R1 monoblocks 2006 op GSX-R 750 K4

gsxr-ick

Die hard MF'er
19 apr 2009
844
24
arnhem
Heren (en dames),

Ik ben van plan om de remmen van mijn k4 te modificeren door de Tokico's te vervangen door R1 monoblocks. Waarom? Ik ben ontevreden over de Tokico's. Ik ben een circuitrijder en ik wil geen klauwen meer die faden.

Wat ik zo al tegen kom op het net is dat ik de monoblocks in principe moet verlagen, aangezien ik 300mm schijven heb en de R1 320mm. Oftewel, ik moet er een aantal mm af laten frezen.

Heeft ieman hier ervaring mee en klopt mijn verhaal?
 
je moet er niks af laten frezen, maar kijken of je de montage punten op de juiste plek kunt krijgen middels een adapter. Verder valt er weinig te modificeren lijkt me.
Dit is al best een lastig klusje omdat de klauw goed uitgelijnd moet zijn en ook in de radiale richting op de juiste plek moet zitten.
Ik heb dit voor mijn supermoto gefikst, maar ik kon die adapter zelf ontwikkelen en laten maken. anders laat maar zitten ivm de kosten....
 
je moet er niks af laten frezen, maar kijken of je de montage punten op de juiste plek kunt krijgen middels een adapter. Verder valt er weinig te modificeren lijkt me.
Dit is al best een lastig klusje omdat de klauw goed uitgelijnd moet zijn en ook in de radiale richting op de juiste plek moet zitten.
Ik heb dit voor mijn supermoto gefikst, maar ik kon die adapter zelf ontwikkelen en laten maken. anders laat maar zitten ivm de kosten....

radiale klauwen, geen axiale...
 
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=248336

&

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=278892&page=2

320mm schijven met spacers schijnt de oplossing te zijn voor die klauw als ik het goed gelezen heb.

Kom niets tegen over frezen.

""
Thanks again for the recommendation. Racebolts was great to deal with. Here is the finished product. K4 legs, 320mm rotors, 10mm spacers, 70mm caliper bolts. Also got some stainless pad pins from probolt in the UK, and a new set of EBC HH's. She ready to go. (I mean stop)
""
http://www.racebolts.com/index.php?main_page=index&cPath=623_635_640

& misschien alternatieven die je zou kunnen onderzoeken.

"
you can use calipers from k9-L0 they are monoblock and lighter.a friend of mine have fitted them to a k5 without spacers.now for the k3 i dont know.but if i ever changed them which i would i will fit ovesized discs from k1-k2 which are 320.
very nice calipers are from cbr 1000 08-09.they also have tha same colour with the forks.
"
 
Laatst bewerkt:
Met radiale remklauwen moet je pasbussen of een opstaande rand hebben want anders kan je de klauwen scheef zetten tegenover de 2 gaten.

Bv:
images


Maar controleer eerst de schijfdiameter die je hebt en kijk dan eens op de websites die wij hebben voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Met radiale remklauwen moet je pasbussen of een opstaande rand hebben want anders kan je de klauwen scheef zetten tegenover de 2 gaten.

Bv: [afbeelding]

Maar controleer eerst de schijfdiameter die je hebt en kijk dan eens op de websites die wij hebben voorzien.

Ga eens terug onder je steen liggen.

Geleidebussen en pasbouten zijn een montagehulp, meer niet. En bovendien zijn geleidebussen vrij zeldzaam. Daarnaast prefereer ik een montage zonder geleidebussen, omdat je je remklauw toch centreert voor het vastzetten. Athans ik neem aan dat je de montageprocedure bij radiale klauwen kent?
 
Laatst bewerkt:
De Tokico's van mijn k4 hebben iig geen opstaande randen of pasbussen. Ik meen gezien te hebben dat de monoblocks van de R1 2004 tm 2006 wel opstaande randen hebben.....
 
Mooie brembo's geen optie?


(wel stuk duurder uiteraard)

Anders Dafalgan eens vragen die heeft zx6r ankers op zijn k5 gixxer (ander type en een 1000, maar je kant altijd vragen)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan