Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Eddy.
Het is de vraag wat je nastreeft met je olie. :? Zoals je zelf al aangaf; wij zijn geen racers. :}
Als we 6.00rpm bereiken dan hebben we al behoorlijk tekeer gegaan denk ik. |( |( En de olietemperatuur komt mijn inziens nooit boven de 100° Celsius. :( :( Ik denk dat alle A merken olie, die wij allen gebruiken, minstens goed genoeg zijn voor onze motor. Zolang je niet bij Aldi gaat shoppen hoef je jezelf over de kwaliteit geen zorgen te maken. En al zeker niet als je netjes op tijd ververst en dan ook het filter netjes vervangt.
Ik heb mijn olie specifiek op basis van viscositeit gekozen. Zoals je wellicht nog weet stoorde ik mij enigszins aan de mechanische geluiden van de koningsas. Volgens de onderhoud tabel van de fabriek is het gebruik van 20W50 toegestaan bij een omgevingstemperatuur van 0° Celsius en hoger. Nou ik rijd alleen dan, wanneer de buitentemperatuur de 15° Celsius heeft bereikt, dus 20W50 is volledig verantwoord. Het is algemeen bekend dat met een wat dikkere olie de bijgeluiden worden onderdrukt en dat is hetgeen wat ik wilde bereiken. Als ik nu de viscositeit van de Castrol oliën bekijk dan zijn die in warme toestand nog steeds vrij dun en dus niet geschikt voor mijn probleem. Verders is Castrol een perfecte olie want hij is ook lekker dun in koude toestand en dat is dan weer een voordeel.
Classic XL 20W50 heeft een viscositeit van: 159.8mm²/S bij 40° en 17.1mm²/S bij 100°
Power RS 4T 15W-50 heeft een viscositeit van: 134mm²/S bij 40° en 17.5mm²/S bij 100°

Silkolene Super 4 - 20W50 heeft een viscositeit van: 150.0mm²/S bij 40° en 18.7mm²/S bij 100°. Die olie is dus wat dikker in warme toestand en dat is wat ik zocht.
Nou brand maar los zou ik zeggen, want over olie raak je nooit uitgepraat.
Groet Jan :W
 
Wat denk je hier van? :r :9~ :} _O- :N :Y Wordt er iemand spontaan enthousiast om zijn W650 om te bouwen :N :N :N :N
Groet Jan
full
 
Ik heb mezelf altijd voorgehouden, zo gauw de scooters de enige beschikbare 2 wielers zijn stop ik met motorrijden!!!!!!!!!!!

Hieruit moet ik opmaken, dat jij ook niet direct enthousiast bent geworden? :r :r ;( ;(
Maar ik heb die foto eigenlijk meer voor Iwan geplaatst. Die is hier wel voor in, :Y :Y -O- -O- :} :} denk ik toch. Of niet :? :? .
Groet Jan :W
 
Eddy als je nu deze rijstijl wilt aanhouden dan wordt de olie wel warm denk ik. :( Deze jongen trekt er behoorlijk aan vindt ik. :] :]


Groet Jan :W
 
mooi filmpie ,Jan , btw ik ben er klaar voor
Groet Eddy. :W [afbeelding]
Je hebt toch ook voor 20W50 gekozen zie ik. :Y :Y Een goede keuze naar mijn mening en over het merk Castrol :Y :Y behoeven we al helemaal niet te discussiëren. We horen niets van Iwan; vreemd he. Ik heb de specificaties van die olie even bekeken en die zijn qua viscositeit zeker niet slecht 173.3 mm2/s bij 40°C en 19.4 mm2/s bij 100°C. Deze waarden zijn nog iets beter als de Silkolene 20W50
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag met drie vrienden naar het Nortonmuseum van Albert v.d. Heijden in Best geweest. We hebben werkelijk genoten van al het moois wat daar gehuisvest wordt :9~ :9~ :9~ . En Albert die met zijn onvermoeibaar enthousiasme heel gedetailleerd uitleg geeft over alle motoren en onderdelen. :9 :9 :9 Is zeker een aanrader Als ik kom te overlijden dan ga ik direct naar de hemel; dat staat vast. O-) O-) Als de hemel er dan uitziet als het museum van Albert vindt ik het helemaal prima. ;) ;)
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
heb afgelopen jaar 2x Bridgestone bt 45 laten monteren. volgens de motorzaak een allemansvriend. nou die heeft niets teveel gezegd, rijdt prima en naar mijn idee beter dan de dunlops tt100 die er eerder op zaten.
Moet wel eerlijk zeggen, ik ben geen raver meer een tourrijder en dan doen ze het prima, wat ze bij meer sportief rijden doen weet ik dus niet.

gr.martin



Op zoek naar een vers achterbandje :P valt toch nog wel tegen ! :X
Groet Eddy. :W
 
heb afgelopen jaar 2x Bridgestone bt 45 laten monteren. volgens de motorzaak een allemansvriend. nou die heeft niets teveel gezegd, rijdt prima en naar mijn idee beter dan de dunlops tt100 die er eerder op zaten.
Moet wel eerlijk zeggen, ik ben geen raver meer een tourrijder en dan doen ze het prima, wat ze bij meer sportief rijden doen weet ik dus niet.

gr.martin

Ik had er in eerste instantie de Bridgestone Accolade 3G op zitten. Deze band zit er dacht origineel vanaf fabriek op. Ik vond deze band nogal zoekerig :? :? op groeven in het wegdek. Ik ben ook geen racer :] :] en dat zoekerig gedrag ervaar ik totaal niet :N :N meer bij de TT100. Wat heb jij er nu op zitten Eddy en wat zijn daarbij jouw ervaringen.
Groet Jan :W
 
Ja ja ik heb er tt100 onder zitten ,zowel voor als achter :Y :Y :Y maar ik kan nog een paar duizend KM :] :] en dan zit ik aan het blokje in het midden van de band dus ik ben vast aan het kijken voor een andere en uiteraard weer een tt100 K81 of 82 .
Martin die jij eronder heb zitten zijn heel erg goed maar ik accepteer een iets mindere wegligging omdat ik vind dat de band zo mooi is zo lekker retro en de tt100 wordt met dezelfde rubber samenstelling gemaakt als de bt45. *D *D
Ik ben nu aan het speuren naar de laagste prijs voorlopig heb ik €134,40 ex verzending maar als het goed is gan ik in mei nog een keer naar GB en als ik daar op het net kijk heb ik er een voor 84 pond dus ongeveer 100 euro :9 :9 :9 dus ik moet even kijken wat het makkelijkste is .
Groet Eddy :W
 
Laatst bewerkt:
Hallo Eddy,

Wat betreft uitstraling heb je gelijk,de tt100 ziet er meer retro uit, maar die Bridgestone rijdt wel fijn....



Ja ja ik heb er tt100 onder zitten ,zowel voor als achter :Y :Y :Y maar ik kan nog een paar duizend KM :] :] en dan zit ik aan het blokje in het midden van de band dus ik ben vast aan het kijken voor een andere en uiteraard weer een tt100 K81 of 82 .
Martin die jij eronder heb zitten zijn heel erg goed maar ik accepteer een iets mindere wegligging omdat ik vind dat de band zo mooi is zo lekker retro en de tt100 wordt met dezelfde rubber samenstelling gemaakt als de bt45. *D *D
Ik ben nu aan het speuren naar de laagste prijs voorlopig heb ik €134,40 ex verzending maar als het goed is gan ik in mei nog een keer naar GB en als ik daar op het net kijk heb ik er een voor 84 pond dus ongeveer 100 euro :9 :9 :9 dus ik moet even kijken wat het makkelijkste is .
Groet Eddy :W
 
Rustig ,rustig ,jaag mij niet op ik ben aan het hobbyën en niet op de vlucht ! :N
Ik wacht even een lichte temperatuurs verhoging af :Y dan loopt de ouwe olie er wat makkelijker uit ,Jan , ik vind alleen de voorpret van wat ik allemaal ga doen al de moeite . :9
Even de remblokken eruit ,kijken of ze nog goed zijn als de nieuwe olie erin zit even de kwikkolommeter aansluiten om te synchronen de bandjes op de juiste spanning en als alles goed is gekeurd het eerste ritje van het jaar in het zonnettje heerlijk . 8-) 8-) 8-) 8-)
Je merkt wel dat ik er helemaal naartoe leef he?
Groet Eddy. :W
 
Rustig ,rustig ,jaag mij niet op ik ben aan het hobbyën en niet op de vlucht ! :N
Ik wacht even een lichte temperatuurs verhoging af :Y dan loopt de ouwe olie er wat makkelijker uit ,Jan , ik vind alleen de voorpret van wat ik allemaal ga doen al de moeite . :9
Even de remblokken eruit ,kijken of ze nog goed zijn als de nieuwe olie erin zit even de kwikkolommeter aansluiten om te synchronen de bandjes op de juiste spanning en als alles goed is gekeurd het eerste ritje van het jaar in het zonnettje heerlijk . 8-) 8-) 8-) 8-)
Je merkt wel dat ik er helemaal naartoe leef he?
Groet Eddy. :W

Natuurlijk ga ik je niet opjagen ;) ;) maar in het weekeind gaat de temperatuur omhoog en dan wordt je wel nerveus denk je niet? :] :] Maar nou heb jij het over synchroniseren. :? :? Dat heb ik nog niet gedaan. Ik heb ook nog geen vacuümmeters. Heeft dat nou nut dat ik deze dingen nog aanschaf, :? is dat nou gebruikelijk om dit regelmatig te controleren, of kan ik dat beter even bij Nol Bikker laten doen?
Groet Jan :W
 
Vacuüm meters aanschaffen?
Jan ,gewoon zelf maken ,een plankie een paar meter doorzichtig slang een pvc pijp met twee dekseltjes en een beetje kwikzilver ,een uurtje hobbyën en zie een goed werkende synchroon meter.
Ik synchroon wel regelmatig want je hebt rek in de gaskabel en na verloop van tijd merk ik gewoon dat het W-tje niet zo fijn meer draait .
Ik merk het als ieniet meer terug blaft als ik plotseling het gas dicht draai.
Oh ja , zolang er kans op pekel op de weg is komt mijn machientje niet de garage uit ,dus ik moet geduld hebben.
Groet Eddy. :W
full
 
Vacuüm meters aanschaffen?
Jan ,gewoon zelf maken ,een plankie een paar meter doorzichtig slang een pvc pijp met twee dekseltjes en een beetje kwikzilver ,een uurtje hobbyën en zie een goed werkende synchroon meter.
Ik synchroon wel regelmatig want je hebt rek in de gaskabel en na verloop van tijd merk ik gewoon dat het W-tje niet zo fijn meer draait .
Ik merk het als ieniet meer terug blaft als ik plotseling het gas dicht draai.
Oh ja , zolang er kans op pekel op de weg is komt mijn machientje niet de garage uit ,dus ik moet geduld hebben.
Groet Eddy. :W [afbeelding]
Kijk hier hebben we tenminste iets aan. :Y Waar kun je dat kwikzilver kopen :? :? ?
Mijn Wtje blijft voorlopig ook nog onder de deken. Ik vindt het ook nog te fris. Er ligt inderdaad nog best veel zout op de wegen. Het moet eerst een paar buien flink regenen en dan is de weg weer schoon. Hoe lang moeten die buisjes zijn waar het kwikzilver in gaat? En wat voor functie heeft dat vaatje helemaal onder aan de plank :? ? Zit daar dat kwikzilver in. Wat is het s.g. van kwikzilver? Is 1bar=76cm kwik
Groet J :W an
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan