paddockstand

als je het filmpje goed bekijkt zul je zien dat je met dit ding juist wel de vorkpoten kunt demonteren, zelfs de balhoofdlagers kun je vervangen.
dat lukt met dat ding wat jij aanprijst niet.

Dat geef ik ook toe in mijn reactie van 19.29. Maar toch denk ik dat Janbros gelijk heeft.
Aan de andere kant is het vervangen van balhoofdlagers ook geen klusje wat voor de gemiddelde hobby/thuis sleutelaar dagelijkse kost zal zijn.
 
Het werkt wel, maar als de voorvork gedemonteerd moet worden heb je er niet echt iets aan. Want dan heb je eigenlijk meer aan iets zoals dit: Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor
Waarom niet? Blijkbaar begrijp je niet hoe het werkt.....
Ik heb het namelijk al meerdere keren zo gedaan op verschillende motorfietsen....
Dit systeem laat het balhoofd helemaal vrij, met beide wielen van de grond.
 
zijn er nog ideeen om je voorkant van je motor omhoog te krijgen als hij achter op de paddockstand staat, en dan zonder paddockstand voor voor


ik heb deze,

Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

wel in combinatie met een paddockstand voor achter gebruiken anders lazert de boel om,
en zorgen dat het geheel niet naar achteren kan rollen.
nadeel van deze is dat je niet bij de balhoofdlagers kan komen.

edit;
weer niet goed gelezen :+
voorkant ophijsen of een krik onder het blok, maar die tr.uc was al genoemd
 
Laatst bewerkt:
zijn er nog ideeen om je voorkant van je motor omhoog te krijgen als hij achter op de paddockstand staat, en dan zonder paddockstand voor voor
ABBA had hiervoor de losse front lift, maar deze wordt sinds 2 maanden niet meert geproduceerd.
Je kan hem natuurlijk wel na (laten) maken.....
pp134428n1.jpg
 
Laatst bewerkt:
mijn geknutsel, ook heel makkelijk mee te nemen naar circuit omdat het 3 platte delen zijn :[afbeelding]

Ehhh. Mooi zeg.

Dit doet me denken aan iemand die een foto van zijn gruwelijk lelijke kind laat zien. Ofwel: Volgens mij ben je toch altijd trots als je iets zelf gemaakt hebt. Zal wel hormonaal zijn of iets dergelijks.

Geintje hoor. :+ Eerlijk is eerlijk: Als ik zoiets in elkaar probeer te bakken heb ik aan het einde waarschijnlijk een plas gemolten metaal op de vloer, staat de schuur in de fik en is de vrije zondag om.
 
zijn er nog ideeen om je voorkant van je motor omhoog te krijgen als hij achter op de paddockstand staat, en dan zonder paddockstand voor voor

Een losse mini lift onder je blok....
full


Is voor meerdere doeleinden te gebruiken, ik gebruik 'm ook voor die Shadow die er achter staat, als je een voorzijde paddockstand koopt/maakt is die specifiek daarvoor, dus gebruik je dat ding maar zelden.

Groet Rucarodi...
 
ik heb nog wel zo n soort schaarkrik liggen, kan dat geen kwaad als je hem opkrikt onder je bochten

Ik heb er nog iets tussen zodat ik de onderkant van m'n blok optilt en niet op de uitlaat, zou het niet doen trouwens, zo op de uitlaat, als je geen ruimte hebt tussen de voorbochten zou je de ruimte tussen blok en uitlaat op kunnen vullen met een passend stukje hout om de kracht naar je blok te leiden.

Groet Rucarodi...
 
Terug
Bovenaan Onderaan