Motor laten nakijken na een schuiver

Only_Sunny

Rookie
18 feb 2014
24
0
Sittard
Hoi,

een tijdje terug heb ik een schuiver gehad met mijn motor ( zie vorige post ). Er was niet veel schade, reed ongeveer 40 km/h en motor schoof over de straat zonder te tuimelen.

Olie lekt niet en motor start zonder problemen.

Ik wil hem echter wel laten nakijken bij mijn dealer, maar hoe pak ik dit aan. Meld ik dat ik een kleine/grote beurt wil of zeg ik daadwerkelijk dat ik hem willen laten nakijken op alles ? .. Denk dat als ik laatstgenoemde zeg dat er bij het checken opeens 'van alles kapot' is volgens hun.
 
Maak eens een paar foto,s van de motor met daarop goed zichtbaar de schade. Als je die nu hier plaatst kunnen we er naar kijken. Heb ik een indruk van de schade die ontstaan is.

Soms zie je aan de stand van het voorspatbord al dat je voorvork scheef is namelijk. ;(
 
Hoi,

een tijdje terug heb ik een schuiver gehad met mijn motor ( zie vorige post ). Er was niet veel schade, reed ongeveer 40 km/h en motor schoof over de straat zonder te tuimelen.

Olie lekt niet en motor start zonder problemen.

Ik wil hem echter wel laten nakijken bij mijn dealer, maar hoe pak ik dit aan. Meld ik dat ik een kleine/grote beurt wil of zeg ik daadwerkelijk dat ik hem willen laten nakijken op alles ? .. Denk dat als ik laatstgenoemde zeg dat er bij het checken opeens 'van alles kapot' is volgens hun.
Zoek een zaak die je wel vertrouwd.
 
Hoi,

een tijdje terug heb ik een schuiver gehad met mijn motor ( zie vorige post ). Er was niet veel schade, reed ongeveer 40 km/h en motor schoof over de straat zonder te tuimelen.

Olie lekt niet en motor start zonder problemen.

Ik wil hem echter wel laten nakijken bij mijn dealer, maar hoe pak ik dit aan. Meld ik dat ik een kleine/grote beurt wil of zeg ik daadwerkelijk dat ik hem willen laten nakijken op alles ? .. Denk dat als ik laatstgenoemde zeg dat er bij het checken opeens 'van alles kapot' is volgens hun.

binnen brengen bij een officiële dealer en een prijsbestek laten maken van de schade. Kan je nadien nog zien wat je hersteld wilt zien en wat niet. Het kan wel zijn dat sommige dealers een kleine vergoeding vragen voor een prijsbestek.
 
Motoport Rdam vraagt 200 euro alleen al voor t bekijken van de voorvork, laat staan de rest. (Spreek uit ervaring). Hoe dat bij anderen zit zou je moeten vragen.

als je motor een beurt nodig heeft, kan je t gelijktijdig doen? Wellicht dat ze geen diagnose kosten rekenen als je toch al geld bbrengt.
 
Het is toch logisch dat er geld gerekend word om een diagnose te stellen of om alles na te kijken?
Soms lijkt het enkel maar wat kuipschade totdat je daadwerkelijk alles gaat nakijken en onder de kuipen ook controleert, zo kom je soms heel wat meer dingen tegen dan je eerst dacht. Uiteraard kruipt hier tijd in en dit moet ook worden betaald.
Achteraf bezien kan je dan enkel het hoognodige laten vervangen/herstellen en cosmetische schade voor lief nemen. :)
 
Motoport Rdam vraagt 200 euro alleen al voor t bekijken van de voorvork, laat staan de rest. (Spreek uit ervaring). Hoe dat bij anderen zit zou je moeten vragen.

als je motor een beurt nodig heeft, kan je t gelijktijdig doen? Wellicht dat ze geen diagnose kosten rekenen als je toch al geld bbrengt.

hangt beetje af van je relatie met je dealer... maar het is gebruikelijk dat er voor diagnose of bestek geld wordt aangerekend. Soms verrekenen ze dit met de herstelling als je het bij hen laat uitvoeren. Maar dit hangt af van dealer tot dealer...
 
Ik heb morgen de tijd om foto's te maken en te uploaden, dus die volgen morgen :) ..

Het is niet het vertrouwen in de dealer, t feit dat iedereen geld wil verdienen is logisch ( zou het zelf ook zo doen namelijk ) ..

Qua cosmetische schade, krassen op uitlaat, breuk in kap aan zijkant en flink wat schaafwonden aan de zijkant wil ik inderdaad even niks laten maken. Het gaat mij vooral om de techniek binnenin.

Morgen volgt een update ! .. Thanks !
 
Ik heb morgen de tijd om foto's te maken en te uploaden, dus die volgen morgen :) ..

Het is niet het vertrouwen in de dealer, t feit dat iedereen geld wil verdienen is logisch ( zou het zelf ook zo doen namelijk ) ..

Qua cosmetische schade, krassen op uitlaat, breuk in kap aan zijkant en flink wat schaafwonden aan de zijkant wil ik inderdaad even niks laten maken. Het gaat mij vooral om de techniek binnenin.

Morgen volgt een update ! .. Thanks !
En dat is dan wel eerlijk.
Bedoel zelf wil je niet teveel betalen.
Maar wanneer ze bij jou komen mag jij wel veel verdienen _O-
 
Het is niet het vertrouwen in de dealer, t feit dat iedereen geld wil verdienen is logisch ( zou het zelf ook zo doen namelijk ) ..

Wat je hier eigenlijk zegt is dat je bang bent dat de dealer je oplicht.

Natuurlijk wil men geld verdienen, maar waarom zou dat op een oneerlijke manier moeten gaan? Ga gewoon met je motor naar de dealer en leg hem uit wat er is gebeurd en wat je van hem verwacht. Als jij duidelijk aangeeft wat je verwacht en vooral wat je niet wilt zal je echt niet meteen worden genaaid. Een dealer wil namelijk ook geld verdienen en is er dus bij gebaat dat zijn klanten tevreden zijn en weer terug komen en is er niet bij gebaat dat hij de klant 100 euro extra ontfrutseld waarna de klant op interweb en bij zijn motor-vrienden de dealer als oplichter aanmerkt.


Kortom: ja, iedereen wil geld verdienen. En de meeste mensen willen dat op een eerlijke manier.

Ik ben echt blij dat ik geen motorzaak heb. Het mag allemaal niets kosten en je wordt bij voorbaat al voor oplichter versleten.

Toch raar, ik heb de ervaring bij verschillende motorzaken dat men prima meedenkt en gewoon goed en eerlijk werk levert. Natuurlijk krijg je gewoon een rekening voor de gemaakte uren en de verbruikte materialen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Persoonlijk wordt ik ook graag betaald voor door mij geleverd werk.

Ik heb morgen de tijd om foto's te maken en te uploaden, dus die volgen morgen :) ..

Morgen volgt een update ! .. Thanks !
Goed idee. Van een paar wazige foto's kunnen wij inderdaad precies de technische staat van jou motor beoordelen! Je hebt helemaal geen dealer nodig joh! |(
 
Laatst bewerkt:
Never mind ! .. ik ga wel naar de dealer toe, dacht dat een forum er was om je te helpen .. Begint hier steeds meer op het fok forum te lijken :)

wat je kan verwachten zijn reacties.

Het beste was om foto's van je motort te laten zien, dan konden wij kijken hoe of wat.

Overigens, ga ik naar Goedhart Motoren in Bodegraven, puur omdat ik daar op mijn gemak voel.
Bijvoorbeeld Molenaar Motors helemaal niet, ze doen ongeinterreseerd en lijken geen zin te hebben om te werken.
Ieder zijn ding, lekker doen wat je zelf wilt. Maar vertrouwen moet je winnen ( vind ik ).
Succes!
 
Never mind ! .. ik ga wel naar de dealer toe, dacht dat een forum er was om je te helpen .. Begint hier steeds meer op het fok forum te lijken :)

Je stelt een (m.i. niet hele slimme) vraag en krijgt daar hele bruikbare en hele normale reacties op.
Je reactie is dan dat het hier op het fokforum lijkt. Ik vraag me dan af wat je had verwacht: aanbiedingen om je motor gratis te repareren oid? :?
 
wat je kan verwachten zijn reacties.

Het beste was om foto's van je motort te laten zien, dan konden wij kijken hoe of wat.

Overigens, ga ik naar Goedhart Motoren in Bodegraven, puur omdat ik daar op mijn gemak voel.
Bijvoorbeeld Molenaar Motors helemaal niet, ze doen ongeinterreseerd en lijken geen zin te hebben om te werken.
Ieder zijn ding, lekker doen wat je zelf wilt. Maar vertrouwen moet je winnen ( vind ik ).
Succes!

Het is inderdaad een kwestie van vertrouwen. Ik kom al 15 jaar bij Molenaar, superzaak.
 
Never mind ! .. ik ga wel naar de dealer toe, dacht dat een forum er was om je te helpen .. Begint hier steeds meer op het fok forum te lijken :)

Wat verwacht je van een dealer of bedrijf....
Die zaken hebben ook nog een verantwoording naar jouw als klant, maar ook naar hun werknemers...
dus ze moeten:
A: zorgen dat jouw motor nagekeken wordt en dat je er weer VEILIG mee de weg op kunt..
en dat is niet alleen ff een monteur er naar laten kijken, dat moet echt goed gebeuren, en misschien wel nameten, afhankelijk van de schade, anders ben jij de eerste die b.v. bij het remmen er achter komt dat je remleiding toch doorgeschuurd was, de zaak verantwoordelijk stelt
B: ze moeten aan het einde van de maand de monteurs, huur, gas-licht betalen, en dat kunnen ze niet van klanten die ALLEEN MAAR EVEN een monteur willen laten kijken of er ietss mis is, daar blijft geen enkele kachel van branden.....

Als je daar en het verleden al voor enkele duizende euro's hebt omgezet , heb je misschien wel kans dat ze het uit service doet, heb je dat niet, zouden ze wel gek zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan