Kabelboom cb500f 1976

walt-veen

Rookie
14 nov 2014
14
0
Haarlem
Hallo!

Ik sta op het punt om een volledig nieuwe kabelboom te installeren op mijn cb500f uit 1976, waarin een cb550 blok zit.

Ik ben nog een mega beginner wat betreft electronica, ik heb dus een aantal vragen welke ik graag zou willen voorleggen!:

1. Als ik schema's op internet bekijk van de cb500f, dan is hierin slechts een 15A zekering aanwezig. Mijn honda heeft er echter 3: 15A, 7A en (volgens mij) 5A. De laatste twee zekeringen zijn voor de koplamp en achterlamp(?) volgens mijn cb550f handboek. Ik heb nu de indruk dat ik een soort combinatie van kabelbomen moet maken van de cb500f en cb550f.
Weet iemand of dit slechts een kwestie is van de koplamp en achterlamp circuits zekeren volgens de manier bij de cb550f, en de rest gewoon volgens de cb500f manier?

Of heeft iemand hier toevallig een schema voor liggen?

2. Wat betreft het verbinden van draden: wat is het slimst om te doen? Ik zie dat bijna alles, wat in het koplamphuis zit, wordt verbonden aan de hand van stekkertjes (al dan niet met 2 uitgangen). Maar binnen het deel wat in tape wordt gewikkeld worden ook draden samengevoegd, wordt dit ook met stekkertjes/plugjes gedaan? Of is er een manier om het handig te solderen?

3. Wat voor weerstand draad heb ik nodig? ik kan mij voorstellen dat bijna alles hetzelfde is, alleen aansluitingen naar de accu en startmotor etc zullen dikker zijn?

4. Heeft iemand een tip waar ik het best draad en stekkertjes en alle nodige materialen kan kopen?

Een hoop vragen! Ik hoop dat iemand mij kan helpen, dan kan ik mijn project gaan afronden.

Groeten van Walt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan