx900B(zx9r) van 94 tot 97
zx900c van 98 tot 99
zx900e van 00 tot 01
zx900f van 02 tot 04
 
Welkom op Motor-Forum. Klein beetje volzinnen met punten, komma's en hoofdletters wordt hier altijd wel gewaardeerd ;)

Welke veren zitten er in de vork? Wilbers adviseert bij haar progressieve veren olie SAE10 en luchtkamer 120 mm, bij lineaire veren olie SAE 7,5 en lk 100 mm. Denk erom, luchtkamer wordt gemeten met de veren eruit en de voorvork geheel INgeschoven.
 
aah okee, ik zal dr een beetje op letten.
maar ik zit dus ket het probleem dat ik slecht dat kan meten.
ik zit met die veren die krijg ik niet los of moet je die in hoofd groepen uit elkaar halen?
Ik heb ook nog even de dealer gebeld en die haald uit een technisch hand boek 105 mm.

Maar even goed bedankt!
 
aah okee, ik zal dr een beetje op letten.
maar ik zit dus ket het probleem dat ik slecht dat kan meten.
ik zit met die veren die krijg ik niet los of moet je die in hoofd groepen uit elkaar halen?
Ik heb ook nog even de dealer gebeld en die haald uit een technisch hand boek 105 mm.

Maar even goed bedankt!
In het werkplaatshandboek staat hoe het moet. Tenminste, daar zou je wat mee kunnen :Y

Doorgaans zitten bij nieuwe veren ook wat instructies. Maar ik weet natuurlijk of je ook veren gaat vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan