Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
De FZ1 heeft een nieuw maatje, de triple is thuis :). Flink wat achterstallig poetswerk gedaan en... nog een stuk gereden... dat was weer super ( wel kkkoooouddd)

Laat het voorjaar maar komen!
WP_20150215_005.jpg


WP_20150215_003.jpg
 
De FZ1 heeft een nieuw maatje, de triple is thuis :). Flink wat achterstallig poetswerk gedaan en... nog een stuk gereden... dat was weer super ( wel kkkoooouddd)

Laat het voorjaar maar komen!
[afbeelding]

[afbeelding]

Koud, viel wel mee :+
Leuk ding :)

Gister trouwens m'n fazer uit de stalling gehaald om de koffers te monteren.
Bleven carb 3 en 4 doorlopen |(

Dus vandaag maar even de carbs eruit gehaald en de vlotterbakken een service beurt gegeven moest toch nog gebeuren
En gelijk nog maar ff snel m'n topkoffer gemonteerd en handschoenverwarming over gezet.
Morgen eindelijk weer met m'n fazer rijden *O*
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, misschien leuk voor jullie allemaal, in het tourmotoren gedeelte ben ik bezjg om een fz6 op te knappen. Achteraf blijkt dat ik hem beter onder sport had kunnen zetten maarja. Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Yamaha FZ6 winterproject
 
Goedemorgen, misschien leuk voor jullie allemaal, in het tourmotoren gedeelte ben ik bezjg om een fz6 op te knappen. Achteraf blijkt dat ik hem beter onder sport had kunnen zetten maarja. Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Yamaha FZ6 winterproject

Goed bezig! Altijd leuk om te zien hoe een woon-werk fiets ineens een vertroeteld luxe paardje wordt :}
 
Laatst bewerkt:
Nou, sinds afgelopen vrijdag mag ik mezelf heropstapper noemen.... 5 maanden, 5 dagen en 22 uur ben ik eruit geweest maar ik ben weer helemaal terug!! yeah baby, yeah!!! *O* *O*

Het is een beetje vloeken in de kerk hier maar zo'n MT-09 rijdt niet verkeerd zeg! Toch mis ik m'n FZ8 nog heel erg. Het wrak lijkt opgelapt te zijn en staat nu te koop. Overgespoten en wel. Ik heb zo m'n bedenkingen erbij....

Gaan we nog een keer een Fazerrijderstoertochtje doen? Iemand aanvechting om een route uit te zetten? Zou wel leuk zijn :]
 
Nou, sinds afgelopen vrijdag mag ik mezelf heropstapper noemen.... 5 maanden, 5 dagen en 22 uur ben ik eruit geweest maar ik ben weer helemaal terug!! yeah baby, yeah!!! *O* *O*

Het is een beetje vloeken in de kerk hier maar zo'n MT-09 rijdt niet verkeerd zeg! Toch mis ik m'n FZ8 nog heel erg. Het wrak lijkt opgelapt te zijn en staat nu te koop. Overgespoten en wel. Ik heb zo m'n bedenkingen erbij....

Gaan we nog een keer een Fazerrijderstoertochtje doen? Iemand aanvechting om een route uit te zetten? Zou wel leuk zijn :]

Als je je FZ8 zo mist.. vanwaar dan de keus voor een MT09? ;)
 
Nou, sinds afgelopen vrijdag mag ik mezelf heropstapper noemen.... 5 maanden, 5 dagen en 22 uur ben ik eruit geweest maar ik ben weer helemaal terug!! yeah baby, yeah!!! *O* *O*

Het is een beetje vloeken in de kerk hier maar zo'n MT-09 rijdt niet verkeerd zeg! Toch mis ik m'n FZ8 nog heel erg. Het wrak lijkt opgelapt te zijn en staat nu te koop. Overgespoten en wel. Ik heb zo m'n bedenkingen erbij....

Gaan we nog een keer een Fazerrijderstoertochtje doen? Iemand aanvechting om een route uit te zetten? Zou wel leuk zijn :]
Goed dat je nieuwe fiets bevalt en ach, waarom geen FZ8 erbij? ;)

Fysiek weer helemaal hersteld?
 
Helaas moest het er vandaag dan toch echt van komen... Mijn eerste schuifertje gemaakt :-( bij het wegrijden op het werk helaas een glad stukje tijdens het opdraaien dan de weg... En weg was mijn motor met het volgende resultaat
thumb


Kuip kapot, knipperlicht afgebroken, valblok afgeschuurd ( daar is hij helaas wel voor bedoeld) voetsteun afgebroken...

Nu maar op zoek naar onderdelen. :-(
 
Zoals eerder aangegeven ben ik bezig met mijn fz6 projectje en nu wil ik de moeren van het achtertandwiel vervangen.

Heeft iemand enig idee aan welke specificaties deze moeren moeten voldoen ?
 
Helaas moest het er vandaag dan toch echt van komen... Mijn eerste schuifertje gemaakt :(

Balen! Geen persoonlijke schade?

Goed dat je nieuwe fiets bevalt en ach, waarom geen FZ8 erbij? ;)

Fysiek weer helemaal hersteld?

Alleen de laatste 1½ kootje van m'n linker pink ligt/liggen dwars, rest is ok. Moet dus nog 1x onder het mes maar de koppeling bedienen gaat prima dus kan weer lekker rijden! Psychisch gaat het ineens dus ook veeeel beter hahahaha _O-
 
Nou, sinds afgelopen vrijdag mag ik mezelf heropstapper noemen.... 5 maanden, 5 dagen en 22 uur ben ik eruit geweest maar ik ben weer helemaal terug!! yeah baby, yeah!!! *O* *O*

Het is een beetje vloeken in de kerk hier maar zo'n MT-09 rijdt niet verkeerd zeg! Toch mis ik m'n FZ8 nog heel erg. Het wrak lijkt opgelapt te zijn en staat nu te koop. Overgespoten en wel. Ik heb zo m'n bedenkingen erbij....

Gaan we nog een keer een Fazerrijderstoertochtje doen? Iemand aanvechting om een route uit te zetten? Zou wel leuk zijn :]

Weer helemaal de oude? De MT09 zal toch wel een hogere fun factor hebben als de FZ8? Meer koppel maar hetzelfde vermogen en een lager gewicht :)
 
Laatst bewerkt:
Nee gelukkig geen persoonlijke schade... Alleen een grote blauwe plek op me heup en een dikke deuk in mijn ego... ;-)

ik moet als eerste nieuwe foetsteuntjes hebben... Wat hebben jullie erop zitten kan ik het beste originele kopen of passen de after market medelletjes ook gewoon
 
Alleen de laatste 1½ kootje van m'n linker pink ligt/liggen dwars, rest is ok. Moet dus nog 1x onder het mes maar de koppeling bedienen gaat prima dus kan weer lekker rijden! Psychisch gaat het ineens dus ook veeeel beter hahahaha _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Weer helemaal de oude? De MT09 zal toch wel een hogere fun factor hebben als de FZ8? Meer koppel maar hetzelfde vermogen en een lager gewicht :)

Fun factor zeker! +15-20 pk (o.a. door full-Akra) en -20 kg. tja dat wil wel.... De zitpositie is nog niet helemaal naar mijn smaak. Ik ga er een ander stuur op zetten; iets meer naar voren. Maar eerst andere banden. Ik was zo gewend aan Bridgestone BT-016's en daarna de S20's. Nu zitten er BT-023's op, blehhhh. Met 8 gr. celsius moet je die eerst flink warm stoken. Ik heb al meer stapjes opzij gezet dan me lief is.....
 
Vroeger zweerde ik bij Bridgetone maar de laatste jaren vind ik ze toch enorm achter lopen op de concurrentie (en dan eigenlijk op alle vlakken).
 
Ik heb alleen nog maar ervaring met Bridgestones. Maar ik ga toch ook maar eens iets anders proberen. Gewoon om eens te proberen. Ik doe sowieso niet zo lang met een setje. Ik moet zeggen dat ik die S20's erg prettig vond. Wat raden jullie aan? Lastige vraag natuurlijk. Het forum staat er vol mee... _O-
 
Hallo mensen!

Ik ben een beetje aan het rondneuzen naar FZS 1000 en FZ1 fazers, maar nu lees ik overal dat de FZ1 onwijs veel zuipt... wat is jullie ervaring hiermee? Is het echt zo dat je na 160 kilometer al in zijn reserve gaat of valt het allemaal wel mee?
 
Hallo mensen!

Ik ben een beetje aan het rondneuzen naar FZS 1000 en FZ1 fazers, maar nu lees ik overal dat de FZ1 onwijs veel zuipt... wat is jullie ervaring hiermee? Is het echt zo dat je na 160 kilometer al in zijn reserve gaat of valt het allemaal wel mee?

Wat vind jij enorm zuipen? Ik doe meestal gemiddeld 1:13 - 1:15. Verder als 1:15 kom ik eigenlijk nooit.
Record is 1:18 op een tank tijdens een dagje toeren waar ik alleen maar 60 en 80 heb gereden B| :Z :r

Maar een dikke duuzend koop je ook niet voor zijn verbruik toch :] })
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen nog maar ervaring met Bridgestones. Maar ik ga toch ook maar eens iets anders proberen. Gewoon om eens te proberen. Ik doe sowieso niet zo lang met een setje. Ik moet zeggen dat ik die S20's erg prettig vond. Wat raden jullie aan? Lastige vraag natuurlijk. Het forum staat er vol mee... _O-

Hangt er maar net vanaf wat je gebruik is. Als fun rijder vind ik MPR4 achter en MPP2ct voor de ideale combi tussen duurzaamheid en grip.

De MPR4 is wat dat betreft echt een wereldband. Met een heel fijn karakter bij insturen en bochten.
 
Laatst bewerkt:
Wat vind jij enorm zuipen? Ik doe meestal gemiddeld 1:13 - 1:15. Verder als 1:15 kom ik eigenlijk nooit.
Record is 1:18 op een tank tijdens een dagje toeren waar ik alleen maar 60 en 80 heb gereden B| :Z :r

Maar een dikke duuzend koop je ook niet voor zijn verbruik toch :] })

Mwoh, ik heb eerder een Fireblade gehad, die bij normaal snelweggebruik 1 op 19-20 deed en binnendoor 1 op 16-17, en een Ducati 848 twin die nog zuiniger was .. dus ja :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan